Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym.

Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie. 

W dniach 10-11 i 12-13 kwietnia przeprowadziliśmy dla sieci sklepów SPOŁEM Zawiercie szkolenie z zakresu zarządzania i współpracy w zespole wielopokoleniowym. Ze względu na dużą liczbę uczestników konieczne było utworzenie dwóch grup i rozdzielenie szkolenia na dwa niezależne, dwudniowe bloki.
Szkolenie było skierowane do kadry kierowniczej sklepów, a jego głównym celem poprawa jakości komunikacji i współpracy pomiędzy pracownikami sklepów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię komunikacji między osobami z różnych grup wiekowych.
W sklepach, jak i w każdej firmie, ramię w ramię pracują ludzie, pomiędzy którymi różnica wieku to często kilkadziesiąt lat. Trzeba sobie uświadomić, że różnica wieku to nie tylko większe lub mniejsze doświadczenie zawodowe, ale również mentalność, podejście do współpracy, czy schemat komunikacji. Aby pracować efektywnie, przedstawiciele młodszej i starszej grupy pokoleniowej muszą stać się świadomi tych różnic i budować współpracę w oparciu o tę wiedzę, wzajemną akceptację, ale również dopasowanie.

Cele

Komunikacja to strategiczny obszar codziennego działania uczestniczek spotkania. W ramach przygotowania szkolenia zapytaliśmy przyszłe uczestniczki, co chcą osiągnąć dzięki szkoleniu. Wskazały polepszenie jakości komunikacji i wzajemnego zrozumienia w zespole międzypokoleniowym. Stąd ustalone główny cel spotkania: poznanie i zastosowanie w praktyce narzędzi komunikacji międzypokoleniowej.
Przebieg szkolenia

Na początek szkolenia trenerka w ramach wykładu z prezentacją multimedialną przedstawiła i omówiła najważniejsze zagadnienia dotyczące zarządzaniem zespołem wielopokoleniowym. Przypomniała również podstawowe zasady oraz schematy zarządzania grupą pracowników.
Następnie odbyły się ćwiczenia w grupach, w których uczestniczki pracowały nad case study przygotowanymi przez trenerów oraz przykładami z własnej pracy (zadania opracowane na podstawie wcześniejszych rozmów szkoleniowca z uczestniczkami i identyfikacji głównych problemów komunikacyjnych).
Ostatnim elementem była symulacja przykładowych sytuacji w miejscu pracy uczestników, czyli w sklepach Społem.
Podczas szkolenia poruszono w szczególności zagadnienia:
• rozwój umiejętności rozpoznawania mocnych stron pracowników w różnym wieku i wykorzystywanie ich w celu zwiększenia efektywności firmy.
• zarządzanie wiekiem a motywacja i satysfakcja pracowników, skuteczna komunikacja, zarządzanie zespołem, zarządzanie zmianą oraz strategia HR.

Ramowy program szkolenia:

1. Zespół – cechy charakterystyczne zespołu
2. Mozaika pokoleń – cztery pokolenia w pracy
3. Wartości jako filary budowania zespołu
4. Dialog międzypokoleniowy – rafy i bariery
5. Organizacja pracy wspierająca zespoły wielopokoleniowe
6. Budowanie kapitału społecznego jako element zarządzania zespołem w pracy

Rezultaty

Szkolenie pozwoliło uczestnikom na identyfikację i analizę korzyści wynikających z zachowania ciągłości pokoleniowej i budowania zespołów na bazie zróżnicowania wieku pracowników. Efektem szkolenia było również poznanie podstawowych różnic pomiędzy pokoleniami, co z kolei pozwoli na efektywniejsze zarządzanie zespołem: podział zadań, komunikacja w zespole.
Wśród uczestników szczególne zainteresowanie wzbudziło zagadnienie budowania zespołu, w tym ról i cyklu zespołowego oraz różnice międzypokoleniowe. Chwalona była część warsztatowa, podkreślano dużą praktyczność ćwiczeń, które umożliwiły przeanalizowanie wielu sytuacji z zakresu zarządzania zespołem wielopokoleniowym, z którym pracowniczki mają do czynienia na co dzień.
Chcieliśmy bardzo podziękować uczestniczkom szkolenia za zaangażowanie i pracę w atmosferze zaufania i szczerości, i to pomimo wcześniejszych, nie zawsze pozytywnych doświadczeń z udziału w szkoleniach.

                                                                                                                                                              Trenerzy „Warto Szkolić”
Marketing mobilny. Jak wykorzystać go do lepszej komunikacji z klientem?
Marketing mobilny. Jak wykorzystać go do lepszej komunikacji z klientem?

Podsumowanie szkolenia dla sklepu z branży motoryzacyjnej.

Czwartego kwietnia 2018 zrealizowaliśmy szkolenie dotyczące marketingu mobilnego dla firmy działającej w branży motoryzacyjnej.

