Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.

W dniu 8 września uczestnicy doskonalili umiejętności obsługi programu Excel (zachęcamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z tego spotkania, wpis z 21 września br.), natomiast 9 i 10 września skupiliśmy się na esencji pracy handlowca, czyli technikach sprzedażowych.

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było oczywiście, z racji samego tematu „Nowoczesne techniki sprzedaży”, polepszenie rezultatów pracy handlowców. Aby osiągnąć ten nadrzędny cel, szkolenie poprzez prezentowany materiał skupiło się na zapoznaniu uczestników z zagadnieniami, które zaowocują:

  • Maksymalizacją szans na dobre pierwsze wrażenie.
  • Perfekcyjnym zapoznaniem klienta z ofertą, z naciskiem na aktywne słuchanie i docenienie klienta.
  • Nauką umiejętności ratowania pozornie przegranych procesów sprzedażowych.

Schemat szkolenia

W trakcie spotkania, uczestnicy otrzymali informacje oraz porady dotyczące wskazanych wzorów zachowania na każdym etapie procesu sprzedażowego, poczynając od właściwego przygotowania do kontaktu z klientem, a kończąc na  zasadach utrzymania kontaktu posprzedażowego i budowanie lojalności klienta. Przytoczono również przykłady z życia wzięteobrazujące najczęstsze błędy popełniane przez handlowców w kontakcie z klientem.

Całe szkolenie było podzielone na następujące sekcje tematyczne skoncentrowane wokół tematu głównego Nowoczesnych Technik Sprzedażowych:

  • Podstawowe zasady psychologii sprzedaży (kompetencje handlowca).
  • Narzędzia efektywnej komunikacji w relacji handlowiec-klient.
  • Sprzedaż jako wieloetapowy proces komunikacji.
  • Sposoby reagowania na obiekcje klientów.
  • Podstawowe reguły rządzące relacjami między ludźmi i sposoby ich wykorzystania dla potrzeb wywierania wpływu na klienta.
  • Elementy matematyki handlowej i podstawowe zasady merchandisingu.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Na zakończenie szkolenia poprosiliśmy każdego z uczestników o przemyślenie i napisanie, co chcą wdrożyć lub zmienić w swojej pracy po zakończeniu szkolenia. Paleta odpowiedzi była szeroka, jednak można wśród nich wyróżnić trzy główne kierunki zmian:

  • Planować i stawiać sobie cele w sprzedaży, a także rozbijać cel główny na pomniejsze cele.
  • Koncentrować się na słuchaniu klienta i potrafić poświęcić mu czas, być w trakcie spotkania kreatywnym i zawsze pozytywnie nastawionym.
  • Wykorzystywać w praktyce reguły wpływu.

Różnorodność udzielonych odpowiedzi dowodzi, że uczestnicy pozyskali szeroki zakres wiedzy i dobrze ją przyswoili. Widać, że szkolenie ma dużą szansę przełożyć się na konkretne zmiany, co również potwierdza ocena całościowa szkolenia udzielona przez samych uczestników: średnia 4,8 na 5 możliwych punktów. Co więcej, pracownicy firmy Euro docenili również poziom przełożenia wiedzy przekazanej podczas szkolenia na bezpośrednie wykorzystanie jej w swojej codziennej pracy, dając jednogłośnie maksymalną liczbę 5 punktów.

Dziękujemy firmie Euro za okazane zaufanie, a uczestnikom szkolenia za zaangażowanie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Dlaczego profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej jest kluczowa dla sukcesu? Współczesna branża produkcyjna stawia przed firmami ogromne wyzwania. Konkurencja rośnie, a wymagania klientów stają się coraz bardziej rygorystyczne. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości produktów, ale także sprawnej i profesjonalnej obsługi, terminowych dostaw oraz elastyczności w dopasowaniu do ich potrzeb. W takim środowisku współpraca z klientem w branży produkcyjnej musi opierać się na precyzyjnie zaplanowanych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w branży budowlanej – klucz do satysfakcji klienta i ochrony reputacji firmy W branży budowlanej jakość usług i dostarczanych materiałów ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia klientów i reputacji przedsiębiorstw. Jednak nawet w najlepiej zarządzanych firmach zdarzają się sytuacje, w których klient zgłasza problem, a profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej staje się niezbędnym elementem procesu zarządzania relacjami. Skuteczne i profesjonalne podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Efektywne zarządzanie zespołem w produkcji sprzętu lotniczego – relacja ze szkolenia

Wyzwania zarządzania zespołem w produkcji sprzętu lotniczego Zarządzanie zespołem w produkcji sprzętu lotniczego to jedno z największych wyzwań dla liderów w tej branży. Precyzja, jakość i bezpieczeństwo to kluczowe elementy, które wymagają nie tylko doskonałej organizacji, ale także zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych i motywacyjnych. Produkcja sprzętu lotniczego wymaga ścisłego przestrzegania norm i regulacji, co dodatkowo komplikuje zarządzanie zespołami inżynierów i pracowników technicznych. Jedna z firm zajmujących…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.