Praca w zespole międzynarodowym - bariery kulturowe, językowe, społeczne - jak sobie z tym poradzić?

Praca w zespole międzynarodowym – bariery kulturowe, językowe, społeczne – jak sobie z tym poradzić?

Rynek pracy jest coraz bardziej globalny. W związku z tym nie tylko w wielkich korporacjach Polacy współdziałają w jednym zespole z przedstawicielami innych narodowości, a także kultur. Praca w zespole międzynarodowym jest okazją dla każdego i dlatego dobrze radzić sobie z barierami językowymi, kulturowymi, a także społecznymi.

Bariery kulturowe i społeczne – jak sobie z nimi radzić?

Menedżerowie każdego dnia stają przed wyzwaniem zarządzania ludźmi. Tym większe jest to wyzwanie w sytuacji, gdy współpracownicy, bądź też podległy personel to zespół międzynarodowy, a co za tym idzie wielokulturowy. Poza inteligencją emocjonalną konieczne jest w takim przypadku posiadanie również inteligencji międzykulturowej, czyli zdolności odczytywania, a także interpretowania różnic kulturowych.

Osoby, które pochodzą z różnych krajów i pracują w jednym zespole mogą napotykać także bariery społeczne. Dzięki nabyciu kompetencji z zakresu pracy w zespole międzynarodowym uczestnicy kursów z Warto Szkolić w bardzo krótkim czasie adaptują się do wielokulturowych zespołów, a także doskonale nimi zarządzają.

Bariery językowe w zespole międzynarodowym – jak je pokonać?

Największe możliwości daje nieprzejmowanie się prostymi błędami i nastawianie na ciągły rozwój. Praca w zespole międzynarodowym patrząc na aspekt języka, wymaga otwartości na ludzi, dystansu do siebie, a także wyrozumiałości. Wyrozumiałość powinna dotyczyć zarówno Twoich pracowników, jak i Ciebie samego. Ogromną rolę odgrywają także szkolenia z zakresu pracy w środowiskach międzynarodowych.

Najlepszym rozwiązaniem jest ustalenie przed rozpoczęciem pracy z zespołem najważniejszych kwestii związanych z:

  • warunkami pracy,
  • zadaniami poszczególnych pracowników,
  • procesami, które czekają zespół,
  • potrzebnymi zasobami.

W trakcie zebrania można także rozwiać wszelkie wątpliwości uczestników. W przypadku, gdy praca w zespole międzynarodowym odbywa się przez dłuższy okres, dobrze organizować spotkania cyklicznie.

Praca w zespole międzynarodowym – zalety

Dzięki pracy w zespole osób z różnych kultur i krajów możliwe jest uzyskanie unikalnej wiedzy i umiejętności. Dzięki pokonaniu utrudnień w komunikacji możliwe jest podniesienie poziomu inteligencji emocjonalnej, a także inteligencji międzykulturowej na jeszcze wyższy poziom.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania dla początkujących managerów?

Pierwsze kroki w roli managera – jakie szkolenia wybrać? Jakie szkolenia dla początkujących managerów z zarządzania wybrać, by już od pierwszych miesięcy w roli lidera budować autorytet, skutecznie prowadzić zespół i unikać najczęstszych błędów? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób, które właśnie awansowały lub przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego. Początek kariery menedżerskiej to czas pełen wyzwań – wymaga nie tylko szybkiego przystosowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z negocjacji wybrać dla handlowców?

Skuteczne negocjacje w sprzedaży – na które szkolenia postawić? Współczesna sprzedaż to znacznie więcej niż prezentacja oferty i domknięcie transakcji. To proces, w którym decydującą rolę odgrywa umiejętność negocjowania – z klientami, działami zakupów, a także w obliczu zmiennych warunków rynkowych. Właśnie dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia z negocjacji dla handlowców będą najbardziej wartościowe? Niezależnie od branży, skuteczne…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia transportowe wybrać, by zwiększyć efektywność zespołu?

Szkolenia transportowe dopasowane do realnych wyzwań – jak mądrze rozwijać zespół? W dobie rosnącej konkurencji i dynamicznych zmian w branży TSL, coraz więcej menedżerów i właścicieli firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia transportowe wdrożyć, by realnie podnieść efektywność zespołu? Odpowiedź nie jest oczywista, bo potrzeby firm różnią się w zależności od skali działalności, rodzaju obsługiwanych ładunków czy kierunków transportu. Jednak jedno pozostaje…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.