Październikowe szkolenie dla firmy Fitness Club 24 Sp. z o.o z zakresu nowoczesnej obsługi reklamacji

Firma Fitness Club 24 Sp. z o.o  zajmuje się głównie dystrybucją sprzętu sportowego do klubów fitness. Szeroka gama oferowanych usług, obejmujących consulting oraz opiekę gwarancyjną, jak i pozycja lidera w branży sprawiły, że szkolenie „Nowoczesna obsługa reklamacji” było dla pracowników wspomnianej firmy jednym z niewątpliwych „must have” na drodze poszerzania kompetencji zawodowych.

Prawie każdy człowiek, nabywający jakiekolwiek dobra konsumenckie, miał styczność z procesem reklamacyjnym – jednak nie każdy wspomina ten proces przyjemnie. Jako, że pisaliśmy już nie raz, jak ważna jest relacyjność, posiadamy szeroką wiedzę na temat rozwiązywania sytuacji kryzysowych, a takowe pojawiają się najczęściej przy procesach reklamacjach. W przypadku firmy Fitness Club 24, sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana, gdyż przy działalności tej firmy, dbanie o relacje biznesowe to kwestia najwyższej wagi. Dlatego też, zrobiliśmy co w naszej mocy, aby pomóc uczestnikom w podniesieniu ich kompetencji zawodowych na tym polu.

Przebieg i cel szkolenia

Szkolenie trwało 16 godzin i obejmowało 2 pełne dni szkoleniowe, a jego uczestnikami były osoby zajmujące się procesami reklamacyjnymi w firmie. Szczególnie warta uwagi była metodologia prowadzenia szkolenia: zakres programowy obejmował zarówno mini wykład, wykład z prezentacją, pytania i odpowiedzi, ćwiczenia indywidualne, zadania w zespołach, dyskusję, analizę przypadku (case study), burzę mózgów, ćwiczenia z kamerą, scenki i odgrywanie ról. Dlatego też uczestnicy mieli okazję zarówno poznać teorię, dobre praktyki relacyjne jak i sprawdzić oraz przećwiczyć nabytą wiedzę w zespole.

Szkolenie składało się z 11 modułów, w których poruszaliśmy kwestie relacyjności, komunikacji oraz staraliśmy się nauczyć uczestników najlepszych praktyk podczas dopełniania formalnej strony procesu reklamacyjnego. Celem szkolenia było nauczenie pracowników firmy Fitness Club 24 Sp. z o.o efektywnych technik pozyskiwania informacji, poprawnego prowadzenia i kontroli rozmów reklamacyjnych, rozwiązywania zgłoszeń reklamacyjnych oraz oczywiście łagodzenia konfliktów oraz wygaszania niezadowolenia klientów poprzez zachowanie dystansu emocjonalnego. Co równie ważne, nasza trenerka, Katarzyna Zych, specjalistka w zakresie komunikacji marki, zmotywowała uczestników szkolenia do jeszcze lepszej pracy związanej z obsługą reklamacji, starając się zwiększyć ich świadomość jak ważna jest reklamacja w strategii firmy .

Katarzyna Zych jest związana z branżą marketingową od ponad 9 lat i ma na koncie przeprowadzonych ponad 10 000 godzin szkoleniowych, co czyni ją ekspertką nie tylko w dziedzinie relacyjności marek ale także w zakresie prowadzenia szkoleń.

Szczegółowy program szkolenia uwzględniał następujące moduły:

  • Biznesowe aspekty reklamacji
  • Prawne aspekty reklamacji
  • Formy komunikacji w procesie reklamacyjnym
  • Komunikacja reklamacyjna przez telefon
  • Rozmowy twarzą w twarz – nawiązanie porozumienia
  • Obsługa reklamacji przez Internet
  • Pisemna obsługa reklamacji
  • Psychologiczne mechanizmy obsługi reklamacji
  • Reklamacja i co dalej…
  • Podsumowanie warsztatu

Efekty szkolenia

Możemy się pochwalić, że efekty były bardzo zadowalające, zarówno w opinii naszej trenerki jak i kursantów. Mieliśmy przyjemność pracować z grupą wykazującą ogromne zaangażowanie podczas ćwiczeń, a znaczna część szkolenia została zrealizowana w formie praktycznego treningu tych umiejętności, dzięki czemu, mamy pewność, że przyswoili sobie maksimum wiedzy, którą przekazała im trenerka. W trakcie szkolenia wypracowano konkretne rekomendacje zmian zarówno w zakresie samej komunikacji z klientami reklamacyjnymi, jak i również w ramach procesu obsługi reklamacji stosowanego w firmie. Szczególnie ważne okazały się zagadnienia z zakresu komunikacji, asertywności i konstruktywnego odpierania zastrzeżeń.

Dziękujemy całemu zespołowi Fitness Club 24 i cieszymy się, że mieliśmy okazję pracy z tak zaangażowanymi uczestnikami. Mamy nadzieję, że wypracowane techniki jak najszybciej znajdą praktyczne zastosowanie w pracy szkolonych uczestników co zaowocuje mierzalnymi korzyściami zarówno dla marki jak i dla jej pracowników

 

Trenerzy Warto Szkolić

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.