Zwiększenie sprzedaży w sklepie

W zakresie umiejętności zwiększenia sprzedaży w sklepie, niezbędnych wskazówek udzielił nam Pan Marcin Grzelak – trener biznesu, specjalista ds. szkoleń sprzedażowych.

W jakich sklepach istnieje możliwość zwiększenia sprzedaży?
Praktycznie w każdym. Z doświadczenia wiem, że w każdym sklepie jest szansa, by zwiększyć sprzedaż. Wszystko zależy od chęci właściciela, kierowników i samego personelu

W jaki sposób można zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie?
Po pierwsze poprzez lepszą ekspozycję towaru. Wiadomo, że klient kupuje oczami, więc ekspozycja ma kluczowe znaczenie. Oczywiście ekspozycja bierze się z dopasowania asortymentu pod klienta oraz z odpowiednich zamówień. W pierwszej kolejności trzeba mieć świeży i dobrej jakości towar, by móc później go wyeksponować. Kolejna rzecz, to oczywiście aktywna sprzedaż wprowadzona przez pracowników, umiejętność polecania klientowi w taki sposób, by nie czuł, że jest mu coś wciskane, ale umiejętnie proponowane. Trzecią rzeczą jest oczywiście umiejętna obsługa klienta na całym sklepie i uprzejmość wobec klienta, zarówno w codziennej pracy, jak również w trudnych sytuacjach.

Od czego zależy sukces takiego przedsięwzięcia?
Sukces zależy od zaangażowania pracowników. Ważny jest cały proces uczenia się, poprawiania błędów i konsekwencja w działaniu.

Ile potrzeba czasu, żeby zobaczyć rezultaty?
Rezultaty można już zobaczyć po pierwszym dniu. Przykładowo, kiedy poprawimy ekspozycję na którymś dziale, możemy zauważyć zwiększoną sprzedaż poszczególnych produktów, a na koniec dnia nawet zwiększoną marżę, uzyskaną na konkretnym dziale.

Proszę podać przykład wprowadzenia jakiejś zmiany, która może się przyczynić do wzrostu sprzedaży na całym sklepie.
Dla przykładu mogę podać wprowadzenie aktywnej sprzedaży, czyli np. polecanie przez pracowników danego produktu, co przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Np. jeżeli sprzedawczyni będzie umiejętnie polecać wafelek do kawy, którą klient kupuje, może to spowodować zwiększoną sprzedaż, a w dalszej konsekwencji wzrost wyników sprzedażowych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.