“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

W dniu 28.10.2017 zrealizowaliśmy dla firmy informatycznej Web Projekt szkolenie pt. „Asertywność i obrona przed manipulacją”. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i uczestniczył w niej właściciel firmy.

“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

W dniu 28.10.2017 zrealizowaliśmy dla firmy informatycznej Web Projekt szkolenie pt. „Asertywność i obrona przed manipulacją”. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i uczestniczył w niej właściciel firmy.

Cele szkolenia

Do głownych celów szkolenia należy zaliczyć:

Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z klientami manipulacyjnymi – zwiększenie asertywności w kontakcie.
Umiejętność radzenia sobie z pracownikami w sytuacji gdy nie realizują elementów pracy – asertywne przekazanie informacji zwrotnej – jak powinni pracować.

Przebieg szkolenia

Szkolenie miało charakter szkoleniowo-konsultacyjny, ale również zawierało elementy coachingu.

Coaching: szereg pytań, których zadaniem było lepsze uświadomienie sobie właścicielowi Web Projekt jego zachowania podczas rozmów z klientami, a w konsekwencji odkrycie obszarów potencjalnego zwiększenia asertywności.

Konsultacja: z zakresu asertywnego stylu komunikacji – czym jest asertywność; podczas rozmów pojawiało się poszukiwanie: w jakich sytuacjach ta komunikacja jest asertywna, ale również czym jest postawa asertywna. Różne pozycje w zachowaniach: asertywność, bierność, agresywność, manipulacja. Odkrywanie swoich zachowań i osób współpracujących.

Szkolenie: Uczestnik został zapoznany z technikami zachowania asertywnego: “zdarta płyta”, “metoda FUKO”, praca komunikatem “ja” (kontakt z klientami), oraz elementami zarządzanie sytuacyjnego wg teorii Blancharda (kontakt z pracownikami).

Rezultaty

Dzięki szkoleniu, właściciel poznał metody działania, które pozwolą mu na poprawienie swojej pozycji negocjacyjnej.

Otrzymał on również konkretne porady dotyczące koniecznych zmian w postawie i zachowaniu, które bezpośrednio przełożą się na zwiększenie asertywności w kontakcie z klientami manipulującymi. Przykład: nie reagowanie tu i teraz na rozszczenia, ale przełożenie odpowiedzi na później. Do tej pory właściciel starał się od razu odpowiadać na argumenty klientów, nie dając sobie czasu na wypracowanie asertywnej postawy wobec przedstawianych żądań.

Podczas spotkania wypracowane zostały również metody działania: w jaki sposób należy działać, jak należy reagować w sytuacji kiedy pojawia się sytuacja stresowa i brak zachowania asertywnego. Właściciel Web Projekt zapowiedział, że wykorzysta jedną z przedstawionych na szkoleniu metod w najbliższej rozmowie z klientem.

Dziękujemy firmie Web Projekt za okazane zaufanie.

Trenerzy firmy “Warto szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.