26 kwietnia w miejscowości Piasek przeprowadziliśmy dla rodzinnej firmy “Karol Kania i Synowie” jednodniowe szkolenie z zakresu Employer Branding.
W szkoleniu wzięła udział kadra zarządzająca przedsiębiorstwa oraz pracownicy działu HR oraz public relations. Łącznie grupa liczyła ponad trzydzieści osób.
Pan Karol Kania rozpoczął swoją wielką przygodę z pieczarkami … pięćdziesiąt lat temu! Był pionierem, jednym z pierwszych hodowców tego grzyba w Polsce. Od tego czasu rzeczywistość mocno się zmieniła, ale firma doskonale poradziła sobie z nowymi warunkami prowadzenia biznesu. Obecnie firma zajmuje się wytwórnią podłoża pod uprawę pieczarek, posiada trzy zakłady przemysłowe, w tym jeden najnowocześniejszy w Europie, i zatrudnia kilkuset pracowników. Jest największą tego typu firmą w Polsce i głównym dostawcą podłoża dla producentów pieczarek w naszym kraju.
Cele szkolenia
Szkolenie miało na celu uporządkowanie strategii employer brandingowej firmy, ze szczególnym wskazaniem możliwości wykorzystania narzędzi EB w działaniach wizerunkowych firmy. Przyciąganie pracowników fizycznych, to w Polsce coraz większe wyzwanie, głównie ze względu na spadek bezrobocia i wzrost oczekiwań płacowych. Dlatego odpowiednio poprowadzony employer branding to klucz do utrzymania ciągłości produkcji i konieczność w obecnych warunkach rynkowych.
Przebieg szkolenia
Szkolenie miało formę szkoleniowo-warsztatową. W ramach pracy warsztatowej uczestnicy przygotowywali elementy, które będą mogli wykorzystać podczas działań rekrutacyjnych i employer brandingowych.
Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się, w jaki sposób zaplanować komunikację, by trafiała ona do idealnego pracownika, jak zainteresować pracowników ofertą firmy Karol Kania i Synowie oraz jak przyciągnąć i utrzymać w firmie największe talenty.
Oto szczegółowy plan szkolenia:
Moduł I Czym jest employer branding? Dlaczego jest ważny? Pracownik ambasadorem firmy. |
Moduł II Ogłoszenie o rekrutacji, które angażuje. Planowanie działań komunikacyjnych. Case study - jak to robią najlepsi. |
Moduł III Employer branding wewnętrzny. Budowanie marki pracodawcy podczas rekrutacji. Dlaczego działania podczas wdrażania pracowników są ważne? Jak efektywnie komunikować się z pracownikiem? Jak wzmocnić identyfikację pracownika z firmą. |
Moduł VI Employer branding zewnętrzny. Działania online, które przyciągają pracowników. Employer branding w mediach społecznościowych. Case study - jak to robią najlepsi. |
Moduł V Jak stworzyć strategię employer brandingową? Jak połączyć strategię EB ze strategią firmy? Storytelling w organizacji. Kultura organizacyjna firmy - jak ją komunikować? |
Moduł VI Analiza wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego firmy. |
Rezultaty szkolenia
Skuteczny employer branding to zarówno przyciąganie, jak i zatrzymywanie w firmie najlepszych pracowników. Dlatego też szkolenie nie ograniczyło się do zagadnień tzw. brandingu zewnętrznego, czyli pozyskiwania idealnych pracowników. Ale również skupiło się na budowaniu zadowolenia i lojalności pracowników (tzw. branding wewnętrzny).
Dziękujemy firmie Karol Kania i Synowie za docenienie naszego doświadczenia szkoleniowego i wybór do przeprowadzenia szkolenia właśnie firmy „Warto Szkolić”.
Trenerzy firmy „Warto Szkolić”