Zarządzanie sprzedażą - czy to tak trudne?

Zarządzanie sprzedażą – czy jest istotne?

Zarządzanie sprzedażą, jest obszarem wiedzy związanym z codzienną pracą dyrektorów handlowych, kierowników działów sprzedaży, kierowników zespołów akwizytorów, czy też kierowników sklepów. Znajomość najważniejszych zagadnień zarządzania sprzedażą jest niezbędna do efektywnego podejmowania trafnych i odpowiednich decyzji.

Sprzedaż jest jednym z ważniejszych elementów pracy każdego przedsiębiorstwa. „Współczesny menedżer zarządzający grupą handlowców powinien swobodnie korzystać z takich narzędzi jak prowadzenie mini szkoleń i sesji coachingowych, prowadzenie rozmów motywacyjnych i korygujących czy planowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań. Umiejętność naturalnego stosowania tych mechanizmów może w zdecydowany sposób przełożyć się na wyniki w sprzedaży”. W skutecznym zarządzaniu sprzedażą należy wspomnieć o efekcie synergii, który mówi, że efekt pracy współpracujących ze sobą osób jest większy niż suma efektów wytworzonych przez każdą z nich, gdyby działały osobno.

„Aby zbudować dobry zespół, trzeba po pierwsze zachęcać pracowników do działania, koordynować ich pracę, szukać kompromisów, usprawniać i nadzorować pracę, wyznaczać standardy, obserwować grupę i komentować jej działania, ale również rozumieć punkt widzenia każdego członka”. Jeśli chcemy skutecznie zarządzać sprzedażą, warto znać metodę „wspieram i wymagam”. Wspieram, czyli pomagam osiągać wyniki, uczę technik sprzedaży, bądź też potrafię zorganizować pracownikom tę naukę. Pomagam im efektywnie planować i monitorować własne osiągnięcia. Wymagam, to znaczy nadzoruję rozwój pracowników, sprawdzam czy wykonują określone zadania i jak faktycznie wygląda ich jakość wykonywanej pracy. Do tego wszystkiego dochodzi oczywiście motywacja. Każdy wie bowiem, jak istotną ona rolę odgrywa. Aby osiągnąć zyski poprzez uzyskanie odpowiedniego poziomu sprzedaży niezbędne jest jej zaplanowanie.

Wymaga ono uwzględniania wielu zagadnień, jednak w konsekwencji powinno prowadzić do:

  • optymalnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa, a co z tym idzie, do obniżenia kosztów produkcji, obniżenia poziomu zapasów – niższe koszty magazynowania,
  • zwiększonej dostępności towarów w miejscach użytkowania,
  • szybszego wykrywania i reagowania na zmiany w sytuacji rynkowej,
  • poprawy w kwestiach dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem, głównie w sferze produkcji, marketingu i finansów.

Końcowy etap zarządzania sprzedażą to analiza wyników. Analiza zawiera wiele informacji dotyczących sprzedaży wytwarzanych produktów, np. raport o nowo pozyskanych klientach lub wielkość popytu na określone towary. Jest ona o tyle istotna, gdyż wynika z niej wiele ważnych informacji, które mogą być wykorzystane w planowaniu sprzedaży. Uświadomienie sobie, czym tak naprawdę jest sprzedaż, może być niezwykle istotnym osiągnięciem, znaczącym krokiem w drodze do sukcesu. Umiejętność skutecznego zarządzania sprzedażą, pozwala z kolei osiągnąć ten sukces taką drogą, jaką sami obierzemy, z odpowiednim podejściem i rozwiązaniami. Warto zatem inwestować w świadomy rozwój, bo to na naszych decyzjach opiera się przyszłość naszych celów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.