Zarządzanie zespołem rozproszonym – współczesna konieczność

Żyjemy w świecie, w którym dostęp do Internetu jest wszechobecny. Coraz większa liczba firm nie tylko korzysta z rekrutacji zdalnej, ale również współpracuje na co dzień z pracownikami zdalnie. Jak dowodzą badania, aż 80%specjalistów globalnych firm jest ukierunkowanych na pracę w zdalnie kierowanych zespołach. Jak zatem prowadzić skuteczne zarządzanie zespołem rozproszonym?

Jeszcze kilka lat temu liczba ta była znacząco niższa. Rozwój przedsiębiorstw, jak i przenoszenie działalności w świat Internetu, stworzyły potrzebę współpracy na zasadzie freelancingu. W wielu sytuacjach jest to spora oszczędność dla firmy, nie ma konieczności wygospodarowania biura, jak i zakupu całego wyposażenia. Osoba zatrudniona w danej firmie w sposób zdalny pracuje w zaciszu swojego domu na warunkach, które są szczegółowo uzgodnione w umowie.

Na czym polega zarządzanie zespołem rozproszonym?

Coraz częściej można spotkać się z sytuacją, w której firma składa się z pracowników etatowych, jednocześnie posiłkując się w znacznym stopniu freelancerami. Bardzo często tego typu zatrudnianie wynika z pewnych oszczędności w firmie lub konieczności szybkiego zwiększenia mocy przerobowych przy konkretnych projektach. W takich sytuacjach rodzi się jednak problem z odpowiednim zarządzaniem zespołem, którego członkowie działają w różny sposób.

Z tego powodu tak dużym zainteresowaniem cieszą się szkolenia z zarządzania zespołem rozproszonym. Oczywistym jest, że osoby, które zarządzają zespołem pracowniczym, posiadają specjalistyczną wiedzę z tego zakresu. Jednakże trudno zakładać, że wszyscy kierownicy posiadają odpowiednie kompetencje do zarządzania zespołem zdalnym w taki sposób, by współpraca była owocna. Szkolenia przedstawiają sposób komunikowania się z pracownikami, jak i możliwości rozplanowania obowiązków między konkretnymi osobami. Niezwykle istotnym punktem tego typu współpracy jest również kontrola w trakcie jej wykonywania.

Szkolenia z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym pomagają w zrozumieniu istoty planu działania, jak i również stałego nadzoru osób, które będą brały w nim udział.

Stały nadzór i dyspozycyjność osoby nadzorującej, odgrywają tutaj kluczowe znaczenie, gdyż od tego w dużej mierze będzie zależał efekt końcowy. W zarządzaniu zespołem rozproszonym istotne są nie tylko umiejętności nabyte, ale również możliwość stałego poszerzania swojej wiedzy o nowe aspekty komunikowania się z pracownikami, bądź też kontroli ich pracy, co jest konieczne między innymi ze względu na rozwój technologii w tym zakresie (nowe komunikatory, narzędzia do monitorowania czasu pracy itp.). Stąd też firmy coraz chętniej inwestują w szkolenia dla pracowników z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym. W ten sposób można będzie znacznie usprawnić funkcjonowanie całej firmy. Harmonijne współdziałanie pracowników etatowych i freelancerów, co w dłuższym okresie będzie przekładało się na sprawniejszą realizację projektów. Szkolenia są w stanie znacznie ułatwić funkcjonowanie całej firmy, stąd też pełnią tak ważną rolę w jej rozwoju.

Podsumowanie

Posiadanie zespołu rozproszonego jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o kwestie oszczędności miejsca w biurze oraz współpracy z  freelancerami. Dodatkowo osoby zatrudnione zdalnie nie muszą wykonywać swojej pracy każdego dnia, a biorą udział w projektach w razie zapotrzebowania na dodatkowych pracowników. Odpowiednia kontrola ich pracy oraz nadzór nad realizacją całego projektu, pozwalają na osiągnięcie sukcesu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej - relacja ze szkolenia

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej to kluczowy element, który może znacząco wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poprawę satysfakcji klientów. Nasza firma została poproszona przez jedną z restauracji o przeprowadzenie szkolenia w tym zakresie. Restauracja, dążąc do podniesienia standardów obsługi i maksymalizacji zysków, zdecydowała się na współpracę z nami, aby ich personel mógł zdobyć nowe umiejętności i doskonalić swoje techniki sprzedażowe. Szkolenie, prowadzone przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa klienta zwiększająca sprzedaż w sklepie spożywczym - relacja ze szkolenia

Obsługa klienta w sklepie spożywczym odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży. Profesjonalne podejście do obsługi klienta może znacząco wpływać na pozytywne doświadczenia zakupowe, co przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich chęć do powrotu. Nasza firma została poproszona o przeprowadzenie szkolenia dla pracowników jednego ze sklepów spożywczych, które miało na celu poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie sprzedaży. Szkolenie prowadziła nasza…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Negocjacje zakupowe i umiejętności kupieckie w firmie produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Negocjacje zakupowe stanowią fundament skutecznego zarządzania w firmach produkcyjnych. Umiejętność prowadzenia efektywnych rozmów z dostawcami, analiza kosztów oraz budowanie długoterminowych relacji biznesowych to kluczowe elementy, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane umiejętności kupieckie, nasza firma została poproszona o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia dla jednej z firm produkcyjnych. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby dostarczyć…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.