Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Szkolenie odbyło się w Toruniu 22 grudnia ubiegłego roku, a wzięli w nim udział współwłaściciel firmy Crystal oraz szef działu produkcji.

Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Szkolenie odbyło się w Toruniu 22 grudnia ubiegłego roku, a wzięli w nim udział współwłaściciel firmy Crystal oraz szef działu produkcji.W związku z tym, że szkolenie miało tak kameralny charakter, dużo czasu poświęciliśmy na dyskusję zagadnień omawianych podczas szkolenia, według potrzeb zgłaszanych przez uczestników.

Cele szkolenia

Głównym celem spotkania była poprawa efektywności zarządzania zespołem w branży produkcyjnej, z naciskiem na polepszenie komunikacji kierownik-pracownik, oraz poznanie skutecznych metod motywowania.

Schemat szkolenia

Szkolenie obejmowało następujące elementy:

1. Prawidłowa komunikacja przełożony-pracownik z uwzględnieniem etapów rozwoju pracowników.

2. Umiejętne motywowanie z rozróżnieniem na poszczególne typy osobowości pracowników, w tym narzędzia motywacji pozytywnej i negatywnej (nagrody i kary).

3Radzenie sobie z trudnymi relacjami interpersonalnych w zespole.

W pierwszej kolejności, po realizacji bazowej, teoretycznej części szkolenia, uczestnicy wyrazili potrzebę zgłębienia tematu motywowania pracowników. Przeprowadziliśmy więc z uczestnikami burzę mózgów, która zakończyła się stworzeniem banku narzędzi motywacji finansowych i pozafinansowych. Dzięki dyskusji uczestnicy uświadomili sobie jak wiele poza pieniężnych środków motywujących, których do tej pory nie stosowali, jest w zasięgu ręki.

Kolejnym elementem było poznanie osobowości własnych i pracowników, a następnieprzekazanie wiedzy umożliwiającej  samodzielne rozpoznawanie typów charakteru pracowników i wdrażanie metody zarządzania Insights.

W ramach polepszania jakości komunikacji uczestnicy ćwiczyli również sposoby prawidłowego przekazu informacji zwrotnej z wykorzystaniem metody Fuko, na przykładach z branży produkcyjnej. Omówione zostały również etapy rozwoju pracowników wg reguły przywództwa sytuacyjnego Blancharda.

Na koniec uczestnicy szkolenia poznali podstawowe zasady zarządzania zadaniami w czasie, w tym  m.in. koncepcję Eisenhowera skupiającą się na priorytetyzacji działań.

Rezultaty

Uczestnicy podkreślali przydatność szkolenia, które według ich własnej opinii, pozwoli na lepszą komunikację i skuteczniejsze motywowanie pracowników.

Głównym efektem szkolenia jest uświadomienie sobie przez uczestników korzyści wynikających ze zmiany podejścia od pojmowania pracowników jako jednolitego zespołu do zauważenia grupy indywidualnych jednostek o różnych potrzebach sposobu komunikowania zadań, motywowania czy prezentacji informacji zwrotnej. Z tą wiedzą, uzupełnioną ćwiczeniami symulującymi rozmowy z konkretnymi pracownikami, uczestnicy spotkania będą w stanie w lepszym stopniu zrozumieć motywy zachowań poszczególnych członków zespołu, i przekuć tę wiedzę na zwiększenie ich efektywności i zadowolenia z pracy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej