Szkolenie dla firmy Blick Punkt. „Profesjonalna obsługa klienta (w tym trudnego) i techniki sprzedaży”

Szkolenie dla firmy Blick Punkt. „Profesjonalna obsługa klienta (w tym trudnego) i techniki sprzedaży”

W dniu 25.11.2017 , trenerzy zespołu „Warto Szkolić” zorganizowali z ramach Bazy Usług Rozwojowych, szkolenie w zakresie budowania współpracy w zespole dla pracowników firmy Blick Punkt.

Szkolenie dla firmy Blick Punkt. „Profesjonalna obsługa klienta (w tym trudnego) i techniki sprzedaży”

W dniu 25.11.2017 , trenerzy zespołu „Warto Szkolić” zorganizowali z ramach Bazy Usług Rozwojowych, szkolenie w zakresie budowania współpracy w zespole dla pracowników firmy Blick Punkt.

Szkolenie odbyło się w Jeleniej Górze w Hotelu Fenix. W szkoleniu wzięli udział Pracownicy zajmujący się telefoniczną i mailową obsługa klienta i sprzedażą. Wśród Uczestników znajdował się również Pracownik magazyny oraz jeden mobilny Przedstawiciel Handlowy, który obsługuje Klientów bezpośrednio.

Jak przebiegało szkolenie?

Szkolenie przebiegło zgodnie z przedstawionym harmonogramem. Szkolenie było realizowane metodą warsztatową łączoną z mini wykładami, które stanowiły podstawę do pracy warsztatowej. Część praktyczna stanowiła 80 % zrealizowanego szkolenia. Stosowane metody miały za cel aktywnie angażować wszystkich Uczestników do intensywnej pracy.

W trakcje szkolenie zastosowano między innymi:

  • dyskusje moderowaną,
  • analizę materiału wideo
  • analizę sytuacji problemowych z miejsca pracy uczestników,
  • ćwiczenia aktywizujące wprowadzające wykorzystanie narzędzi obsługi klienta
  • nauka przez zabawę

W celu aktywizacji grupy, budowania zaangażowania, uwagi uczestników, a także sprawdzania poziomu zrozumienia przekazywanych treści, Trener prowadzący zadawał pytania ukierunkowane na konkretne sytuacje i pytania per osoba oraz per grupa.

W trakcie warsztatów pracowano nad rozwojem kompetencji związanych z obsługa klienta oraz technikami sprzedaży.

Czego nauczyli się uczestnicy szkolenia?

Uczestnicy poznali nowy model sprzedaży relacyjnej, który z jednej strony pozwoli im podnieść efektywność sprzedaży, z drugiej podniesie jeszcze bardziej jakość obsługi klienta w Blick Punkt. Podczas warsztatów Uczestnicy wypracowali sposoby na odróżnienie się od konkurencji na samym początku rozmowy z Klientem. Stworzyli szereg pytań oraz katalog języka korzyści, który umożliwi im budować relację z Klientem oraz przekonywać do myślenie ukierunkowanego na pozytywne doświadczenie.

Uczestnicy poznali również model, który pomoże im w trudnych sytuacjach z Klientem, dojść do porozumienia lub przynajmniej zminimalizować jego negatywne doświadczenie po kontakcie z firmą.

Dzięki pełnemu zaangażowaniu osób w trakcie całego warsztatu udało się omówić wiele sytuacji i wypracować konkretne ścieżki postępowania w danych symulacjach obsługowych.

Jak szkolenie pomoże w realizacji zadań w firmie?

  • Podniesie jakość obsługi klienta
  • Pozwoli szybciej zbudować mocne relacje z Klientami
  • Umożliwi odpowiednio reagować na trudne sytuacje w obsłudze Klienta

Sugestie rozwojowe

Poniżej kilka rekomendacji odnośnie pracy z zespołem, opartych o doświadczenie, rozmowy przeprowadzone przed szkoleniem, jak również obserwacje poczynione podczas szkolenia:

  • Motywowanie Pracowników do stosowania nowo nabytej wiedzy
  • Ciągłe podnoszenia ich umiejętności poprzez bezpośrednią pracę z nimi za pomocą coachingu, udzielania informacji zwrotnych
  • Wprowadzenie stałego procesu szkolenia Pracowników, który pomoże w utrzymaniu odpowiedniej jakości, utrwalaniu pozytywnych zachowań oraz eliminowaniu tych złych
  • Rozwinięcie szkolenia w zakresie technik sprzedażowych
  • Praca OJT (on the job training), która umożliwi wdrożenie szybkich zmian na poziomie zachowań

Dziękujemy bardzo pracownikom firmy Blick Punkt za udział w szkoleniu oraz okazane zaufanie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.