Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic

Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic

Piątego i szóstego lutego bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy M.A.S. ze Starachowic kurs z zakresu negocjacji handlowych. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i było rozłożone na dwa pełne dni szkoleniowe. Przeszkoleni zostali pracownicy, którzy na co dzień zmierzają się z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi: doradcy techniczno-handlowi, pracownicy przygotowujący się do objęcia stanowiska doradców techniczno-handlowych oraz zatrudnieni w dziale logistyki.

Jak negocjować w świecie agresywnego biznesu? Szkolenie dla firmy M.A.S ze Starachowic

Piątego i szóstego lutego bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy M.A.S. ze Starachowic kurs z zakresu negocjacji handlowych. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i było rozłożone na dwa pełne dni szkoleniowe. Przeszkoleni zostali pracownicy, którzy na co dzień zmierzają się z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi: doradcy techniczno-handlowi, pracownicy przygotowujący się do objęcia stanowiska doradców techniczno-handlowych oraz zatrudnieni w dziale logistyki.

M.A.S to polskie przedsiębiorstwo inżynieryjne średniej wielkości, którego produkty stosowane z powodzeniem w wielu krajach Europy. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji przemysłowych urządzeń chłodniczych i odzysku energii.

Cele szkolenia

Dla szkolenia założono następujące cele:

  • zwiększenie skuteczności w negocjacjach – zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi,
  • nabycie umiejętności negocjowania z partnerami stosującymi agresywny styl negocjacyjny,
  • poznanie najczęściej stosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych oraz uzyskanie sprawności w obronie przed nimi,
  • rozwijanie kluczowych kompetencji negocjacyjnych, między innymi: efektywnego przekonywania, łagodzenia napięć, odczytywania mowy ciała, obrony ceny i ataku na nią,
  • poznanie wpływu swoich silnych i słabych stron na wyniki osiągane w negocjacjach.

Schemat szkolenia

Spotkanie z firmą M.A.S. skupiło się na zapoznaniu uczestników z najnowszymi taktykami negocjacyjnymi, dostosowanymi do obecnych, trudnych uwarunkowań prowadzenia biznesu. Dlatego plan kursu był skoncentrowany na przekazaniu rad i reguł działania w sytuacji zderzenia z agresywnym partnerem negocjacji. Pokazano najczęściej stosowane techniki manipulacyjne i pokazano jak się przed nimi bronić. Część zademonstrowanych taktyk była oparta o techniki stosowane przez FBI – negocjacje z agresorami wg Chrisa Vossa. Pokazano najczęściej stosowane techniki manipulacyjne i pokazano jak się przed nimi bronić.

Oczywiście podczas kursu zademonstrowaliśmy również metody dochodzenia do sytuacji negocjacyjnych typu win-win. Pokazywaliśmy uczestnikom jak rozpoznać, czy osiągnięcie celów obopólnego zwycięstwa jest możliwe i jak zwiększać szanse ich osiągnięcia (prosty test diagnostyczny do wykorzystania przez uczestników szkolenia).

Główne punkty całego programu szkoleniowego przedstawiały się następująco:

RAMOWY PLAN SZKOLENIA
GDY BIZNES JEST DRAPIEŻNY – PODSTAWOWE MECHANIZMY I REGUŁY DZIAŁANIA W AGRESYWNYCH NEGOCJACJACH
CZEGO BIZNES MOŻE NAUCZYĆ SIĘ OD TECHNIK UŻYWANYCH PRZEZ NEGOCJATORÓW FBI?
GDY STOSUJĄ NA NAS TECHNIKI PSYCHOMANIPULACYJNE – JAK SIĘ BRONIĆ?
ULUBIONE ZAGRYWKI DUŻYCH, PRZEBIEGŁYCH I „TRUDNYCH” GRACZY
KTÓRE STRATEGIE NEGOCJACYJNE STOSOWAĆ? TRZY ZDECYDOWANIE WARTE POLECENIA
CZTERY KLUCZOWE KOMPETENCJE KAŻDEGO NEGOCJATORA

Metody szkolenia

Podczas szkolenia zostały zastosowane różnorodne elementy: wykład interaktywny, formularze, kwestionariusze, testy, gry symulacyjne, analiza mowy ciała na video oraz analiza case study z doświadczenia uczestników. Na koniec zorganizowaliśmy dyskusję podsumowującą informacje przekazane podczas spotkania. Był to czas na pytania i pogłębienie przekazanej wiedzy. Na koniec pracownicy zapoznali się z przygotowanymi specjalnie na potrzeby kursu materiałami poszkoleniowymi.

Rezultaty szkolenia

Jak szkolenie pomogło w realizacji zadań w firmie? Umiejętność prowadzenia negocjacji to kluczowa kwestia dla osób zatrudnionych na stanowiskach doradców handlowych i logistyków. Ponieważ uczestnicy kursu to właśnie pracownicy zatrudnieni na takich stanowiskach, to spotkanie przyniosło wymierne efekty. Zatrudnieni w firmie M.A.S. odbyli już dziesiątki spotkań negocjocyjnych, w związku z czym z łatwością potrafili odnieść informacje przekazane w wykładzie do własnych doświadczeń. Dlatego też, wdrożenie zademonstrowanych metod i narzędzi będzie szybkie.
Dziękujemy za udział w szkoleniu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.