Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Czym jest Google Analytics? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Czym jest Google Analytics?

Jednym z oferowanych przez nas szkoleń, które cieszą się największą popularnością, jest kurs, obejmujący zasady posługiwania się narzędziem Google Analytics. Czym jest ten mechanizm? Na czym polega jego sukces oraz w jaki sposób efektywnie go wykorzystać? O tym kilka słów w artykule poniżej.

Czym właściwie jest Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, które pozwala nam na pozyskanie informacji na temat naszej strony oraz tego, czy prowadzona przez nas kampania i inne działania podejmowane w obrębie witryny. Przynoszą oczekiwany skutek w postaci odpowiedniego wypozycjonowania i wystarczającej liczby odwiedzin na stronie. To tak w uproszczeniu. Dzięki Google Analytics dowiemy się również co konkretnie użytkownicy robią na stronie. A także jakie treści interesują ich najbardziej, jakie jest źródło ich odwiedzin i tak dalej.

Przejrzysta i przystępna forma

Sukces Google Analytics tkwi prawdopodobnie w intuicyjnej obsłudze oraz przejrzystej, łatwej formie raportów, generowanych przez to narzędzie. Google Analytics pozwala nam na realizację postawionych celów biznesowych, a prowadzona kampania marketingowa staje się spójna i zaplanowana. Wszystko dzięki temu, jak cenne informacje otrzymujemy w ramach raportów. Jak to właściwie działa? Skąd te informacje? Sprawcą jest kod śledzący GATC, wykorzystujący język znaczników Java Script. W uproszczeniu – jeżeli użytkownik odwiedza stronę, serwer zwraca go do przeglądarki, tworzą się pliki cookies, które przechowują najważniejsze informacje o odwiedzających.

Czy korzystanie z Google Analytics jest trudne?

Jak już wspomnieliśmy, Google Analytics cechuje przystępna i przejrzysta forma, dzięki czemu niezwykle łatwo z niego korzystać. Wystarczy jedynie poznać podstawowe zasady. Łatwa jest rejestracja (zajmie dosłownie kilka minut) oraz dokonanie podstawowej konfiguracji. Aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości, które daje nam to narzędzie, warto jednak skonsultować się ze specjalistami i dowiedzieć się na ten temat nieco więcej.

Filtry, zarządzanie, segmentacja…

Przechodząc zatem do pojęć trudniejszych, w ramach nauki posługiwania się narzędziem Google Analytics należy przede wszystkim poznać schemat optymalnej konfiguracji filtrów. Dzięki temu mamy możliwość swoistego rozdzielenia ruchu, jaki pojawia się na stronie oraz doprecyzowanie uzyskiwanych raportów. Istotne jest również zarządzanie, ponieważ z mechanizmu Google Analytics może korzystać na raz kilku użytkowników, którym można nadać poszczególne, różne uprawnienia. Z kolei segmentacja, dotyczy precyzyjnego wskazania wszelkich istniejących w obrębie strony oraz kampanii problemów. Możemy podzielić na przykład ruch na stronie nowych użytkowników, odwiedziny z transakcjami oraz ruch z telefonów.

Szkolenia Warto Szkolić

Szkolenie z zakresu Google Analytics, które na stałe znajduje się w oferowanym przez nas katalogu, skierowane jest do osób, które na co dzień zajmują się marketingiem internetowym, tworzeniem stron w WordPressie, wykorzystujących SEO oraz Google Analytics i potrzebujących dodatkowego wsparcia w tym zakresie oraz zaawansowanej, rozbudowanej wiedzy. Jesteśmy jednak otwarci również na inne potrzeby naszych Klientów. Jeżeli chcesz poznać Google Analytics od absolutnych podstaw. Dowiedzieć się czym jest to narzędzie, jak można je wykorzystać, jak utworzyć konto w Google Analytics – skontaktuj się z nami.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Podstawy Google AdWords

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny lider – jakie szkolenia wybrać by dobrze zarządzać?

Skuteczne przywództwo – klucz do sukcesu organizacji Skuteczny lider to kluczowy filar każdej organizacji. To osoba, która nie tylko zarządza zespołem, ale także inspiruje go do działania, dba o jego rozwój i skutecznie reaguje na zmieniające się warunki rynkowe. Współczesny biznes wymaga od liderów szerokiego wachlarza umiejętności – od strategicznego myślenia, przez umiejętność zarządzania czasem i zasobami ludzkimi, po zdolność do radzenia sobie z emocjami i rozwiązywania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Roszczeniowy klient – wyzwanie czy szansa? Wywiad z Joanną Prokopiuk.

W dobie rosnącej konkurencji i coraz większej świadomości konsumentów profesjonalna obsługa klienta staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Często jednak przedsiębiorcy i pracownicy działów obsługi mierzą się z klientami, którzy mają wysokie oczekiwania, a czasem wręcz roszczeniową postawę. Czy taki klient to wyłącznie problem i wyzwanie, czy może także szansa na rozwój biznesu i budowanie lojalności? Na te pytania odpowie nasza ekspertka Joanna…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.