Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Kto pierwszy podaje dłoń? Powitanie biznesowe - jak powinno wyglądać?

Kto pierwszy podaje dłoń? Powitanie biznesowe - jak powinno wyglądać?

Kto pierwszy podaje dłoń? Rozpoczynanie negocjacji — jak się witać?

Jest wiele zasad mówiących o tym, kto pierwszy podaje dłoń w danych okolicznościach.

Oto kilka podstawowych zasad, które zapewne większość z nas zna:

1. Osoba starsza wita się z osobą młodszą.

2. Kobieta pierwsza podaje dłoń mężczyźnie.

3. Gospodarz wita gościa.

5. Osoba „ważniejsza” wita się z osobą „mniej ważna”.

W tym momencie należy zadać pytanie kluczowe — KTO JEST MNIEJ WAŻNĄ OSOBĄ?

Ogólnie przyjętą zasadą jest to, że ważniejsza osoba to ta na wyższym stanowisku. W sytuacji gdzie spotyka się przedstawiciel handlowy z prezesem spółki to ten prezes jest osobą „ważniejszą”.

Co, jeśli spotykają się dwie osoby na tym samym stanowisku np. dwóch dyrektorów sprzedaży? W tym momencie zaczynają się pewnego rodzaju subtelne, psychologiczne gierki o to, kto wyjdzie w ej sytuacji na osobę „ważniejszą”. Oczywiście osoba, która pierwsza poda dłoń, zdobędzie podświadomie status osoby ważniejszej. Jest to oczywiście bardzo delikatna sugestia, która sygnalizuje “moje interesy podczas tego spotkania są ważniejsze”. Warto pamiętać, że zestaw takich drobnych, czasami nie do końca oczywistych sygnałów jest znacznie istotniejszy niż mogłoby się nam to wydawać.

Kiedy dochodzi już do tej istotnej czynności powitania, nasuwa się pewne pytanie. Jak uścisnąć dłoń swojego partnera negocjacyjnego?

Tutaj odpowiedź jest dość oczywista. Nie powinniśmy miażdżyć ręki naszego rozmówcy ani nie powinniśmy podawać mu tzw. śledzia. Najlepszym wyjściem będzie zdecydowany, pewny uścisk z ręką ułożoną prostopadle do podłoża.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny lider – jakie szkolenia wybrać by dobrze zarządzać?

Skuteczne przywództwo – klucz do sukcesu organizacji Skuteczny lider to kluczowy filar każdej organizacji. To osoba, która nie tylko zarządza zespołem, ale także inspiruje go do działania, dba o jego rozwój i skutecznie reaguje na zmieniające się warunki rynkowe. Współczesny biznes wymaga od liderów szerokiego wachlarza umiejętności – od strategicznego myślenia, przez umiejętność zarządzania czasem i zasobami ludzkimi, po zdolność do radzenia sobie z emocjami i rozwiązywania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Roszczeniowy klient – wyzwanie czy szansa? Wywiad z Joanną Prokopiuk.

W dobie rosnącej konkurencji i coraz większej świadomości konsumentów profesjonalna obsługa klienta staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Często jednak przedsiębiorcy i pracownicy działów obsługi mierzą się z klientami, którzy mają wysokie oczekiwania, a czasem wręcz roszczeniową postawę. Czy taki klient to wyłącznie problem i wyzwanie, czy może także szansa na rozwój biznesu i budowanie lojalności? Na te pytania odpowie nasza ekspertka Joanna…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.