Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków” - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

14 i 19 czerwca w siedzibie firmy Knauf w Adamowicach, zorganizowaliśmy dwie sesje szkoleń z zakresu technik negocjacyjnych dla firmy Knauf. Uczestnikami byli pracownicy działu sprzedaży, działu zakupów oraz działu obsługi klienta.

Ze względu na zakres swoich obowiązków, codziennością każdej z wyżej wymienionych grup pracowników są rozmowy biznesowe, podczas których istotne jest umiejętne stosowanie technik negocjacyjnych. 

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia było przekazanie szeregu praktycznych porad dotyczących prowadzenia negocjacji, ze szczególnym naciskiem na zapoznanie z technikami negocjacji integracyjnych (win-win), czyli takich, z której każda ze stron osiąga swoje cele.

Dlaczego skupiliśmy się właśnie na negocjacjach typu win-win? To najkorzystniejszy styl prowadzenia negocjacji. Budowanie długookresowych relacji pomiędzy firmą a dostawcą jest kluczowa dla każdego biznesu. Wieloletnia współpraca oznacza bezpieczeństwo dostaw towaru i lepsze ceny – daje ewidentną podstawę do budowy przewagi konkurencyjnej oferty przedsiębiorstwa. Dodatkowo szukanie kolejnych dostawców pochłania czas, którego zawsze brakuje.

Schemat szkolenia

Podczas części wykładowej szkolenia uczestnicy zapoznali się z:

  • podstawowymi zasadami prowadzenia negocjacji (m.in. zasada 3K),
  • typowym schematem procesu negocjacji,
  • metodami przygotowania do rozmów handlowych, w tym elementy radzenia sobie ze stresem,
  • zasadami komunikacji werbalnej podczas negocjacji, w tym stosowanie języka korzyści,
  • typowymi sygnałami komunikacji niewerbalnej i ich interpretacją.

 Podczas części praktycznej uczestnicy wzięli udział w grach negocjacyjnych. W jednej z nich część uczestników wcieliła się w hurtowników, a część w piekarzy.

Gra miała na celu pokazanie, że z sukcesem poprowadzone negocjacje nie muszą wcale opierać się na pokonaniu przeciwnika, ale mogą zakończyć się osiągnięciem pożądanych przez obie strony celów i budowie długookresowej, korzystnej dla obu stron relacji.  Gra miała na zadaniu uświadomić uczestnikom, że opcje win-win często nie są widoczne na pierwszy rzut oka i aby móc je zrealizować, potrzebne jest dogłębne poznanie partnera negocjacji.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Dzięki szkoleniu uczestnicy przede wszystkim nauczyli się jak budować rozwiązania odpowiadające potrzebom obydwu stron, w konsekwencji umożliwiając budowanie trwałych, długookresowych relacji handlowych. Kluczowe były tutaj ćwiczenia z kreowania nowych, uwzględniających potrzeby obydwu stron, opcji.

Dodatkowo część czasu przeznaczono na omówienie technik negocjacji rywalizacyjnych, które przygotowały pracowników firmy Knauf do radzenia sobie z typem partnera biznesowego nastawionego na krótkotrwały zysk, niezainteresowanego budowaniem długotrwałych relacji biznesowych.

Dziękując za możliwość przeprowadzenia szkolenia, życzymy pracownikom firmy Knauf wielu owocnych negocjacji.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z efektywności pracy dla producentów rolet i żaluzji – relacja ze szkolenia

Efektywność w działaniu – klucz do sukcesu w biznesie Efektywność pracy to kluczowy czynnik decydujący o sukcesie każdej organizacji. Właściwa organizacja czasu, optymalizacja procesów oraz skuteczna współpraca zespołowa pozwalają osiągać lepsze wyniki, ograniczać marnotrawstwo i podnosić jakość działań. W dzisiejszych czasach, kiedy tempo pracy nieustannie rośnie, umiejętność poprawy efektywności staje się nieodzowna zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym. Firmy, które wdrażają…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.