Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zarządzanie zespołem rozproszonym – współczesna konieczność

Zarządzanie zespołem rozproszonym – współczesna konieczność

Żyjemy w świecie, w którym dostęp do Internetu jest wszechobecny. Coraz większa liczba firm nie tylko korzysta z rekrutacji zdalnej, ale również współpracuje na co dzień z pracownikami zdalnie. Jak dowodzą badania, aż 80%specjalistów globalnych firm jest ukierunkowanych na pracę w zdalnie kierowanych zespołach. Jak zatem prowadzić skuteczne zarządzanie zespołem rozproszonym?

Jeszcze kilka lat temu liczba ta była znacząco niższa. Rozwój przedsiębiorstw, jak i przenoszenie działalności w świat Internetu, stworzyły potrzebę współpracy na zasadzie freelancingu. W wielu sytuacjach jest to spora oszczędność dla firmy, nie ma konieczności wygospodarowania biura, jak i zakupu całego wyposażenia. Osoba zatrudniona w danej firmie w sposób zdalny pracuje w zaciszu swojego domu na warunkach, które są szczegółowo uzgodnione w umowie.

Na czym polega zarządzanie zespołem rozproszonym?

Coraz częściej można spotkać się z sytuacją, w której firma składa się z pracowników etatowych, jednocześnie posiłkując się w znacznym stopniu freelancerami. Bardzo często tego typu zatrudnianie wynika z pewnych oszczędności w firmie lub konieczności szybkiego zwiększenia mocy przerobowych przy konkretnych projektach. W takich sytuacjach rodzi się jednak problem z odpowiednim zarządzaniem zespołem, którego członkowie działają w różny sposób.

Z tego powodu tak dużym zainteresowaniem cieszą się szkolenia z zarządzania zespołem rozproszonym. Oczywistym jest, że osoby, które zarządzają zespołem pracowniczym, posiadają specjalistyczną wiedzę z tego zakresu. Jednakże trudno zakładać, że wszyscy kierownicy posiadają odpowiednie kompetencje do zarządzania zespołem zdalnym w taki sposób, by współpraca była owocna. Szkolenia przedstawiają sposób komunikowania się z pracownikami, jak i możliwości rozplanowania obowiązków między konkretnymi osobami. Niezwykle istotnym punktem tego typu współpracy jest również kontrola w trakcie jej wykonywania.

Szkolenia z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym pomagają w zrozumieniu istoty planu działania, jak i również stałego nadzoru osób, które będą brały w nim udział.

Stały nadzór i dyspozycyjność osoby nadzorującej, odgrywają tutaj kluczowe znaczenie, gdyż od tego w dużej mierze będzie zależał efekt końcowy. W zarządzaniu zespołem rozproszonym istotne są nie tylko umiejętności nabyte, ale również możliwość stałego poszerzania swojej wiedzy o nowe aspekty komunikowania się z pracownikami, bądź też kontroli ich pracy, co jest konieczne między innymi ze względu na rozwój technologii w tym zakresie (nowe komunikatory, narzędzia do monitorowania czasu pracy itp.). Stąd też firmy coraz chętniej inwestują w szkolenia dla pracowników z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym. W ten sposób można będzie znacznie usprawnić funkcjonowanie całej firmy. Harmonijne współdziałanie pracowników etatowych i freelancerów, co w dłuższym okresie będzie przekładało się na sprawniejszą realizację projektów. Szkolenia są w stanie znacznie ułatwić funkcjonowanie całej firmy, stąd też pełnią tak ważną rolę w jej rozwoju.

Podsumowanie

Posiadanie zespołu rozproszonego jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o kwestie oszczędności miejsca w biurze oraz współpracy z  freelancerami. Dodatkowo osoby zatrudnione zdalnie nie muszą wykonywać swojej pracy każdego dnia, a biorą udział w projektach w razie zapotrzebowania na dodatkowych pracowników. Odpowiednia kontrola ich pracy oraz nadzór nad realizacją całego projektu, pozwalają na osiągnięcie sukcesu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Strategie ekspansji na rynkach międzynarodowych – relacja ze szkolenia

Ekspansja na rynki międzynarodowe to kluczowy krok w rozwoju wielu firm, szczególnie w sektorze produkcyjnym, gdzie skala operacji oraz zasięg geograficzny odgrywają istotną rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Wejście na nowe rynki wiąże się jednak z szeregiem wyzwań, które obejmują zarówno zrozumienie lokalnych uwarunkowań prawnych i kulturowych, jak i opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej oraz operacyjnej. Firmy muszą starannie przygotować się do tego procesu, aby zminimalizować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Sprawny marketing: jak skutecznie pozyskiwać i utrzymywać klientów. Relacja ze szkolenia dla firmy SEO.

W dzisiejszym świecie biznesu, gdzie konkurencja jest coraz większa, kluczowym czynnikiem sukcesu staje się sprawny marketing. Skuteczna strategia marketingowa to nie tylko sztuka przyciągania nowych klientów, ale także umiejętność budowania długotrwałych relacji z tymi, którzy już skorzystali z oferty firmy. To proces, który wymaga zrozumienia potrzeb konsumentów, analizy rynku oraz dopasowania działań do zmieniających się warunków biznesowych. Z tego powodu zostaliśmy poproszeni…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczne radzenie sobie z konfliktami w hotelu – relacja ze szkolenia

Radzenie sobie z konfliktami jako kluczowa umiejętność w branży hotelarskiej Radzenie sobie z konfliktami to jedna z kluczowych umiejętności niezbędnych w branży hotelarskiej. Każdego dnia personel hotelowy spotyka się z wyzwaniami, które mogą prowadzić do napięć lub nieporozumień, zarówno wewnątrz zespołu, jak i w relacjach z gośćmi. Konflikty te, jeśli nie są odpowiednio rozwiązywane, mogą nie tylko obniżyć jakość obsługi, ale także wpłynąć na wizerunek hotelu oraz atmosferę pracy wśród…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.