Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Ze względu na zakres swoich obowiązków, codziennością każdej z wyżej wymienionych grup pracowników są rozmowy biznesowe, podczas których istotne jest umiejętne stosowanie technik negocjacyjnych. 

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było przekazanie szeregu praktycznych porad dotyczących prowadzenia negocjacji, ze szczególnym naciskiem na zapoznanie z technikami negocjacji integracyjnych (win-win), czyli takich, z której każda ze stron osiąga swoje cele.

Dlaczego skupiliśmy się właśnie na negocjacjach typu win-win? To najkorzystniejszy styl prowadzenia negocjacji. Budowanie długookresowych relacji pomiędzy firmą a dostawcą jest kluczowa dla każdego biznesu. Wieloletnia współpraca oznacza bezpieczeństwo dostaw towaru i lepsze ceny – daje ewidentną podstawę do budowy przewagi konkurencyjnej oferty przedsiębiorstwa. Dodatkowo szukanie kolejnych dostawców pochłania czas, którego zawsze brakuje.

Schemat szkolenia

Podczas części wykładowej szkolenia uczestnicy zapoznali się z:

  • podstawowymi zasadami prowadzenia negocjacji (m.in. zasada 3K),
  • typowym schematem procesu negocjacji,
  • metodami przygotowania do rozmów handlowych, w tym elementy radzenia sobie ze stresem,
  • zasadami komunikacji werbalnej podczas negocjacji, w tym stosowanie języka korzyści,
  • typowymi sygnałami komunikacji niewerbalnej i ich interpretacją.

 Podczas części praktycznej uczestnicy wzięli udział w grach negocjacyjnych. W jednej z nich część uczestników wcieliła się w hurtowników, a część w piekarzy.

Gra miała na celu pokazanie, że z sukcesem poprowadzone negocjacje nie muszą wcale opierać się na pokonaniu przeciwnika, ale mogą zakończyć się osiągnięciem pożądanych przez obie strony celów i budowie długookresowej, korzystnej dla obu stron relacji.  Gra miała na zadaniu uświadomić uczestnikom, że opcje win-win często nie są widoczne na pierwszy rzut oka i aby móc je zrealizować, potrzebne jest dogłębne poznanie partnera negocjacji.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Dzięki szkoleniu uczestnicy przede wszystkim nauczyli się jak budować rozwiązania odpowiadające potrzebom obydwu stron, w konsekwencji umożliwiając budowanie trwałych, długookresowych relacji handlowych. Kluczowe były tutaj ćwiczenia z kreowania nowych, uwzględniających potrzeby obydwu stron, opcji.

Dodatkowo część czasu przeznaczono na omówienie technik negocjacji rywalizacyjnych, które przygotowały pracowników firmy Knauf do radzenia sobie z typem partnera biznesowego nastawionego na krótkotrwały zysk, niezainteresowanego budowaniem długotrwałych relacji biznesowych.

Dziękując za możliwość przeprowadzenia szkolenia, życzymy pracownikom firmy Knauf wielu owocnych negocjacji.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.