Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym.

Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie. 

W dniach 10-11 i 12-13 kwietnia przeprowadziliśmy dla sieci sklepów SPOŁEM Zawiercie szkolenie z zakresu zarządzania i współpracy w zespole wielopokoleniowym. Ze względu na dużą liczbę uczestników konieczne było utworzenie dwóch grup i rozdzielenie szkolenia na dwa niezależne, dwudniowe bloki.
Szkolenie było skierowane do kadry kierowniczej sklepów, a jego głównym celem poprawa jakości komunikacji i współpracy pomiędzy pracownikami sklepów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię komunikacji między osobami z różnych grup wiekowych.
W sklepach, jak i w każdej firmie, ramię w ramię pracują ludzie, pomiędzy którymi różnica wieku to często kilkadziesiąt lat. Trzeba sobie uświadomić, że różnica wieku to nie tylko większe lub mniejsze doświadczenie zawodowe, ale również mentalność, podejście do współpracy, czy schemat komunikacji. Aby pracować efektywnie, przedstawiciele młodszej i starszej grupy pokoleniowej muszą stać się świadomi tych różnic i budować współpracę w oparciu o tę wiedzę, wzajemną akceptację, ale również dopasowanie.

Cele

Komunikacja to strategiczny obszar codziennego działania uczestniczek spotkania. W ramach przygotowania szkolenia zapytaliśmy przyszłe uczestniczki, co chcą osiągnąć dzięki szkoleniu. Wskazały polepszenie jakości komunikacji i wzajemnego zrozumienia w zespole międzypokoleniowym. Stąd ustalone główny cel spotkania: poznanie i zastosowanie w praktyce narzędzi komunikacji międzypokoleniowej.
Przebieg szkolenia

Na początek szkolenia trenerka w ramach wykładu z prezentacją multimedialną przedstawiła i omówiła najważniejsze zagadnienia dotyczące zarządzaniem zespołem wielopokoleniowym. Przypomniała również podstawowe zasady oraz schematy zarządzania grupą pracowników.
Następnie odbyły się ćwiczenia w grupach, w których uczestniczki pracowały nad case study przygotowanymi przez trenerów oraz przykładami z własnej pracy (zadania opracowane na podstawie wcześniejszych rozmów szkoleniowca z uczestniczkami i identyfikacji głównych problemów komunikacyjnych).
Ostatnim elementem była symulacja przykładowych sytuacji w miejscu pracy uczestników, czyli w sklepach Społem.
Podczas szkolenia poruszono w szczególności zagadnienia:
• rozwój umiejętności rozpoznawania mocnych stron pracowników w różnym wieku i wykorzystywanie ich w celu zwiększenia efektywności firmy.
• zarządzanie wiekiem a motywacja i satysfakcja pracowników, skuteczna komunikacja, zarządzanie zespołem, zarządzanie zmianą oraz strategia HR.

Ramowy program szkolenia:

1. Zespół – cechy charakterystyczne zespołu
2. Mozaika pokoleń – cztery pokolenia w pracy
3. Wartości jako filary budowania zespołu
4. Dialog międzypokoleniowy – rafy i bariery
5. Organizacja pracy wspierająca zespoły wielopokoleniowe
6. Budowanie kapitału społecznego jako element zarządzania zespołem w pracy

Rezultaty

Szkolenie pozwoliło uczestnikom na identyfikację i analizę korzyści wynikających z zachowania ciągłości pokoleniowej i budowania zespołów na bazie zróżnicowania wieku pracowników. Efektem szkolenia było również poznanie podstawowych różnic pomiędzy pokoleniami, co z kolei pozwoli na efektywniejsze zarządzanie zespołem: podział zadań, komunikacja w zespole.
Wśród uczestników szczególne zainteresowanie wzbudziło zagadnienie budowania zespołu, w tym ról i cyklu zespołowego oraz różnice międzypokoleniowe. Chwalona była część warsztatowa, podkreślano dużą praktyczność ćwiczeń, które umożliwiły przeanalizowanie wielu sytuacji z zakresu zarządzania zespołem wielopokoleniowym, z którym pracowniczki mają do czynienia na co dzień.
Chcieliśmy bardzo podziękować uczestniczkom szkolenia za zaangażowanie i pracę w atmosferze zaufania i szczerości, i to pomimo wcześniejszych, nie zawsze pozytywnych doświadczeń z udziału w szkoleniach.

                                                                                                                                                              Trenerzy „Warto Szkolić”
Szkolenie Zawiercie 4
Szkolenie Zawiercie 3
Szkolenie Zawiercie 2
Szkolenie Zawiercie 1

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Właściwe zarządzanie towarem w sklepie spożywczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie towarem jako fundament sukcesu sklepu spożywczego Właściwe zarządzanie towarem to fundament efektywnego funkcjonowania każdego sklepu spożywczego. Przemyślane planowanie zakupów, optymalizacja zapasów, organizacja przestrzeni półkowej – merchandising oraz skuteczna promocja to kluczowe elementy, które wpływają na wyniki sprzedaży, ograniczenie strat oraz zadowolenie klientów. Odpowiednie działania w tym zakresie nie tylko wspierają rentowność sklepu, ale także poprawiają wrażenia…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rola liderów w kreowaniu wartości firmowych – relacja ze szkolenia

Rozwój liderów w branży konfekcjonowania i pakowania przesyłek Jedna z firm specjalizujących się w usługach konfekcjonowania i pakowania zwróciła się do nas z prośbą o przeprowadzenie szkolenia z kreowania wartości firmy dla swojej kadry liderów. Głównym celem był rozwój kompetencji przywódczych związanych z budowaniem pozytywnej kultury pracy opartej na wartościach firmowych. W firmach tej branży, gdzie procesy są intensywne i wymagają ścisłej koordynacji, wartości firmowe pełnią kluczową rolę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Projektowanie kampanii marketingowych w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Znaczenie i praktyka projektowania kampanii marketingowych w branży transportowej Tworzenie kampanii marketingowych odgrywa kluczową rolę w budowaniu skutecznych strategii biznesowych, szczególnie w branżach takich jak transport, gdzie konkurencja jest intensywna, a potrzeby klientów szybko się zmieniają. Efektywne działania marketingowe nie tylko zwiększają rozpoznawalność marki, ale również przyczyniają się do pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania relacji z dotychczasowymi. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym, umiejętność precyzyjnego…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.