Zastosowanie MBTI w praktyce, czyli Warto Szkolić się szkoli

W dniu 03.11.2021 r. pracownicy naszej firmy mieli okazję uczestniczyć w szkoleniu z zakresu praktycznego zastosowania modelu MBTI. Prowadzącymi kurs byli nasi trenerzy — Angelika Grabowska oraz Paweł Głowacki, którzy zadbali o odpowiednią ilość wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej.

Czym jest MBTI?

Model MBTI to jeden z najpopularniejszych modeli określania preferencji w zakresie postrzegania świata i podejmowania decyzji. Został on opracowany przez Isabel Briggs Myers i Katherine Cook Briggs, został on oparty na koncepcji Carla Gustava Junga. Odpowiednie zastosowanie modelu MBTI może być genialnym narzędziem do rozwoju osobistego, jak i rozwoju zespołowego.

Cele szkolenia:

  • poznanie swojego typu osobowości wg typologii MBTI,
  • poznanie znaczenia preferencji w czterech dychotomiach, 
  • nabycie umiejętności stosowania w praktyce posiadanej wiedzy dotyczącej typu osobowości,
  • poznanie swoich preferencji dotyczących miejsca pracy,

Przebieg szkolenia

Szkolenie przebiegało według poniższego programu:

  • Fundamentalne zagadnienia MBTI® oraz jego zastosowanie w życiu prywatnym i zawodowym
  • Typ psychologiczny – elementy osobowości wg Junga
  • Preferencje w czterech dychotomiach
  • Odkrycie własnego typu osobowości
  • Charakterystyka każdego z typów
  • Sesja informacji zwrotnej i interpretacji wyników
  • Użyteczność przeciwstawnych typów i ich wpływ na środowisko pracy
  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy w organizacjach, w pracy z zespołami i realizacji celów biznesowych

Każdy z uczestników poznał swoje preferencje w czterech kategoriach:

  • źródło czerpania energii

Introversion czerpanie energii z własnych przemyśleń, refleksji, kierowanie energii do wewnątrz

Extraversion czerpanie energii z działania i kontaktów z ludźmi, kierowanie energii na zewnątrz

  • sposób gromadzenia informacji

Sensinggromadzenie faktów i namacalnych informacji, zwracanie uwagi na szczegóły

INtuition — skupianie się na całości, niezagłębianie się w szczegóły, gromadzenie ogólnych informacji

  • sposób podejmowania decyzji

Thinkinganalityczne spojrzenie, chłodne decyzje, kierowanie się logiką

Feelingskupienie na emocjach, emocjonalne decyzje, kierowanie się swoim systemem wartości i emocjami

  • sposób wykonywania zadań, radzenia sobie w życiu

Judging dokładne planowanie, zadaniowość, terminowość, trzymanie się określonych wcześniej reguł

Perceiving elastyczny styl życia, skłonność do odkładania na później, swoboda działania, brak sztywnego określania reguł

Podczas szkolenia uczestnicy mieli okazję brać udział w tematycznych dyskusjach oraz ćwiczeniach, które angażowały cały zespół. Zajęcia praktyczne były bardzo pomocne w określeniu swoich preferencji, a w efekcie swojego typu osobowości wg modelu MBTI.

Podsumowanie szkolenia – ”Zastosowanie MBTI w praktyce”

Szkolenie wskazało uczestnikom, w jaki sposób warto wykorzystywać samoświadomość. Udział w szkoleniu był również pomocny w zrozumieniu mechanizmów działania osób o przeciwnych preferencjach, co w dłuższej perspektywie z pewnością przełoży się na wypracowanie nowych, skuteczniejszych mechanizmów współpracy. Warto w tym miejscu dodać, że żadna z preferencji nie jest zero-jedynkowa i tak naprawdę każdy z nas posiada w różnych proporcjach wszystkie z preferencji, jednak któraś zawsze jest dominująca. Szkolenie wskazało w którym kierunku warto rozwijać zespół pracowników oraz na jakie obszary szczególnie zwrócić uwagę.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej - relacja ze szkolenia

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej to kluczowy element, który może znacząco wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poprawę satysfakcji klientów. Nasza firma została poproszona przez jedną z restauracji o przeprowadzenie szkolenia w tym zakresie. Restauracja, dążąc do podniesienia standardów obsługi i maksymalizacji zysków, zdecydowała się na współpracę z nami, aby ich personel mógł zdobyć nowe umiejętności i doskonalić swoje techniki sprzedażowe. Szkolenie, prowadzone przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa klienta zwiększająca sprzedaż w sklepie spożywczym - relacja ze szkolenia

Obsługa klienta w sklepie spożywczym odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży. Profesjonalne podejście do obsługi klienta może znacząco wpływać na pozytywne doświadczenia zakupowe, co przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich chęć do powrotu. Nasza firma została poproszona o przeprowadzenie szkolenia dla pracowników jednego ze sklepów spożywczych, które miało na celu poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie sprzedaży. Szkolenie prowadziła nasza…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Negocjacje zakupowe i umiejętności kupieckie w firmie produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Negocjacje zakupowe stanowią fundament skutecznego zarządzania w firmach produkcyjnych. Umiejętność prowadzenia efektywnych rozmów z dostawcami, analiza kosztów oraz budowanie długoterminowych relacji biznesowych to kluczowe elementy, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane umiejętności kupieckie, nasza firma została poproszona o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia dla jednej z firm produkcyjnych. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby dostarczyć…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.