Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Co znajduje się w treści artykułu?

Pokaż więcej Ukryj

Istnieją branże, w których nie mamy do czynienia ze swoistym konfliktem międzypokoleniowym. Taka sytuacja należy jednak do rzadkości. W przeważającej większości zawodów bowiem, w pracy spotkamy się z przedstawicielami dwóch-trzech pokoleń. Jak radzić sobie z taką grupą? O czym należy w tym kontekście pamiętać?

Kategorie wieku

W przestrzeni human resources (HR) mówi się o różnych typach pokoleń – baby boomers, pokoleniu X, Y oraz Z. Każda z tych grup posiada specyficzny zestaw, charakterystycznych tylko dla niej cech. Wynikają one przede wszystkim z momentu urodzenia, możliwości edukacyjnych oraz warunków dorastania. W oparciu o te kryteria przedstawiciele różnych pokoleń mają różne oczekiwania od pracy, dla jednych ważne jest poczucie bezpieczeństwa i stabilizacja, a dla innych dynamika, zmienność i nieustanne dokształcanie.

Jak być dobrym szefem?

W tak wielobarwnej grupie o różnych oczekiwaniach należy być przede wszystkim niesamowicie elastycznym. Tą różnorodność można wykorzystać jako zaletę. Wystarczy dostosować cechy i umiejętności poszczególnych grup do zamierzonych celów. Nadto ważne jest budowanie atmosfery wzajemnego szacunku i gotowości do pomocy. Zgrany zespół to podstawa sukcesu w każdej branży. Różnica pokoleń to również szansa na wykorzystanie wymiany wiedzy. Podajmy prosty przykład – starsi pracownicy z pewnością będą mogli nauczyć młodszych specyfiki działalności firmy i zasad panujących na danym rynku, młodzi z kolei mają szerszą wiedzę na temat nowych technologii i z pewnością dzięki nim starsi pracownicy szybciej uporają się z nauką nowych systemów obsługi, z prowadzeniem nowej ewidencji, robieniem nowych baz danych.

Wsłuchaj się w potrzeby Twoich podwładnych

Co jednak najważniejsze w kontekście wielopokoleniowych zespołów, dobry szef powinien wsłuchać się w ich potrzeby. Pamiętajmy, że młodzi pracownicy nie są szczególnie przywiązani do miejsca pracy, ponieważ z łatwością będzie im znaleźć inną pracę, a poza tym wciąż nie jest dla nich za późno na absolutną zmianę branży albo realizowanie pomysłów o podróży dookoła świata. Ta grupa najbardziej sobie ceni elastyczność czasu pracy oraz perspektywy rozwoju – nowe wyzwania. Z kolei starsze pokolenia idą raczej w stronę stabilizacji i bezpieczeństwa. Regularny czas pracy i stabilność finansową stawiają wyżej niż udział w interesującym projekcie. To wszystko należy mieć na uwadze, budując relacje z pracownikami.

Ciekawostka

Jeżeli mamy do czynienia z dwu-trzy-osobowymi pokojami, to lepiej łączyć osoby, będące w podobnym wieku i mające podobne cele i zainteresowania. Psycholodzy stwierdzili, że dzięki temu, że możemy z kimś porozmawiać na tematy niezwiązane z pracą, postrzegamy samą pracę jako przyjemniejszą i chętniej spędzamy tam czas, co przekłada się na większą efektywność. Według takiego klucza „rozmieszcza” się pracowników na przykład w urzędach i różnych instytucjach państwowych.

Szkolenia ze specjalistami Warto Szkolić

Zapraszamy na nasze szkolenia z zarzadzania zespołem. Posiadamy w swojej grupie specjalistów w tym zakresie, którzy mają na koncie wiele lat doświadczenia w pracy, jako managerzy, dyrektorzy, kierownicy i inni, zarządzający grupą ludzi. Czekamy na Twoją wiadomość!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawowe zasady obsługi klienta dla każdego handlowca

Kluczowa rola obsługi klienta i budowania relacji W dzisiejszym konkurencyjnym świecie sprzedaży jakość obsługi klienta stanowi fundament sukcesu każdego handlowca. Klienci oczekują nie tylko profesjonalizmu, ale także indywidualnego podejścia i zaangażowania na każdym etapie procesu zakupowego. Dobra obsługa klienta nie polega jedynie na realizacji zamówienia – to przede wszystkim budowanie trwałych relacji, które sprawiają, że klient wraca, poleca firmę…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Tajniki skutecznej sprzedaży  – wszystko co musisz wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż to jeden z najważniejszych filarów sukcesu w biznesie. Bez względu na branżę, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów czy usług jest kluczowa dla przetrwania i rozwoju każdej firmy. Nie jest to jednak jedynie kwestia oferowania dobrego produktu – skuteczna sprzedaż wymaga zrozumienia potrzeb klienta, umiejętności budowania relacji z klientami i odpowiedniego reagowania na zmieniające się trendy rynkowe. To również sztuka komunikacji i negocjacji, która łączy…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Właściwe zarządzanie towarem w sklepie spożywczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie towarem jako fundament sukcesu sklepu spożywczego Właściwe zarządzanie towarem to fundament efektywnego funkcjonowania każdego sklepu spożywczego. Przemyślane planowanie zakupów, optymalizacja zapasów, organizacja przestrzeni półkowej – merchandising oraz skuteczna promocja to kluczowe elementy, które wpływają na wyniki sprzedaży, ograniczenie strat oraz zadowolenie klientów. Odpowiednie działania w tym zakresie nie tylko wspierają rentowność sklepu, ale także poprawiają wrażenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.