Cele szkolenia

Firma postanowiła skorzystać z usług naszej trenerki i przeszkolić się z zakresu    marketingu mobilnego. Celem szkolenia było więc uaktualnienie wiedzy z zakresu marketingu mobilnego oraz  zapoznanie z aplikacjami mobilnymi, które sprawdzą się w działaniach marketingowych – z uwzględnieniem specyfiki branży (motoryzacja) i samego sklepu.

Przebieg szkolenia

Szkolenie trwało osiem godzin. W jego pierwszej części zrealizowaliśmy wykład interaktywny oraz zapoznaliśmy uczestniczkę z case study godnych polecenia wdrożeń marketingu mobilnego z Polski i ze świata. Druga część naszego spotkania to skupienie już bezpośrednio na marketingu mobilnym w firmie: wspólnie z uczestniczką przeanalizowaliśmy prowadzone obecnie działania w tym zakresie, a także odnieśliśmy je do aktualnej strategii wizerunkowej firmy. Na tej podstawie trenerka „Warto Szkolić” zaproponowała konkretne działania do wdrożenia/modyfikacji w ramach marketingu mobilnego.

Rezultaty

W trakcie szkolenia, które miało charakter indywidualnych konsultacji, uczestniczka poznała zasady tworzenia kampanii z zakresu mobile marketing. Dowiedziała się, jakie elementy może wprowadzić, by dotrzeć z komunikacją do swojej grupy docelowej. Poznała również trendy w mobile marketingu w Polsce i na świecie.  Szkolenie pomoże firmie w dotarciu do swoich klientów poprzez działania z wykorzystaniem możliwości, jakie daje marketing mobilny.

Trenerzy firmy „Warto Szkolić”

Skuteczne techniki sprzedaży w branży HoReCa
Skuteczne techniki sprzedaży w branży HoReCa

Skuteczne techniki sprzedaży w branży HoReCa.

Szkolenie dla firmy informatycznej LSI Software

 

Z pracownikiem LSI Software spotkaliśmy się na dwudniowym szkoleniu        (26 -27 kwietnia), pogłębiając jego wiedzę i umiejętności z zakresu technik sprzedaży. W szkoleniu wziął udział jeden z przedstawicieli handlowych firmy.

Firma oferują rozwiązania informatyczne dla branża HoReCa (HotelRestaurantCatering), oferując produktu takie jak czytniki kart, terminale bezdotykowe POS, czy interaktywne aplikacje mobilne dla gości hotelowych.

Cele szkolenia

Po wcześniejszej rozmowie z panem Michałem, uczestnikiem szkolenia, trener dopasował cele szkolenia do jego indywidualnych potrzeb. W szczególności skupił się na zmianie podejścia pana Michała do sprzedaży: z ustawienia w centrum zainteresowania sprzedaży produktu na umiejscowienie tam potrzeb klienta. Duży nacisk położyliśmy również na rozpoznawanie motywacji zakupowej klienta i dopasowanie do niej argumentacji produktowej.

Przebieg szkolenia

Szkolenie przebiegało na ćwiczeniu i analizowaniu sytuacji, które są charakterystyczne dla specyfiki pracy Michała. Doskonaliliśmy umiejętności prowadzenia całego procesu sprzedaży: od nawiązania kontaktu telefonicznego, przez umiejętność badania potrzeb, prowadzenia spotkań prezentacyjnych i finalizacji sprzedaży. Szczególny nacisk położyliśmy na doskonalenie lingwistyki sprzedażowej, jak również na dopasowaniu się do klienta w kontekście jego potrzeb biznesowych.

Rezultaty szkolenia

Celem szkolenia była przede wszystkim zmiana perspektywy w procesie sprzedaży, tak aby klient, a nie produkt był w centrum uwagi. Pan Michał otrzymał od trenera zestaw porad, które umożliwią mu tę zmianę w trakcie kontaktu z klientem. Chodzi tu w szczególności o  techniki prezentacyjne, np. w niektórych momentach należy zrezygnować z nadmiernej ilości szczegółów technicznych, a w innych dopasować argumenty pokazujące w jaki sposób, dzięki rozwiązaniu informatycznemu, można ograniczyć problemy i koszty, a zwiększyć produktywność i zyski.

Szkolenie dla firmy LSI Software było zorganizowane dla jednego uczestnika, co wyraźnie wzmocniło efekty spotkania. Jak powtarzają nasi trenerzy: im mniejsza grupa szkoleniowa, tym trafniejszych porad można udzielić, na podstawie  indywidualnych cech, doświadczenia i predyspozycji uczestników

Trenerzy „Warto Szkolić”

Czy to szkolenie dla mnie?

Szkolenia sprzedażowe stworzyliśmy oczywiście z myślą o osobach, które stoją na pierwszej linii kontaktu z klientem, a więc pracownikach sklepów, call center oraz przedstawicieli handlowych. Tutaj znajdziecie Państwo naszą ofertę z zakresu szkoleń sprzedażowych. Zachęcamy do zapoznania się i kontaktu.