Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Praca w zespole międzynarodowym - jak pokonać bariery kulturowe?

Praca w zespole międzynarodowym - bariery kulturowe, językowe, społeczne - jak sobie z tym poradzić?

Praca w zespole międzynarodowym – bariery kulturowe, językowe, społeczne – jak sobie z tym poradzić?

Rynek pracy jest coraz bardziej globalny. W związku z tym nie tylko w wielkich korporacjach Polacy współdziałają w jednym zespole z przedstawicielami innych narodowości, a także kultur. Praca w zespole międzynarodowym jest okazją dla każdego i dlatego dobrze radzić sobie z barierami językowymi, kulturowymi, a także społecznymi.

Bariery kulturowe i społeczne – jak sobie z nimi radzić?

Menedżerowie każdego dnia stają przed wyzwaniem zarządzania ludźmi. Tym większe jest to wyzwanie w sytuacji, gdy współpracownicy, bądź też podległy personel to zespół międzynarodowy, a co za tym idzie wielokulturowy. Poza inteligencją emocjonalną konieczne jest w takim przypadku posiadanie również inteligencji międzykulturowej, czyli zdolności odczytywania, a także interpretowania różnic kulturowych.

Osoby, które pochodzą z różnych krajów i pracują w jednym zespole mogą napotykać także bariery społeczne. Dzięki nabyciu kompetencji z zakresu pracy w zespole międzynarodowym uczestnicy kursów z Warto Szkolić w bardzo krótkim czasie adaptują się do wielokulturowych zespołów, a także doskonale nimi zarządzają.

Bariery językowe w zespole międzynarodowym – jak je pokonać?

Największe możliwości daje nieprzejmowanie się prostymi błędami i nastawianie na ciągły rozwój. Praca w zespole międzynarodowym patrząc na aspekt języka, wymaga otwartości na ludzi, dystansu do siebie, a także wyrozumiałości. Wyrozumiałość powinna dotyczyć zarówno Twoich pracowników, jak i Ciebie samego. Ogromną rolę odgrywają także szkolenia z zakresu pracy w środowiskach międzynarodowych.

Najlepszym rozwiązaniem jest ustalenie przed rozpoczęciem pracy z zespołem najważniejszych kwestii związanych z:

  • warunkami pracy,
  • zadaniami poszczególnych pracowników,
  • procesami, które czekają zespół,
  • potrzebnymi zasobami.

W trakcie zebrania można także rozwiać wszelkie wątpliwości uczestników. W przypadku, gdy praca w zespole międzynarodowym odbywa się przez dłuższy okres, dobrze organizować spotkania cyklicznie.

Praca w zespole międzynarodowym – zalety

Dzięki pracy w zespole osób z różnych kultur i krajów możliwe jest uzyskanie unikalnej wiedzy i umiejętności. Dzięki pokonaniu utrudnień w komunikacji możliwe jest podniesienie poziomu inteligencji emocjonalnej, a także inteligencji międzykulturowej na jeszcze wyższy poziom.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady negocjacji w biznesie – wszystko co musisz wiedzieć

Negocjacje w biznesie – sztuka osiągania korzystnych porozumień Negocjacje w biznesie to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznych działań handlowych, zarządzania relacjami z klientami i dostawcami oraz osiągania długoterminowego sukcesu. Umiejętność negocjowania wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od ustalania cen i warunków współpracy po budowanie strategii rozwoju i ekspansji na nowe rynki. Znajomość zasad negocjacji pozwala nie tylko osiągnąć korzystne warunki finansowe,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego z technikami sprzedaży usług – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego – fundament budowania doświadczeń w branży hotelarskiej Obsługa gościa hotelowego stanowi dziś kluczowy element sukcesu w branży hotelarskiej. Współczesny klient nie oczekuje jedynie wygodnego noclegu – jego doświadczenia zaczynają się od pierwszego kontaktu z hotelem i obejmują cały proces, od rezerwacji, przez powitanie w recepcji, aż po wykwaterowanie. Goście chcą czuć się wyjątkowi i docenieni, dlatego standardowe podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa komputera dla urzędników i pracowników sądu – relacja ze szkolenia

Obsługa komputera – kluczowa umiejętność w pracy urzędnika sądowego W dzisiejszych czasach obsługa komputera to nieodzowna umiejętność w każdej dziedzinie zawodowej. Szczególnie w pracy urzędników i pracowników sądów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo danych i umiejętność korzystania z zaawansowanych narzędzi cyfrowych mają kluczowe znaczenie, kompetencje w zakresie obsługi komputera stają się podstawą efektywnej pracy. Nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja wspierają pracowników…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.