Zaskakujące efekty szkoleń z asertywności

Niemalże każdy miał do czynienia w życiu z hasłem „asertywność”. Powszechnie uważana za umiejętność mówienia „nie”. W rzeczywistości jednak jest o wiele bardziej pojemna. Prawdą jest, że pojęcie asertywności skrywa za sobą całą gamę cech związanych z uczciwością wobec siebie i szacunkiem dla innych. W skrócie – bycie sobą w zgodzie z otoczeniem. Niestety granica pomiędzy asertywnością, a agresją jest bardzo cienka. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że wymawiane przez nich „nie” naładowane jest negatywnymi emocjami. Skutkuje to oczywiście nieporozumieniami i złą atmosferą w domu lub w pracy. Specjalne szkolenia poświęcone tej umiejętności mają na celu uświadomić uczestników, w jaki sposób kulturalnie odmówić i postępować zgodnie z własnymi przekonaniami.

Dlaczego asertywność jest tak ważna?

Brak asertywności jest bardzo dużym utrudnieniem w życiu. Jeśli nie postępujemy zgodnie z własnymi przekonaniami, rośnie w nas frustracja. Przekłada się ona także na nasze otoczenie. Osoby uległe przeważnie są wykorzystywane i traktowane z mniejszym szacunkiem. Koledzy z pracy bez skrupułów ośmieszają je na forum publicznym i stawiają w przykrych sytuacjach, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że obiekt drwin nie ma odwagi się bronić. W nieco „lżejszym” wydaniu mało asertywna osoba zostanie z czasem obarczana coraz to nowymi obowiązkami, którym nie będzie potrafiła powiedzieć „nie”.

Kiedy należy skorzystać ze szkolenia?

Niejednokrotnie mamy do czynienia z sytuacją, gdy ktoś nas obraża, bezpodstawnie krytykuje lub nami manipuluje. Często nie mamy odwagi powiedzieć, że nie zgadzamy się na takie traktowanie. Niestety, zgromadzona w nas złość wybucha w pewnym momencie, powodując poważne konflikty. Brak asertywności najczęściej bierze się z braku poczucia własnej wartości. Twierdzimy, że gdy odmówimy prośbie, która nie jest nam na rękę lub nie zgodzimy się z czyjąś teorią, nagle przestaniemy być lubiani. Jeśli takie uczucia nami kierują, powinniśmy rozważyć uczestnictwo w kursie asertywności. Przyniesie nam on wiele korzyści, które ułatwią nam życie.

Co obejmuje program?

Szkolenia prowadzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w tej dziedzinie. Nauczą oni jak lepiej poznać siebie samego oraz które czynniki wpływają na uległe zachowanie kursantów. Podczas szkolenia uczestnicy poddawani są stresującym i niewygodnym sytuacjom, w których muszą postępować według własnych zasad. Uczą się oni w jaki sposób odmawiać, skutecznie prosić o pomoc, bronić się przed obelgami oraz rozwiązywać spory, jednocześnie budując pozytywne relacje.

Korzyści ze szkolenia

Szkolenia z asertywności niosą za sobą wiele benefitów. Jest to nie tylko poznanie samego siebie i umiejętność reagowania w trudnych sytuacjach. Kursy owocują także tworzeniem pozytywnych więzi z otoczeniem. Efekty pracy można wykorzystać zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym. Osoba przeszkolona wykazuje się lepszymi zdolnościami komunikacyjnymi, buduje zaufanie i minimalizuje konflikty. Jednocześnie ustala pewne granice i zwiększa poczucie własnej wartości. Asertywny pracownik jest osobą bardzo pożądaną w firmie i traktowaną z wielkim szacunkiem. Dlatego też nie warto zwlekać – na kursie każdy jest mile widziany!

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.