Zarządzanie energią jako klucz do efektywności pracownika

Jednym z podstawowych, najważniejszych celów naszych szkoleń jest przekazanie kursantom wiedzy i umiejętności, pozwalających na to, aby stać się maksymalnie efektywnym i wydajnym pracownikiem. Na tym zyskują zarówno pracodawcy, jak i sami pracownicy. Efektywność pracownika to realny zysk dla przedsiębiorstwa. Kluczem do sukcesu jest niejednokrotnie odpowiednie zarządzanie energią. Jak zwiększyć swoją wydajność i podnieść satysfakcję z pracy? O tym kilka słów w poniższym artykule.

Problemy polskich pracowników

Na początku warto skupić się na tym, co utrudnia pracownikom “rozwinięcie skrzydeł” i osiągnięcie maksymalnej efektywności. Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że najczęściej pracownicy skarżą się na zbyt dużą liczbę godzin pracy, pracodawców, którzy nie dbają o ich zdrowie i komfort pracy, a także zbyt silną presję ze strony przełożonych. Prawdą jest, że stajemy się coraz mniej wydajni, przez co nadrabiamy zaległości w powierzonych zadaniach i projektach, biorąc kolejne nadgodziny. Nie dbamy o równowagę między życiem prywatnym i zawodowym i nie potrafimy odpoczywać. Dodatkowo nasze kierownictwo, jest tak silnie nastawione na osiągnięcie “targetu”, określonego pułapu, że częściej karze, niż motywuje do działania.

Zmiana nawyków

Efektywne zarządzanie energią opiera się z reguły na zmianie złych nawyków. Staramy się uświadomić naszych kursantów, iż ich sukces zależy od zapewnienia czterech podstawowych potrzeb – fizycznych, umysłowych, emocjonalnych oraz duchowych. Pierwsza kategoria dotyczy przede wszystkim czasu na odpoczynek, sen oraz odpowiedniego odżywiania. Potrzeby umysłowe skupiają się natomiast na zdolności do samorealizacji oraz umiejętności priorytetyzacji działań. Trzecia dziedzina związana jest z kolei z poczuciem bezpieczeństwa, akceptacji oraz docenienia. Tutaj ogromną rolę pełni osoba pracodawcy. Finalnie należy wskazać na potrzeby duchowe, które obejmują swoiste poczucie sensu, celu.

Identyfikujemy źródło problemu

Jednym z najważniejszych elementów naszego szkolenia jest identyfikacja źródła problemu. Ważne jest to, aby nasi kursanci uświadomili sobie, które aspekty zaspokajania czterech podstawowych, życiowych potrzeb, nie funkcjonują właściwie. Inaczej mówiąc, co zaburza ich work-life balance. W toku szkolenia “rozkładamy na czynniki pierwsze” wszystkie elementy potrzeb człowieka, aby stworzyć bazę do wypracowania dobrych nawyków. Kurs pozwala pracownikom i ich pracodawcom, stworzyć własny system zarządzania energią.

Wiele korzyści przy zastosowaniu kilku prostych zasad, aby poprawić efektywność pracownika

Katalog korzyści, wynikających z efektywnego zarządzania energią jest nieskończony. Między innymi należałoby wymienić większą satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy, większą świadomość (zarówno pracodawców, jak i pracowników) w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb, poprawę koncentracji, lepszą organizację zadań, poprawę kreatywności, wzrost konkurencyjności pracownika, a także zmniejszenie ryzyka wypalenia zawodowego.

Szkolenia Warto Szkolić

Szkolenia z zakresu zarządzania energią dedykujemy w szczególności pracownikom, a także osobom zarządzającym, kierownikom, managerom projektów. Celem naszych kursów jest zwiększenie efektywności pracowników oraz wzrost ich satysfakcji z pracy, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.