Zarządzanie zespołem, organizacja pracy i nowa strategia marketingowa – szkolenie dla firmy E. Wetzel

W dniach 4-6 marca 2019 przeprowadziliśmy dla firmy E.Wetzel cykl trzech szkoleń:

W szkoleniach wziął udział właściciel, będący równocześnie głównym zarządzającym firmą. Nasz klient to rodzinna firma stolarska, która od ponad dziewięćdziesięciu (!) lat zajmuje się tym wymagającym rzemiosłem. W ofercie E. Wetzel obok mebli kuchennych, szaf, czy stołów znajdują się również usługi unikatowe: renowacja antyków, czy meble sakralne (ołtarze, chrzcielnice, ambony).

Cele szkolenia

Firma zdecydowała się na zrealizowanie trzech szkoleń, których celem było po pierwsze usprawnienie pracy w firmie, tj. usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy i lepsza organizacja pracy, a po drugie poprawa komunikacji firmy z klientem, z naciskiem na komunikację marketingową.

  1. Wetzel to firma niewielka, w skład zarządu której wchodzi jedynie jej właściciel. W tego typu firmach niezwykle istotnym czynnikiem jest umiejętność dobrej organizacji pracy zarządzającego i bezproblemowej komunikacji na linii pracownik-kierownik. Wielość zadań, które musi wykonać oraz nadzorować właściciel jest przecież w przypadku takich przedsiębiorstw ogromna.

Przebieg szkolenia

Na pierwszy ogień poszły zagadnienia związane z zarządzaniem zespołem, czyli szkolenie „Zarządzanie zespołem w pigułce”. Klient w szczególności prosił o skupienie się na takich kwestiach jak:

  • rozwinięcie umiejętności delegowania zadań,
  • motywowanie pracowników.

    Prezent w podziękowaniu dla naszej trenerki Katarzyny Zych od uczestnika szkolenia 🙂

Na dyskusji tych zagadnień skupiła się większa część pierwszego dnia. Ze szczególnym zainteresowaniem spotkał się drugi dzień szkoleniowy  – panel dotyczący budowania zintegrowanych strategii marketingowych, a w szczególności zagadnienia:

  • segmentacja klientów,
  • uporządkowanie ścieżki sprzedaży,
  • pomysły na prowadzenie komunikacji marki i promocji.

W trzecim dniu szkolenia skoncentrowaliśmy się na ostatnim wybranym przez klienta zagadnieniu: zarządzaniu czasem i organizacją pracy. Ponieważ aktualnie firma E. Wetzel zarządzana jest jednoosobowo, przez właściciela, ważnym obszarem były również zagadnienia związane z organizacją pracy własnej oraz zarządzaniem sobą w czasie. Podczas szkolenia wypracowano m.in. wnioski dotyczące:

  • priorytetyzacji zadań,
  • ograniczania „pożeraczy czasu”.

Efekty szkolenia

Podczas szkolenia wypracowano konkretne rekomendacje, dobrano narzędzia promocji dla każdego z segmentów klientów, a także wypracowano koncepcje działań o charakterze wizerunkowym i marketingowym. Przeanalizowano również dotychczasowo prowadzone działania firmy E.Wetzel w tym zakresie. Wnioski i narzędzia zaprezentowane w trakcie szkolenia w opinii uczestnika były szczególnie istotne w zakresie przepracowania na nowo strategii marketingowej firmy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.