Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum

Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum

Chwalimy się, bo projekt był prawdziwym wyzwaniem. Ile dni szkoleniowych? 45! Ilu przeszkolonych pracowników? 430 Od sierpnia 2018 do stycznia 2019 wprowadzaliśmy sprzedażową rewolucję w sieci sklepów Delikatesy Centrum.

W okresie sześciu miesięcy, od sierpnia 2018 do stycznia 2019 zrealizowaliśmy kompleksowy projekt szkoleniowy dla sieci sklepów Delikatesy Centrum. W warsztatach skutecznej sprzedaży wzięło udział 430 pracowników sklepów Delikatesy Centrum z województw: śląskie, opolskie, lubelskie, wielkopolskie, podkarpackie. Warsztaty zrealizowane zostały w 360 godzin zegarowych (45 dni szkoleniowych). Pośród przeszkolonych pracowników znajdowali się: pracownicy obsługi lady, kierownicy lady, pracownicy obsługi sklepu, kierownicy sklepu, dyrektorzy Regionalni oraz trenerzy EKO.

Cele szkolenia

Kompleksowo zrealizowane szkolenie sprzedażowo-merchandisingowe miało na celu zdobycie przez uczestników wiedzy i umiejętności z zakresu:

  • właściwego przyjęcia towaru,
  • prawidłowego składania zamówień,
  • ekspozycji towarów (logika ekspozycji),
  • przechowywania towarów,
  • higieny sprzedaży,
  • powstawania i minimalizowania strat.
  • ustalania priorytetów, planowania oraz organizacji, świadomości pracy w zespole.

Przebieg szkolenia

 Szkolenie było realizowane w ramach ośmiogodzinnych cyklów pracy  i obejmowało usystematyzowane zagadnienia i cele według poniższego programu:

Omawiane zagadnieniaCeleMetody
WstępPrzywitanie i zapoznanie uczestników z istotą i waga szkolenia dla firmy. Zapoznanie uczestników z celem spotkania oraz wzajemne poznaniePOZNAJMY SIĘ Prowadzący określa: Cel spotkania, temat spotkania, organizacja szkolenia. Przedstawianie się uczestników i trenera.

Podkreślenie, jak ważną rolę odgrywa dział tradycyjny.

Przyjęcie Towaru + elementy zamówienia TowaruPrzypomnienie i zapoznanie uczestników z metodami prawidłowych przyjęcia towar z elementami złego zamówieniaZastosowanie omawianych metod w praktyce. Uczestnicy  sprawdzają towar i weryfikują czy nadaje się do wyłożenia do lady. Omówione zostaną elementy na które trzeba zwrócić uwagę oraz najczęściej występujące błędy podczas przyjęcia towaru
Wprowadzenie: jakie znaczenie ma prawidłowa ekspozycja towarówUświadomienie, jak ważną rolę odgrywa umiejętne rozmieszczenie towarów w ladzie sprzedażowejPrzybliżenie podstawowych reguł stosowanych przy ekspozycji towarów w ladzie tradycyjnej.
Ułożenie lady mięsa i drobiuZapoznanie uczestników z efektownym wyłożeniem mięsa i drobiu.Każdy z uczestników szkolenia   ma możliwość ułożenia mięsa i drobiu zgodnie z omawianymi zasadami.
Ułożenie lady wędlinZapoznanie uczestników z zasadami ekspozycji wędlinZastosowanie omawianych metod w praktyce z uwzględnieniem bloków  towarowych, rotacji, sezonowości oraz zasad sanitarno – higienicznych
Ułożenie lady seraZapoznanie uczestników z zasadami ekspozycji sera w ladzie chłodniczejZastosowanie omawianych metod w praktyce z uwzględnieniem dostępnej gamy towarowej, promocji
Ułożenie lady ryb i garmażerkiZapoznanie uczestników z zasadami ekspozycji ryb świeżych, wędzonych oraz produktów garmażeryjnych w ladzie chłodniczejZastosowanie omawianych metod w praktyce z uwzględnieniem  sezonowości oraz zasad sanitarno – higienicznych
Podstawowe zasady higieny pracyPrzypomnienie zasad przestrzegania higieny osobistej,  higieny i czystości miejsca pracy, zasad higieniczni-sanitarnych przy sprzedaży produktów spożywczych w celu wyeliminowania możliwości zakażenia produktu lub jego zabrudzenia.Prezentacja na żywo i dyskusja.

Zastosowanie omawianych metod w praktyce

Metody pakowania produktów spożywczych

Przypomnienie sposobów pakowania i etykietowania produktów spożywczychZastosowanie omawianych metod w praktyce
Aktywna sprzedażPrzekazanie podstawowych zasad i korzyści aktywnej sprzedażyDyskusja z uczestnikami na temat praktyk stosowanych w aktywnej sprzedaży. Omówienie korzyści płynących z zastosowania aktywnej sprzedaży
ZamówieniaPrzypomnienie i zapoznanie uczestników z metodami prawidłowych zamówień oraz sezonowościZastosowanie omawianych metod w praktyce.
Podstawowe zasady właściwego przechowywania mięsa i drobiu, wędlin, ryb, produktów garmażeryjnychZdobycie wiedzy na temat przechowywania towarów zgodnie z wymogami sanitarno – higienicznymiZastosowanie omawianych metod w praktyce.

Po zakończonych pracach przy ladzie towary zostaną zabezpieczone w magazynie. Lada, urządzenia, podłogi zostaną posprzątane i umyte.

Radzenie sobie ze stratamiZdobycie wiedzy na temat sposobu skutecznych sposobów radzenie sobie ze stratami.Prezentacja na żywo i dyskusja. Przedstawienie pomysłów na radzenie sobie ze stratami.
Podsumowanie szkolenie + zadanie wdrożenioweRefleksje uczestników na temat szkolenia, zdobytych informacji i utrwalenie wiadomości i postaw. Zaplanowanie działań po szkoleniu przez uczestników.Podsumowanie szkolenia i refleksje przez uczestników. Podsumowanie trenera.

Na koniec poprosiliśmy uczestników o ocenę szkolenia w skali punktowej oraz słowny komentarz:

Rezultaty szkolenia

Uczestnicy szkolenia nauczyli się, jak wpływać na potrzeby klienta wykorzystując ułożenie towarów, komplementarność, zachowania indywidualne i grupowe. Zrozumieli, jak wpływają na powstawanie strat na dziale i nauczyli się jak tego unikać. Poznali podstawowe przepisy sanitarno-epidemiologiczne, które mają wpływ na jakość sprzedawanych produktów.  Przede wszystkim zrozumieli, że wyniki działu zależą od właściwej organizacji pracy i współpracy między nimi.

Jak podsumować czterdzieści pięć dni szkoleniowych, 360 godzin spędzonych na wspólnej pracy? Ciężko, ale jedno na pewno możemy powiedzieć: drodzy uczestnicy szkoleń, dziękujemy za zaangażowanie i wspaniałą atmosferę – wspaniale było z Wami pracować!

Trenerzy “Warto Szkolić”

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × five =