Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zwiększenie sprzedaży w sklepie - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Zwiększenie sprzedaży w sklepie

W zakresie umiejętności zwiększenia sprzedaży w sklepie, niezbędnych wskazówek udzielił nam Pan Marcin Grzelak – trener biznesu, specjalista ds. szkoleń sprzedażowych.

W jakich sklepach istnieje możliwość zwiększenia sprzedaży?
Praktycznie w każdym. Z doświadczenia wiem, że w każdym sklepie jest szansa, by zwiększyć sprzedaż. Wszystko zależy od chęci właściciela, kierowników i samego personelu

W jaki sposób można zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie?
Po pierwsze poprzez lepszą ekspozycję towaru. Wiadomo, że klient kupuje oczami, więc ekspozycja ma kluczowe znaczenie. Oczywiście ekspozycja bierze się z dopasowania asortymentu pod klienta oraz z odpowiednich zamówień. W pierwszej kolejności trzeba mieć świeży i dobrej jakości towar, by móc później go wyeksponować. Kolejna rzecz, to oczywiście aktywna sprzedaż wprowadzona przez pracowników, umiejętność polecania klientowi w taki sposób, by nie czuł, że jest mu coś wciskane, ale umiejętnie proponowane. Trzecią rzeczą jest oczywiście umiejętna obsługa klienta na całym sklepie i uprzejmość wobec klienta, zarówno w codziennej pracy, jak również w trudnych sytuacjach.

Od czego zależy sukces takiego przedsięwzięcia?
Sukces zależy od zaangażowania pracowników. Ważny jest cały proces uczenia się, poprawiania błędów i konsekwencja w działaniu.

Ile potrzeba czasu, żeby zobaczyć rezultaty?
Rezultaty można już zobaczyć po pierwszym dniu. Przykładowo, kiedy poprawimy ekspozycję na którymś dziale, możemy zauważyć zwiększoną sprzedaż poszczególnych produktów, a na koniec dnia nawet zwiększoną marżę, uzyskaną na konkretnym dziale.

Proszę podać przykład wprowadzenia jakiejś zmiany, która może się przyczynić do wzrostu sprzedaży na całym sklepie.
Dla przykładu mogę podać wprowadzenie aktywnej sprzedaży, czyli np. polecanie przez pracowników danego produktu, co przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Np. jeżeli sprzedawczyni będzie umiejętnie polecać wafelek do kawy, którą klient kupuje, może to spowodować zwiększoną sprzedaż, a w dalszej konsekwencji wzrost wyników sprzedażowych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady negocjacji w biznesie – wszystko co musisz wiedzieć

Negocjacje w biznesie – sztuka osiągania korzystnych porozumień Negocjacje w biznesie to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznych działań handlowych, zarządzania relacjami z klientami i dostawcami oraz osiągania długoterminowego sukcesu. Umiejętność negocjowania wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od ustalania cen i warunków współpracy po budowanie strategii rozwoju i ekspansji na nowe rynki. Znajomość zasad negocjacji pozwala nie tylko osiągnąć korzystne warunki finansowe,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego z technikami sprzedaży usług – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego – fundament budowania doświadczeń w branży hotelarskiej Obsługa gościa hotelowego stanowi dziś kluczowy element sukcesu w branży hotelarskiej. Współczesny klient nie oczekuje jedynie wygodnego noclegu – jego doświadczenia zaczynają się od pierwszego kontaktu z hotelem i obejmują cały proces, od rezerwacji, przez powitanie w recepcji, aż po wykwaterowanie. Goście chcą czuć się wyjątkowi i docenieni, dlatego standardowe podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa komputera dla urzędników i pracowników sądu – relacja ze szkolenia

Obsługa komputera – kluczowa umiejętność w pracy urzędnika sądowego W dzisiejszych czasach obsługa komputera to nieodzowna umiejętność w każdej dziedzinie zawodowej. Szczególnie w pracy urzędników i pracowników sądów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo danych i umiejętność korzystania z zaawansowanych narzędzi cyfrowych mają kluczowe znaczenie, kompetencje w zakresie obsługi komputera stają się podstawą efektywnej pracy. Nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja wspierają pracowników…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.