Zarządzanie zespołem rozproszonym – współczesna konieczność

Żyjemy w świecie, w którym dostęp do Internetu jest wszechobecny. Coraz większa liczba firm nie tylko korzysta z rekrutacji zdalnej, ale również współpracuje na co dzień z pracownikami zdalnie. Jak dowodzą badania, aż 80%specjalistów globalnych firm jest ukierunkowanych na pracę w zdalnie kierowanych zespołach. Jak zatem prowadzić skuteczne zarządzanie zespołem rozproszonym?

Jeszcze kilka lat temu liczba ta była znacząco niższa. Rozwój przedsiębiorstw, jak i przenoszenie działalności w świat Internetu, stworzyły potrzebę współpracy na zasadzie freelancingu. W wielu sytuacjach jest to spora oszczędność dla firmy, nie ma konieczności wygospodarowania biura, jak i zakupu całego wyposażenia. Osoba zatrudniona w danej firmie w sposób zdalny pracuje w zaciszu swojego domu na warunkach, które są szczegółowo uzgodnione w umowie.

Na czym polega zarządzanie zespołem rozproszonym?

Coraz częściej można spotkać się z sytuacją, w której firma składa się z pracowników etatowych, jednocześnie posiłkując się w znacznym stopniu freelancerami. Bardzo często tego typu zatrudnianie wynika z pewnych oszczędności w firmie lub konieczności szybkiego zwiększenia mocy przerobowych przy konkretnych projektach. W takich sytuacjach rodzi się jednak problem z odpowiednim zarządzaniem zespołem, którego członkowie działają w różny sposób.

Z tego powodu tak dużym zainteresowaniem cieszą się szkolenia z zarządzania zespołem rozproszonym. Oczywistym jest, że osoby, które zarządzają zespołem pracowniczym, posiadają specjalistyczną wiedzę z tego zakresu. Jednakże trudno zakładać, że wszyscy kierownicy posiadają odpowiednie kompetencje do zarządzania zespołem zdalnym w taki sposób, by współpraca była owocna. Szkolenia przedstawiają sposób komunikowania się z pracownikami, jak i możliwości rozplanowania obowiązków między konkretnymi osobami. Niezwykle istotnym punktem tego typu współpracy jest również kontrola w trakcie jej wykonywania.

Szkolenia z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym pomagają w zrozumieniu istoty planu działania, jak i również stałego nadzoru osób, które będą brały w nim udział.

Stały nadzór i dyspozycyjność osoby nadzorującej, odgrywają tutaj kluczowe znaczenie, gdyż od tego w dużej mierze będzie zależał efekt końcowy. W zarządzaniu zespołem rozproszonym istotne są nie tylko umiejętności nabyte, ale również możliwość stałego poszerzania swojej wiedzy o nowe aspekty komunikowania się z pracownikami, bądź też kontroli ich pracy, co jest konieczne między innymi ze względu na rozwój technologii w tym zakresie (nowe komunikatory, narzędzia do monitorowania czasu pracy itp.). Stąd też firmy coraz chętniej inwestują w szkolenia dla pracowników z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym. W ten sposób można będzie znacznie usprawnić funkcjonowanie całej firmy. Harmonijne współdziałanie pracowników etatowych i freelancerów, co w dłuższym okresie będzie przekładało się na sprawniejszą realizację projektów. Szkolenia są w stanie znacznie ułatwić funkcjonowanie całej firmy, stąd też pełnią tak ważną rolę w jej rozwoju.

Podsumowanie

Posiadanie zespołu rozproszonego jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o kwestie oszczędności miejsca w biurze oraz współpracy z  freelancerami. Dodatkowo osoby zatrudnione zdalnie nie muszą wykonywać swojej pracy każdego dnia, a biorą udział w projektach w razie zapotrzebowania na dodatkowych pracowników. Odpowiednia kontrola ich pracy oraz nadzór nad realizacją całego projektu, pozwalają na osiągnięcie sukcesu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.