Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym.

Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie. 

W dniach 10-11 i 12-13 kwietnia przeprowadziliśmy dla sieci sklepów SPOŁEM Zawiercie szkolenie z zakresu zarządzania i współpracy w zespole wielopokoleniowym. Ze względu na dużą liczbę uczestników konieczne było utworzenie dwóch grup i rozdzielenie szkolenia na dwa niezależne, dwudniowe bloki.
Szkolenie było skierowane do kadry kierowniczej sklepów, a jego głównym celem poprawa jakości komunikacji i współpracy pomiędzy pracownikami sklepów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię komunikacji między osobami z różnych grup wiekowych.
W sklepach, jak i w każdej firmie, ramię w ramię pracują ludzie, pomiędzy którymi różnica wieku to często kilkadziesiąt lat. Trzeba sobie uświadomić, że różnica wieku to nie tylko większe lub mniejsze doświadczenie zawodowe, ale również mentalność, podejście do współpracy, czy schemat komunikacji. Aby pracować efektywnie, przedstawiciele młodszej i starszej grupy pokoleniowej muszą stać się świadomi tych różnic i budować współpracę w oparciu o tę wiedzę, wzajemną akceptację, ale również dopasowanie.

Cele

Komunikacja to strategiczny obszar codziennego działania uczestniczek spotkania. W ramach przygotowania szkolenia zapytaliśmy przyszłe uczestniczki, co chcą osiągnąć dzięki szkoleniu. Wskazały polepszenie jakości komunikacji i wzajemnego zrozumienia w zespole międzypokoleniowym. Stąd ustalone główny cel spotkania: poznanie i zastosowanie w praktyce narzędzi komunikacji międzypokoleniowej.
Przebieg szkolenia

Na początek szkolenia trenerka w ramach wykładu z prezentacją multimedialną przedstawiła i omówiła najważniejsze zagadnienia dotyczące zarządzaniem zespołem wielopokoleniowym. Przypomniała również podstawowe zasady oraz schematy zarządzania grupą pracowników.
Następnie odbyły się ćwiczenia w grupach, w których uczestniczki pracowały nad case study przygotowanymi przez trenerów oraz przykładami z własnej pracy (zadania opracowane na podstawie wcześniejszych rozmów szkoleniowca z uczestniczkami i identyfikacji głównych problemów komunikacyjnych).
Ostatnim elementem była symulacja przykładowych sytuacji w miejscu pracy uczestników, czyli w sklepach Społem.
Podczas szkolenia poruszono w szczególności zagadnienia:
• rozwój umiejętności rozpoznawania mocnych stron pracowników w różnym wieku i wykorzystywanie ich w celu zwiększenia efektywności firmy.
• zarządzanie wiekiem a motywacja i satysfakcja pracowników, skuteczna komunikacja, zarządzanie zespołem, zarządzanie zmianą oraz strategia HR.

Ramowy program szkolenia:

1. Zespół – cechy charakterystyczne zespołu
2. Mozaika pokoleń – cztery pokolenia w pracy
3. Wartości jako filary budowania zespołu
4. Dialog międzypokoleniowy – rafy i bariery
5. Organizacja pracy wspierająca zespoły wielopokoleniowe
6. Budowanie kapitału społecznego jako element zarządzania zespołem w pracy

Rezultaty

Szkolenie pozwoliło uczestnikom na identyfikację i analizę korzyści wynikających z zachowania ciągłości pokoleniowej i budowania zespołów na bazie zróżnicowania wieku pracowników. Efektem szkolenia było również poznanie podstawowych różnic pomiędzy pokoleniami, co z kolei pozwoli na efektywniejsze zarządzanie zespołem: podział zadań, komunikacja w zespole.
Wśród uczestników szczególne zainteresowanie wzbudziło zagadnienie budowania zespołu, w tym ról i cyklu zespołowego oraz różnice międzypokoleniowe. Chwalona była część warsztatowa, podkreślano dużą praktyczność ćwiczeń, które umożliwiły przeanalizowanie wielu sytuacji z zakresu zarządzania zespołem wielopokoleniowym, z którym pracowniczki mają do czynienia na co dzień.
Chcieliśmy bardzo podziękować uczestniczkom szkolenia za zaangażowanie i pracę w atmosferze zaufania i szczerości, i to pomimo wcześniejszych, nie zawsze pozytywnych doświadczeń z udziału w szkoleniach.

                                                                                                                                                              Trenerzy „Warto Szkolić”
Szkolenie Zawiercie 4
Szkolenie Zawiercie 3
Szkolenie Zawiercie 2
Szkolenie Zawiercie 1

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie finansami w biurze rachunkowym – relacja ze szkolenia

Współczesny rynek usług rachunkowych i księgowych jest niezwykle konkurencyjny i dynamiczny. Biura rachunkowe stanowią kluczowy filar wsparcia dla przedsiębiorców i organizacji w zakresie prowadzenia spraw finansowych. Dla klientów, biuro rachunkowe jest często zaufanym partnerem, który dba o poprawność rachunkowości, pomaga w rozliczeniach podatkowych i oferuje cenne doradztwo finansowe. Dla właścicieli biur rachunkowych, prowadzenie tego typu działalności wiąże się z zarządzaniem wieloma aspektami…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Sprzedaż i negocjacje w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Branża produkcyjna stanowi serce wielu gospodarek na całym świecie. To tutaj rodzą się produkty i usługi, które kształtują naszą codzienność i wpływają na rozwój społeczeństw. Jednak sukces w tej branży nie polega jedynie na produkcji doskonałych wyrobów. Kluczowym elementem jest także umiejętność skutecznej sprzedaży i negocjacji. W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, przedsiębiorstwa produkcyjne muszą nie tylko tworzyć wysokiej jakości produkty,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Podstawy CzatuGPT dla firmy produkcyjnej – relacja ze szkolenia

W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, każda firma stojąca na froncie innowacji poszukuje nowych sposobów na zwiększenie swojej efektywności i konkurencyjności. Jednym z kluczowych narzędzi, które ostatnimi czasy zyskały na znaczeniu w środowisku biznesowym, jest CzatGPT. Zaawansowany system oparty na sztucznej inteligencji, stworzony przez OpenAI. W kontekście przemysłu produkcyjnego, gdzie precyzja, szybkość i innowacyjność są niezbędne, CzatGPT otwiera drzwi do nowych możliwości.…
dowiedz się więcej