Zaskakujące efekty szkoleń z asertywności

Niemalże każdy miał do czynienia w życiu z hasłem „asertywność”. Powszechnie uważana za umiejętność mówienia „nie”. W rzeczywistości jednak jest o wiele bardziej pojemna. Prawdą jest, że pojęcie asertywności skrywa za sobą całą gamę cech związanych z uczciwością wobec siebie i szacunkiem dla innych. W skrócie – bycie sobą w zgodzie z otoczeniem. Niestety granica pomiędzy asertywnością, a agresją jest bardzo cienka. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że wymawiane przez nich „nie” naładowane jest negatywnymi emocjami. Skutkuje to oczywiście nieporozumieniami i złą atmosferą w domu lub w pracy. Specjalne szkolenia poświęcone tej umiejętności mają na celu uświadomić uczestników, w jaki sposób kulturalnie odmówić i postępować zgodnie z własnymi przekonaniami.

Dlaczego asertywność jest tak ważna?

Brak asertywności jest bardzo dużym utrudnieniem w życiu. Jeśli nie postępujemy zgodnie z własnymi przekonaniami, rośnie w nas frustracja. Przekłada się ona także na nasze otoczenie. Osoby uległe przeważnie są wykorzystywane i traktowane z mniejszym szacunkiem. Koledzy z pracy bez skrupułów ośmieszają je na forum publicznym i stawiają w przykrych sytuacjach, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że obiekt drwin nie ma odwagi się bronić. W nieco „lżejszym” wydaniu mało asertywna osoba zostanie z czasem obarczana coraz to nowymi obowiązkami, którym nie będzie potrafiła powiedzieć „nie”.

Kiedy należy skorzystać ze szkolenia?

Niejednokrotnie mamy do czynienia z sytuacją, gdy ktoś nas obraża, bezpodstawnie krytykuje lub nami manipuluje. Często nie mamy odwagi powiedzieć, że nie zgadzamy się na takie traktowanie. Niestety, zgromadzona w nas złość wybucha w pewnym momencie, powodując poważne konflikty. Brak asertywności najczęściej bierze się z braku poczucia własnej wartości. Twierdzimy, że gdy odmówimy prośbie, która nie jest nam na rękę lub nie zgodzimy się z czyjąś teorią, nagle przestaniemy być lubiani. Jeśli takie uczucia nami kierują, powinniśmy rozważyć uczestnictwo w kursie asertywności. Przyniesie nam on wiele korzyści, które ułatwią nam życie.

Co obejmuje program?

Szkolenia prowadzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w tej dziedzinie. Nauczą oni jak lepiej poznać siebie samego oraz które czynniki wpływają na uległe zachowanie kursantów. Podczas szkolenia uczestnicy poddawani są stresującym i niewygodnym sytuacjom, w których muszą postępować według własnych zasad. Uczą się oni w jaki sposób odmawiać, skutecznie prosić o pomoc, bronić się przed obelgami oraz rozwiązywać spory, jednocześnie budując pozytywne relacje.

Korzyści ze szkolenia

Szkolenia z asertywności niosą za sobą wiele benefitów. Jest to nie tylko poznanie samego siebie i umiejętność reagowania w trudnych sytuacjach. Kursy owocują także tworzeniem pozytywnych więzi z otoczeniem. Efekty pracy można wykorzystać zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym. Osoba przeszkolona wykazuje się lepszymi zdolnościami komunikacyjnymi, buduje zaufanie i minimalizuje konflikty. Jednocześnie ustala pewne granice i zwiększa poczucie własnej wartości. Asertywny pracownik jest osobą bardzo pożądaną w firmie i traktowaną z wielkim szacunkiem. Dlatego też nie warto zwlekać – na kursie każdy jest mile widziany!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.