Zarządzanie w hotelarstwie – Dworek Jamneński
W dniach 17-21 kwietnia przeprowadziliśmy szkolenie z zakresu zarządzania w hotelarstwie dla pani Elżbiety Topór, właścicielki Dworku Jamneńskiego. Trener prowadzący posiada dwudziestoletnie doświadczenie w pozycjonowaniu bazy hotelowej w Polsce i za granicą; współtwórca Alegro Master Technology, metody przygotowania obiektów pod użytek alergików.
Obiekt ten położony jest nad Morzem Bałtyckim, w miejscowości Łazy (województwo zachodnio-pomorskie, 50 km na wschód od Kołobrzegu). Jest to miejsce szczególne, bo mamy tutaj możliwość kąpieli zarówno w jeziorze, jak i w morzu. W pobliżu Bałtyku oddzielone wyłącznie wąską mierzeją znajduje się Jezioro Jamno. Hotel prowadzony jest od wielu lat, jednak ostatni rok to czas rozbudowy i poszerzania oferty wypoczynkowej.
Cele szkolenia
Obiekt pragnie przyciągać gości nie tylko w sezonie, ale cały rok. Z tego względu zdecydował się na rozszerzenie typowej oferty nadmorskich hoteli o profesjonalne usługi SPA. Celem szkolenia było spozycjonowanie obiektu i etapowanie budowania oferty SPA. W konsekwencji uniknięcie krytycznych błędów takich jak zbyt późne rozpoczęcie prac nad promocją i naborem personelu, czy też wykluczenie nierzetelnych dostawców wyposażenia.
Przebieg szkolenia
Usystematyzowanie terminarza działań zmierzających do poszerzenia oferty ośrodka o usługi SPA. Obecnie charakter stricte hotelowy: pokoje do wynajęcia, restauracja oraz organizacja imprez okolicznościowych.
Podczas szkolenia:
- Przeprowadzono studium zdarzeń inwestycji Dworku Jamneńskiego – analizę pozytywnych i negatywnych przykładów z dotychczasowych prac celem zwiększenia ich efektywności poczynając od momentu zakończenia szkolenia,
- Zademonstrowano na case study dostarczonymi przez trenera metody prawidłowego etapowania i organizacji inwestycji hotelarskich,
- Omówiono wybrane zagadnienia dotyczące budowy, planowania, wyposażenia i rozruchu odbiorów, naboru i szkolenia personelu, audytów rocznych i sytuacji kryzysowych.
Rezultaty
Dzięki szkoleniu uczestnicy otrzymali kompendium wiedzy dotyczącej etapowania budowy, pozycjonowania i budowy oferty promocyjnej ośrodka SPA. Uczestnicy poszerzyli swoje możliwości analizy rynku i konkurencji, nauczyli się tworzyć ofertę lepiej dopasowaną do najbardziej aktualnych trendów rynkowych.
Ponadto trener dokonał analizy dotychczasowych postępów w realizacji inwestycji. Podpowiedział jak dalej zoptymalizować ten proces, biorąc pod uwagę indywidualne uwarunkowania i potrzeby obiektu Dworek Jamneński.
Trenerzy „Warto Szkolić”