Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zarządzanie sprzedażą - czy to tak trudne jak się wydaje?

Zarządzanie sprzedażą - czy to tak trudne?

Zarządzanie sprzedażą – czy jest istotne?

Zarządzanie sprzedażą, jest obszarem wiedzy związanym z codzienną pracą dyrektorów handlowych, kierowników działów sprzedaży, kierowników zespołów akwizytorów, czy też kierowników sklepów. Znajomość najważniejszych zagadnień zarządzania sprzedażą jest niezbędna do efektywnego podejmowania trafnych i odpowiednich decyzji.

Sprzedaż jest jednym z ważniejszych elementów pracy każdego przedsiębiorstwa. „Współczesny menedżer zarządzający grupą handlowców powinien swobodnie korzystać z takich narzędzi jak prowadzenie mini szkoleń i sesji coachingowych, prowadzenie rozmów motywacyjnych i korygujących czy planowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań. Umiejętność naturalnego stosowania tych mechanizmów może w zdecydowany sposób przełożyć się na wyniki w sprzedaży”. W skutecznym zarządzaniu sprzedażą należy wspomnieć o efekcie synergii, który mówi, że efekt pracy współpracujących ze sobą osób jest większy niż suma efektów wytworzonych przez każdą z nich, gdyby działały osobno.

„Aby zbudować dobry zespół, trzeba po pierwsze zachęcać pracowników do działania, koordynować ich pracę, szukać kompromisów, usprawniać i nadzorować pracę, wyznaczać standardy, obserwować grupę i komentować jej działania, ale również rozumieć punkt widzenia każdego członka”. Jeśli chcemy skutecznie zarządzać sprzedażą, warto znać metodę „wspieram i wymagam”. Wspieram, czyli pomagam osiągać wyniki, uczę technik sprzedaży, bądź też potrafię zorganizować pracownikom tę naukę. Pomagam im efektywnie planować i monitorować własne osiągnięcia. Wymagam, to znaczy nadzoruję rozwój pracowników, sprawdzam czy wykonują określone zadania i jak faktycznie wygląda ich jakość wykonywanej pracy. Do tego wszystkiego dochodzi oczywiście motywacja. Każdy wie bowiem, jak istotną ona rolę odgrywa. Aby osiągnąć zyski poprzez uzyskanie odpowiedniego poziomu sprzedaży niezbędne jest jej zaplanowanie.

Wymaga ono uwzględniania wielu zagadnień, jednak w konsekwencji powinno prowadzić do:

  • optymalnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa, a co z tym idzie, do obniżenia kosztów produkcji, obniżenia poziomu zapasów – niższe koszty magazynowania,
  • zwiększonej dostępności towarów w miejscach użytkowania,
  • szybszego wykrywania i reagowania na zmiany w sytuacji rynkowej,
  • poprawy w kwestiach dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem, głównie w sferze produkcji, marketingu i finansów.

Końcowy etap zarządzania sprzedażą to analiza wyników. Analiza zawiera wiele informacji dotyczących sprzedaży wytwarzanych produktów, np. raport o nowo pozyskanych klientach lub wielkość popytu na określone towary. Jest ona o tyle istotna, gdyż wynika z niej wiele ważnych informacji, które mogą być wykorzystane w planowaniu sprzedaży. Uświadomienie sobie, czym tak naprawdę jest sprzedaż, może być niezwykle istotnym osiągnięciem, znaczącym krokiem w drodze do sukcesu. Umiejętność skutecznego zarządzania sprzedażą, pozwala z kolei osiągnąć ten sukces taką drogą, jaką sami obierzemy, z odpowiednim podejściem i rozwiązaniami. Warto zatem inwestować w świadomy rozwój, bo to na naszych decyzjach opiera się przyszłość naszych celów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny lider – jakie szkolenia wybrać by dobrze zarządzać?

Skuteczne przywództwo – klucz do sukcesu organizacji Skuteczny lider to kluczowy filar każdej organizacji. To osoba, która nie tylko zarządza zespołem, ale także inspiruje go do działania, dba o jego rozwój i skutecznie reaguje na zmieniające się warunki rynkowe. Współczesny biznes wymaga od liderów szerokiego wachlarza umiejętności – od strategicznego myślenia, przez umiejętność zarządzania czasem i zasobami ludzkimi, po zdolność do radzenia sobie z emocjami i rozwiązywania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Roszczeniowy klient – wyzwanie czy szansa? Wywiad z Joanną Prokopiuk.

W dobie rosnącej konkurencji i coraz większej świadomości konsumentów profesjonalna obsługa klienta staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Często jednak przedsiębiorcy i pracownicy działów obsługi mierzą się z klientami, którzy mają wysokie oczekiwania, a czasem wręcz roszczeniową postawę. Czy taki klient to wyłącznie problem i wyzwanie, czy może także szansa na rozwój biznesu i budowanie lojalności? Na te pytania odpowie nasza ekspertka Joanna…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.