Zarządzanie zespołem, organizacja pracy i nowa strategia marketingowa – szkolenie dla firmy E. Wetzel

W dniach 4-6 marca 2019 przeprowadziliśmy dla firmy E.Wetzel cykl trzech szkoleń:

W szkoleniach wziął udział właściciel, będący równocześnie głównym zarządzającym firmą. Nasz klient to rodzinna firma stolarska, która od ponad dziewięćdziesięciu (!) lat zajmuje się tym wymagającym rzemiosłem. W ofercie E. Wetzel obok mebli kuchennych, szaf, czy stołów znajdują się również usługi unikatowe: renowacja antyków, czy meble sakralne (ołtarze, chrzcielnice, ambony).

Cele szkolenia

Firma zdecydowała się na zrealizowanie trzech szkoleń, których celem było po pierwsze usprawnienie pracy w firmie, tj. usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy i lepsza organizacja pracy, a po drugie poprawa komunikacji firmy z klientem, z naciskiem na komunikację marketingową.

  1. Wetzel to firma niewielka, w skład zarządu której wchodzi jedynie jej właściciel. W tego typu firmach niezwykle istotnym czynnikiem jest umiejętność dobrej organizacji pracy zarządzającego i bezproblemowej komunikacji na linii pracownik-kierownik. Wielość zadań, które musi wykonać oraz nadzorować właściciel jest przecież w przypadku takich przedsiębiorstw ogromna.

Przebieg szkolenia

Na pierwszy ogień poszły zagadnienia związane z zarządzaniem zespołem, czyli szkolenie „Zarządzanie zespołem w pigułce”. Klient w szczególności prosił o skupienie się na takich kwestiach jak:

  • rozwinięcie umiejętności delegowania zadań,
  • motywowanie pracowników.

    Prezent w podziękowaniu dla naszej trenerki Katarzyny Zych od uczestnika szkolenia 🙂

Na dyskusji tych zagadnień skupiła się większa część pierwszego dnia. Ze szczególnym zainteresowaniem spotkał się drugi dzień szkoleniowy  – panel dotyczący budowania zintegrowanych strategii marketingowych, a w szczególności zagadnienia:

  • segmentacja klientów,
  • uporządkowanie ścieżki sprzedaży,
  • pomysły na prowadzenie komunikacji marki i promocji.

W trzecim dniu szkolenia skoncentrowaliśmy się na ostatnim wybranym przez klienta zagadnieniu: zarządzaniu czasem i organizacją pracy. Ponieważ aktualnie firma E. Wetzel zarządzana jest jednoosobowo, przez właściciela, ważnym obszarem były również zagadnienia związane z organizacją pracy własnej oraz zarządzaniem sobą w czasie. Podczas szkolenia wypracowano m.in. wnioski dotyczące:

  • priorytetyzacji zadań,
  • ograniczania „pożeraczy czasu”.

Efekty szkolenia

Podczas szkolenia wypracowano konkretne rekomendacje, dobrano narzędzia promocji dla każdego z segmentów klientów, a także wypracowano koncepcje działań o charakterze wizerunkowym i marketingowym. Przeanalizowano również dotychczasowo prowadzone działania firmy E.Wetzel w tym zakresie. Wnioski i narzędzia zaprezentowane w trakcie szkolenia w opinii uczestnika były szczególnie istotne w zakresie przepracowania na nowo strategii marketingowej firmy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.