Jakie cechy powinien posiadać pracownik branży turystycznej?

8 pożądanych cech pracownika branży turystycznej 

Odpowiednie obsadzenie stanowisk pracy to nie lada wyzwanie dla każdego pracodawcy. Pamiętajmy, że za sukcesem firmy stoją przede wszystkim ludzie. Tak też jest w przypadku branży turystycznej. Pragniemy znaleźć odpowiedniego pracownika, który spełni nasze wymagania i doskonale odnajdzie się na tym stanowisku. 

Pewnie zastanawiacie się jakie pożądane cechy powinna posiadać osoba zatrudniona na takim stanowisku? Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu, gdzie przyjrzymy się cechom idealnego pracownika biura podróży. 

Jakie umiejętności twarde powinien posiadać pracownik biura podróży? 

Na samym początku przyjrzyjmy się umiejętnościom twardym idealnego kandydata na powyższe stanowisko. Pierwsze co nasuwa się na myśl to oczywiście bardzo dobra znajomość języka obcego. Ze względu na podróże zagraniczne, ale również na różnego typu klientelę – pracownik branży turystycznej powinien potrafić rozmawiać co najmniej w jednym języku obcym. Najczęściej jest to język angielski, który jest jednym z najbardziej popularnych języków. Dobrze jednak wygląda umiejętność posługiwania się między innymi językiem niemieckim, francuskim, a także włoskim czy hiszpańskim. 

Drugim niezwykle istotnym elementem jest znajomość geografii. Doskonały pracownik biura podróży powinien przede wszystkim świetnie znać mapę świata, aby móc przedstawić klientowi położenie geograficzne danego państwa i opowiedzieć między innymi o jego klimacie czy średniej temperaturze w lipcu.

Umiejętności miękkie pracownika branży turystycznej 

Twardych, specjalistycznych umiejętności jest dużo łatwiej się nauczyć, aniżeli umiejętności miękkich, które kształtują nasz charakter oraz osobowość. 

Dlatego też pracownik biura podróży powinien być przede wszystkim doskonałym sprzedawcą, ponieważ to główne zadanie osoby obejmującej to stanowisko. Wiąże się to z profesjonalną obsługą klienta, ale również z umiejętnym przeprowadzaniem negocjacji oraz praktycznym stosowaniem technik sprzedaży. 

Co więcej, codzienny kontakt z klientem wymaga od nas wysokiej kultury osobistej, ale i umiejętności komunikacyjnych. Komunikatywność to istotna cecha, bowiem taka osoba będzie potrafiła zbudować świetną relację z klientem, ale również podziałać na jego wyobraźnię i przenieść go w wymarzone miejsce na świecie. 

W każdej pracy zdarzają się częściej lub rzadziej stresujące sytuacje. W przypadku pracownika biura podróży może to być odwołany lot, trudne negocjacje z klientem czy zepsuta drukarka podczas podpisywania umowy z zainteresowanym. Dlatego szóstą cechą idealnego pracownika jest odporność na stres, by móc poradzić sobie w każdej, nawet nerwowej sytuacji. 

Jaką jeszcze cechą charakteru powinien wyróżniać się pracownik branży turystycznej? Powinien również posiadać umiejętności analityczne oraz być dobrym słuchaczem, dzięki czemu dopasuje ofertę do potrzeb klienta. 

Jak widać, idealny pracownik branży turystycznej powinien posiadać odpowiednie umiejętności twarde oraz miękkie. Pamiętajmy, że pożądane cechy kandydatów można łatwo zweryfikować za pomocą odpowiednich ankiet, formularzy rekrutacyjnych, ale również scenek sytuacyjnych czy testów.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przyciągać i zatrzymywać klientów w e-sklepie – relacja ze szkolenia

Wyzwania współczesnego rynku a rola eksperckiej wiedzy Dynamiczny rozwój technologii oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że prowadzenie dochodowego biznesu w sieci staje się coraz większym wyzwaniem. Obecnie sama obecność w internecie nie gwarantuje sukcesu, a sprzedaż e-commerce wymaga zaawansowanego podejścia, łączącego psychologię, marketing oraz analitykę. Przedsiębiorcy, którzy chcą utrzymać się na powierzchni, muszą zrozumieć, że walka o uwagę klienta toczy się na wielu płaszczyznach jednocześnie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu w agencji SEO – relacja ze szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu jako kluczowy element nowoczesnego marketingu internetowego Współczesny marketing internetowy przechodzi głęboką transformację, w której rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów wymusza na firmach zmianę dotychczasowych strategii komunikacyjnych. Klienci coraz częściej szukają produktów i usług, które są przyjazne dla środowiska, co niestety stwarza pole do nadużyć zwanych ekościemą. W dobie algorytmów Google promujących treści wysokiej jakości (E-E-A-T), agencje marketingowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie dużymi projektami w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Profesjonalizacja zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych Organizacje pozarządowe robią coraz większe i trudniejsze rzeczy. To już nie tylko prosta działalność społeczna, ale skomplikowane zadania, w których obracamy sporymi pieniędzmi z grantów. Aby to wszystko spiąć i nie popełnić błędów, potrzebna jest konkretna wiedza, a nie tylko dobre chęci. Właśnie dlatego jedno z aktywnych stowarzyszeń zgłosiło się do naszej firmy z prośbą o przeszkolenie ich kadry. Zależało im na uporządkowaniu wiedzy…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.