Pomysł, nisza, insight, czyli skuteczne strategie budowania marki

Zdobycie przewagi nad konkurencją, uzależnione jest między innymi od skutecznej strategii budowania marki krok po kroku. Działanie to musi być z kolei wielowymiarowe, wieloetapowe, uwzględniające zmieniający się charakter rynku oraz specyfikę danej branży. W jaki sposób poprowadzić ten proces efektywnie? Z jakich narzędzi należy korzystać?

Pierwszym krokiem jest pomysł

Budowanie marki nie byłoby możliwe bez dobrego pomysłu. To od niego wszystko się zaczyna. Nie da się jednak ukryć, że nawet najbardziej innowacyjna i oryginalna idea będzie niczym, bez odpowiedniej promocji. W procesie tworzenia marki należy zatem uwzględniać kwestię cyklu życia produktu, sezonowość sprzedaży. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie zadania ma produkt, jakie są wobec niego oczekiwania i tak dalej.

Analiza potrzeb (insight) a budowanie marki

Drugim elementem, który wymaga wspomnienia w kontekście budowania marki, jest analiza potrzeb (insight). Polega ona na zbadaniu potrzeb naszego klienta docelowego, tak aby przyszłe działania marketingowe można było skierować we właściwą stronę. W ramach tego istotnym elementem jest tak zwane drzewo decyzyjne. To metoda wspomagania procesu decyzyjnego, która jest powszechnie stosowana w świecie marketingu. Dzięki niemu możemy zbadać, jakie kryteria bierze pod uwagę klient, kupując dany produkt. To narzędzie daje nam między innymi odpowiedź na pytanie – czy proponowany przez nas produkt ma szansę przyjąć się na danym rynku, w odniesieniu do konkretnej grupy docelowej.

Rola niszy komunikacyjnej

Budowanie marki wiąże się również z potrzebą znalezienia swojej niszy. Nie tylko w odniesieniu do samego przedmiotu i przestrzeni działalności, ale również niszy komunikacyjnej z klientem. Chodzi zatem o szeroko pojętą oryginalność produktu, a także odpowiednie skierowanie działań marketingowych na odpowiednią grupę docelową, a także we właściwym czasie i miejscu. Nisza komunikacyjna ma pozwolić na budowanie zaufania klienta do marki.

Budowanie marki krok po kroku

Podsumowując zatem, budowanie marki to z jednej strony jej odpowiednie zdefiniowanie, bazując na analizie potrzeb i celów klienta. Z drugiej strony natomiast to planowanie i realizacja wielowarstwowych i wieloetapowych kampanii marketingowych w odniesieniu do stworzonej marki. Z czasem jej istnienia na rynku, w danej branży, konieczny jest natomiast pomiar i analiza rezultatów prowadzonych działań, które pozwolą na ewentualne zweryfikowanie podejmowanych czynności marketingowych i w efekcie dalszy rozwój marki.

Szkolenia Warto Szkolić

Nasi specjaliści wiedzą absolutnie wszystko o skutecznych strategiach budowania marki. Prowadzone przez nas szkolenia pozwalają zdobyć niezbędną wiedzę w zakresie planowania kluczowych elementów marki, określania jej wyróżników, planowania działań promocyjnych i tak dalej. Kurs adresowany jest przede wszystkim do osób, które są w trakcie budowania lub chcą zbudować swoją markę. Specjalistów marketingu, Public Relations, przedsiębiorców oraz pasjonatów w tym zakresie. Zainteresowany? Napisz, zadzwoń do nas i poznaj szczegóły naszej oferty.

Jeśli interesuje Cię szkolenie w innym terminie lub w innym miejscu skontaktuj się z Nami!

Przeczytaj również:

Szkolenia

Jakie szkolenie dla produkcji wybrać? - praktyczny przewodnik dla firm

Szkolenia dla produkcji – klucz do rozwoju ludzi i organizacji W branży produkcyjnej, gdzie efektywność i jakość mają kluczowe znaczenie, nie wystarczy już tylko dbać o maszyny i technologie – dziś najważniejszym zasobem staje się człowiek. Dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie jakie szkolenie dla produkcji wybrać, by nie tylko rozwinąć kompetencje pracowników, ale też wzmocnić całą organizację. To nie może być zbiór przypadkowych warsztatów…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania dla początkujących managerów?

Pierwsze kroki w roli managera – jakie szkolenia wybrać? Jakie szkolenia dla początkujących managerów z zarządzania wybrać, by już od pierwszych miesięcy w roli lidera budować autorytet, skutecznie prowadzić zespół i unikać najczęstszych błędów? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób, które właśnie awansowały lub przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego. Początek kariery menedżerskiej to czas pełen wyzwań – wymaga nie tylko szybkiego przystosowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z negocjacji wybrać dla handlowców?

Skuteczne negocjacje w sprzedaży – na które szkolenia postawić? Współczesna sprzedaż to znacznie więcej niż prezentacja oferty i domknięcie transakcji. To proces, w którym decydującą rolę odgrywa umiejętność negocjowania – z klientami, działami zakupów, a także w obliczu zmiennych warunków rynkowych. Właśnie dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia z negocjacji dla handlowców będą najbardziej wartościowe? Niezależnie od branży, skuteczne…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.