Remarketing w 4 prostych krokach

Każdy, kto prowadzi własny e-commerce, bądź inną działalność on-line spotkał się z przypadkiem, gdy dany użytkownik, mimo pierwotnego zainteresowania danym produktem bądź usługą zrezygnował z dokonania zakupu. To są użytkownicy, do których z całą pewnością warto wrócić z przekazem reklamowym, skłaniającym do podjęcia decyzji o zakupie oglądanego towaru. Z pomocą przychodzi nam remarketing, czyli targetowanie reklamy na użytkowników, którzy już wykazali zainteresowanie naszymi produktami, odwiedzili naszą witrynę bądź skorzystały z naszej aplikacji. Brzmi ciekawie, ale jak zastosować te rozwiązanie w praktyce? Odpowiedzią są między innymi Google Ads – czyli Twoja kampania remarketingowa w kilku prostych krokach.

„Przede wszystkim należy jasno powiedzieć o jednej kwestii – nie należy kierować reklamy na informacje osobiste, umożliwiające identyfikację ani na aplikacje/strony zawierające treści kontrowersyjne bądź sprzeczne z prawem. To samo obowiązuje w przypadku treści poufnych.”

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co to jest remarketing
  • jak wpiąć analitykę, aby stworzyć kampanię remarketingową
  • jak ustawić kampanię od a do z i o czym pamiętać po jej uruchomieniu

Wróć do swojego klienta

A przede wszystkim wybierz kanał, którym chcesz do niego dotrzeć. Reklamy remarketingowe są dostępne wszędzie – od Google AdWords, przez Facebooka aż po Marketing Automation, który umożliwia wysyłanie spersonalizowanych mailingów, w oparciu o ostatnio oglądane przez użytkownika produkty, czy też wyświetlania odpowiednich, dynamicznych popupów. Jest to dobre rozwiązanie dla osób posiadających większe budżety reklamowe. Automatyzacja marketingu przynosi najlepsze efekty, gdy jest wykorzystywana równolegle z innymi działaniami reklamowymi. Jeżeli nie jesteście pewni, jaki kierunek działań obrać, pomożemy 😊Zapraszamy tutaj.

W tym artykule jednak skupimy się jednak na zastosowaniu najpopularniejszego rozwiązania – czyli kampanii remarketingowej Google AdWords.

Jak ustawić kampanię remarketingową?

Wpięcie poprawnej analityki

W tym celu należy założyć konto Google AdWords – uzupełnić dane firmy, płatności etc. Tutaj otrzymujemy mały bonus – jeżeli jest to Twoje pierwsze konto, otrzymasz od Google kod na 200 zł do wykorzystania w GoogleAds 😊. Przy ustawieniu płatności należy być ostrożnym. Jeżeli to wasza pierwsza przygoda z płatnymi reklamami, rekomendujemy przelew pre-paid, aby, w przypadku błędnego ustawienia stawek, nie narazić się na duże koszty, które zostały by naliczone przy podpięciu karty kredytowej. W przypadku płatności pre-paid po wyczerpaniu salda – reklama się zatrzyma. Przy podpięciu karty – będą ściągane należności.

Następnym krokiem jest wygenerowanie kodu śledzącegoGTM (sekcja zarządzanie odbiorcami- źródła informacji o odbiorcach – tag GoogleAds – konfiguruj) i wpięcie go do naszej witryny. Należy pamiętać, że GoogleAds tag manager musi być wpięty w najwyższej części witryny, najlepiej w sekcji „head” (analogicznie jak w przypadku standardowego kodu GTM). Dla najlepszej analizy danych konto GoogleAds powinno być skonfigurowane z kontem Google Analytics. Dobrze jest także mierzyć zdarzenia (jak wysłanie formularza czy też zakup produktu), pozwoli nam to na najlepsze poznanie naszych klientów. Gdy już poradziliśmy sobie z podstawową analityką, przechodzimy do kolejnego kroku.

Tworzenie listy odbiorców

Wchodzimy w narzędzia – zasoby wspólne – grupy odbiorców. Po kliknięciu plusa tworzymy nową grupę zaznaczając „użytkownicy witryny”. Dla ułatwienia możemy tę grupę nazwać „remarketing”. Tutaj ważne jest odpowiednie ustalenie wszystkich reguł, wg których Google będzie przypisywać użytkowników do tej listy. Będąc  tym segmencie warto sprawdzić nasz tag manager – klikając w źródła danych o odbiorcach – widzimy Tag Google Ads – tutaj powinna być informacja „nie wykryto problemów”.

Tworzenie kampanii

Aby ustawić swoją pierwszą kampanię remarketingową, należy wejść w następujące sekcje: kampanie i kliknąć „+” przy kampaniach. Tutaj należy wybrać cel, który chcemy osiągnąć.

Następnie jako typ kampanii wybieramy sieć reklamową i uzupełniamy parametry takie jak nazwa, lokalizacja, język. Ustawiamy także budżet oraz strategię ustalania stawek. W sekcji ustawień dodatkowych można określić harmonogram wyświetlania reklam, różne wykluczenia, kierowanie na poszczególne urządzenia, etc. Tutaj dochodzimy do kluczowego aspektu – czyli list remarketingowych. Klikamy sekcję użytkownicy i znajdujemy grupę „odbiorcy” po czym klikamy remarketing.

Ustawienie reklamy

Aby reklama była optymalnie ustawiona w każdej grupie reklam należy stworzyć minimum 3 reklamy. Wtedy system będzie mógł wybrać najefektywniejszą z nich i zmaksymalizować wyniki kampanii. Czy naszą kampanie ustawimy jako reklamą elastyczną display czy też reklamę w Gmailu, należy pamiętać, że powinniśmy mieć przygotowane chwytliwe kreacje do kampanii. Bez tego wyniki naszych reklam będą gorsze, a same reklamy mniej skuteczne.

Każdorazowo mamy podgląd naszych reklam – widzimy, jak będą się wyświetlać. Google będzie krzyżować wszystkie wprowadzone przez nas teksty i nagłówki badając ich skuteczność. Warto więc, aby teksty te były spójne. Możliwości mamy kilka– 5 nagłówków oraz 5 treści reklam, będą się one przeplatać w ramach jednej reklamy.

Następnie należy kliknąć „utwórz kampanię” – i gotowe. Po opłaceniu, nasza kampania będzie już działać.

W tym miejscu na chwilę się zatrzymamy. Warto na bieżąco sprawdzać rekomendacje – same utworzenie kampanii nie zagwarantuje nam sukcesu. Kampanie trzeba na bieżąco optymalizować oraz zarządzać nimi. Patrząc na słowa kluczowe, wykluczając te o niskim wyniku jakościowym, bądź te, które nie odnoszą się do charakteru naszej marki. Tylko dobrze prowadzone, zoptymalizowane i „zadbane” kampanie przyniosą nam mierzalne efekty, a co z tym idzie odpowiedni zysk.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.