napis

telefon-fiolet

+48 608 816 943

facebook-iconyoutube-iconviemo-icon

Strona GłównaDoradztwoStandard Obsługi Klienta

Standard Obsługi Klienta

Standard Obsługi Klienta to specyficzny spis norm dotyczących pracy z Klientem. Jego przygotowanie powinno opierać się na ogólnych prawach sprzedaży oraz marketingu, ale też uwzględniać specyfikę branży i cechy charakterystyczne firmy. Właściwie stworzony oraz prawidłowo wdrożony Standard Obsługi Klienta może realnie wpływać na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, a także na wzrost kompetencji pracowników w zakresie sprzedaży oraz komunikacji.

 

 Etapy tworzenia i wdrażania Standardu Obsługi Klienta:

  • Pierwsze badanie tajemniczego klienta: Badanie aktualnego poziomu obsługi klienta w różnych (pod względem powierzchni sprzedaży, ilości zatrudnianych pracowników oraz różnej wielkości sprzedaży) sklepach Klienta.
  • Stworzenie Standardu Obsługi Klienta przy współpracy z kierownikami i pracownikami sklepów Klienta.
  • Informowanie o nowym Standardzie Obsługi Klienta – do wsparcia wdrożenia Standardu może zostać wydana kolorowa książka przedstawiająca etapy S. O. K. oraz szczegółowe informacje na temat obsługi w sklepie. Dodatkowo może zostać nagrany film szkoleniowy z zakresu S. O. K., który zobrazuje prawidłowe zachowania sprzedawcy na poszczególnych stanowiskach pracy.
  • Szkolenia dla kadry menadżerskiej – dotyczące zagadnień opisanych w Standardzie Obsługi Klienta oraz sposobów na wdrożenie Standardu w placówce handlowej.
  • Drugie badanie tajemniczego klienta – weryfikacja obecnego stanu wdrożenia Standardu Obsługi Klienta.
  • Szkolenia trenerskie dla liderów sprzedaży by przygotować ich do samodzielnego prowadzenia szkoleń z zakresu S.O.K. w regionach.
  • Trzecie badanie tajemniczego klienta – badanie w oparciu o rozbudowany kwestionariusz wraz ze skalą ważności poszczególnych punktów.

 

Jeżeli chcesz stworzyć i wdrożyć Standard Obsługi Klienta np. w swojej firmie zapraszamy do kontaktu biuro@wartoszkolic.pl

 

Newsletter - Bądź na bieżąco!



newsletter templates powered by FreshMail