Praca kucharza - jak wygląda? Co to znaczy dobrze gotować?

Rozmowa z Pawłem Grubą. Praca kucharza i szkolenia kulinarne.

Tym razem gościem Marcina Grzelaka z Warto Szkolić był Paweł Gruba – najbardziej znany menedżer restauracji w Polsce. Wiele osób kojarzy go z programu telewizyjnego „Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia”. W trakcie niespełna dwudziestu minut opowiedział on o najważniejszych aspektach pracy kucharza. Prowadzenie szkoleń menedżerskich i tych związanych z gastronomią to bowiem specjalizacja Pawła.

Praca kucharza. Co jest ważne?

Goście restauracji zwracają uwagę na następujące elementy: wygoda, temperatura, klimat, czystość, serwis no i oczywiście jedzenie. To ten ostatni element jest uzależniony od jakości pracy kucharza. Potrawy poza tym, że powinny dobrze wyglądać na talerzu i smakować gościom, muszą być również przemyślane pod względem kosztów. W pracy kucharza „cost food” stanowi zatem bardzo ważny element. Jest to koszt produktów spożywczych koniecznych do przygotowania danej potrawy w lokalu gastronomicznym. Gruba wskazuje zatem, że kucharz powinien nie tylko umieć gotować, ale również kalkulować opłacalność potraw.

Praca kucharza. Co to znaczy dobrze gotować?

Dobrze gotować zdaniem zaproszonego rozmówcy oznacza między innymi kierować się sezonowością. Polega to na tym, że szef kuchni wykorzystuje wyłącznie te składniki, które w danym okresie mają najlepsze ceny. Dobrze gotować oznacza również być doskonale zorganizowanym w kuchni. Bardzo często bowiem w pracy kucharza pojawia się potrzeba przyrządzenia kilku potraw w tym samym czasie. Kluczowe jest w tym przypadku zachowanie odpowiedniej kolejności. Ogromne znaczenie ma również powtarzalność. Chodzi o to, aby klienci zawsze otrzymywali równie wysoką jakość potraw, a ich smak się nie zmieniał.

Szkolenia kulinarne. Podsumowanie

Podsumowując wypowiedź Pawła Gruby, dobry kucharz powinien umieć zachować powtarzalność, być dobrze zorganizowanym, a także umiejętnie kalkulować, jakie potrawy są opłacalne w danym okresie. To ostatnie działanie to tak zwany „food cost”. Paweł Gruba to menedżer z ogromnym doświadczeniem, który zajmuje się również udzielaniem wsparcia właścicielom restauracji. W Warto Szkolić również często prowadzone są szkolenia kulinarne, na których można się sporo nauczyć – także w kwestiach omówionych przez zaproszonego gościa. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu, a także podjęcia nauki. Zaproszony gość przyznał, że sytuacja, w której uznany kucharz przyjeżdża do lokalu, aby na miejscu, szkolić pracowników, to spełnienie marzeń restauratorów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak skutecznie rekrutować i przeprowadzać selekcję pracowników – wywiad z Angeliką Kuczyńską

Rekrutacja przyszłości: jak budować strategie dopasowane do realiów rynku i potrzeb organizacji W świecie, w którym rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, dobra rekrutacja przestaje być tylko działaniem operacyjnym – staje się elementem strategicznym, wpływającym bezpośrednio na rozwój i konkurencyjność organizacji. Dzisiejsi kandydaci nie tylko szukają pracy – oni oceniają, porównują i wybierają pracodawców, którzy oferują coś więcej niż…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.