Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.

Kolejne szkolenie dla firmy Euro PSH „Nowoczesne techniki sprzedaży”

W dniach 8-10 września 2017 przeprowadziliśmy trzydniowe szkolenie dla przedstawicieli handlowych zatrudnionych w firmie Euro, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych.

W dniu 8 września uczestnicy doskonalili umiejętności obsługi programu Excel (zachęcamy do zapoznania się ze sprawozdaniem z tego spotkania, wpis z 21 września br.), natomiast 9 i 10 września skupiliśmy się na esencji pracy handlowca, czyli technikach sprzedażowych.

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było oczywiście, z racji samego tematu „Nowoczesne techniki sprzedaży”, polepszenie rezultatów pracy handlowców. Aby osiągnąć ten nadrzędny cel, szkolenie poprzez prezentowany materiał skupiło się na zapoznaniu uczestników z zagadnieniami, które zaowocują:

  • Maksymalizacją szans na dobre pierwsze wrażenie.
  • Perfekcyjnym zapoznaniem klienta z ofertą, z naciskiem na aktywne słuchanie i docenienie klienta.
  • Nauką umiejętności ratowania pozornie przegranych procesów sprzedażowych.

Schemat szkolenia

W trakcie spotkania, uczestnicy otrzymali informacje oraz porady dotyczące wskazanych wzorów zachowania na każdym etapie procesu sprzedażowego, poczynając od właściwego przygotowania do kontaktu z klientem, a kończąc na  zasadach utrzymania kontaktu posprzedażowego i budowanie lojalności klienta. Przytoczono również przykłady z życia wzięteobrazujące najczęstsze błędy popełniane przez handlowców w kontakcie z klientem.

Całe szkolenie było podzielone na następujące sekcje tematyczne skoncentrowane wokół tematu głównego Nowoczesnych Technik Sprzedażowych:

  • Podstawowe zasady psychologii sprzedaży (kompetencje handlowca).
  • Narzędzia efektywnej komunikacji w relacji handlowiec-klient.
  • Sprzedaż jako wieloetapowy proces komunikacji.
  • Sposoby reagowania na obiekcje klientów.
  • Podstawowe reguły rządzące relacjami między ludźmi i sposoby ich wykorzystania dla potrzeb wywierania wpływu na klienta.
  • Elementy matematyki handlowej i podstawowe zasady merchandisingu.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Na zakończenie szkolenia poprosiliśmy każdego z uczestników o przemyślenie i napisanie, co chcą wdrożyć lub zmienić w swojej pracy po zakończeniu szkolenia. Paleta odpowiedzi była szeroka, jednak można wśród nich wyróżnić trzy główne kierunki zmian:

  • Planować i stawiać sobie cele w sprzedaży, a także rozbijać cel główny na pomniejsze cele.
  • Koncentrować się na słuchaniu klienta i potrafić poświęcić mu czas, być w trakcie spotkania kreatywnym i zawsze pozytywnie nastawionym.
  • Wykorzystywać w praktyce reguły wpływu.

Różnorodność udzielonych odpowiedzi dowodzi, że uczestnicy pozyskali szeroki zakres wiedzy i dobrze ją przyswoili. Widać, że szkolenie ma dużą szansę przełożyć się na konkretne zmiany, co również potwierdza ocena całościowa szkolenia udzielona przez samych uczestników: średnia 4,8 na 5 możliwych punktów. Co więcej, pracownicy firmy Euro docenili również poziom przełożenia wiedzy przekazanej podczas szkolenia na bezpośrednie wykorzystanie jej w swojej codziennej pracy, dając jednogłośnie maksymalną liczbę 5 punktów.

Dziękujemy firmie Euro za okazane zaufanie, a uczestnikom szkolenia za zaangażowanie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.