Zarządzanie sprzedażą - czy to tak trudne?

Zarządzanie sprzedażą – czy jest istotne?

Zarządzanie sprzedażą, jest obszarem wiedzy związanym z codzienną pracą dyrektorów handlowych, kierowników działów sprzedaży, kierowników zespołów akwizytorów, czy też kierowników sklepów. Znajomość najważniejszych zagadnień zarządzania sprzedażą jest niezbędna do efektywnego podejmowania trafnych i odpowiednich decyzji.

Sprzedaż jest jednym z ważniejszych elementów pracy każdego przedsiębiorstwa. „Współczesny menedżer zarządzający grupą handlowców powinien swobodnie korzystać z takich narzędzi jak prowadzenie mini szkoleń i sesji coachingowych, prowadzenie rozmów motywacyjnych i korygujących czy planowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań. Umiejętność naturalnego stosowania tych mechanizmów może w zdecydowany sposób przełożyć się na wyniki w sprzedaży”. W skutecznym zarządzaniu sprzedażą należy wspomnieć o efekcie synergii, który mówi, że efekt pracy współpracujących ze sobą osób jest większy niż suma efektów wytworzonych przez każdą z nich, gdyby działały osobno.

„Aby zbudować dobry zespół, trzeba po pierwsze zachęcać pracowników do działania, koordynować ich pracę, szukać kompromisów, usprawniać i nadzorować pracę, wyznaczać standardy, obserwować grupę i komentować jej działania, ale również rozumieć punkt widzenia każdego członka”. Jeśli chcemy skutecznie zarządzać sprzedażą, warto znać metodę „wspieram i wymagam”. Wspieram, czyli pomagam osiągać wyniki, uczę technik sprzedaży, bądź też potrafię zorganizować pracownikom tę naukę. Pomagam im efektywnie planować i monitorować własne osiągnięcia. Wymagam, to znaczy nadzoruję rozwój pracowników, sprawdzam czy wykonują określone zadania i jak faktycznie wygląda ich jakość wykonywanej pracy. Do tego wszystkiego dochodzi oczywiście motywacja. Każdy wie bowiem, jak istotną ona rolę odgrywa. Aby osiągnąć zyski poprzez uzyskanie odpowiedniego poziomu sprzedaży niezbędne jest jej zaplanowanie.

Wymaga ono uwzględniania wielu zagadnień, jednak w konsekwencji powinno prowadzić do:

  • optymalnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa, a co z tym idzie, do obniżenia kosztów produkcji, obniżenia poziomu zapasów – niższe koszty magazynowania,
  • zwiększonej dostępności towarów w miejscach użytkowania,
  • szybszego wykrywania i reagowania na zmiany w sytuacji rynkowej,
  • poprawy w kwestiach dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem, głównie w sferze produkcji, marketingu i finansów.

Końcowy etap zarządzania sprzedażą to analiza wyników. Analiza zawiera wiele informacji dotyczących sprzedaży wytwarzanych produktów, np. raport o nowo pozyskanych klientach lub wielkość popytu na określone towary. Jest ona o tyle istotna, gdyż wynika z niej wiele ważnych informacji, które mogą być wykorzystane w planowaniu sprzedaży. Uświadomienie sobie, czym tak naprawdę jest sprzedaż, może być niezwykle istotnym osiągnięciem, znaczącym krokiem w drodze do sukcesu. Umiejętność skutecznego zarządzania sprzedażą, pozwala z kolei osiągnąć ten sukces taką drogą, jaką sami obierzemy, z odpowiednim podejściem i rozwiązaniami. Warto zatem inwestować w świadomy rozwój, bo to na naszych decyzjach opiera się przyszłość naszych celów.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.