Szkolenie dla firmy Wolfa Poland z zakresu technik sprzedaży

Szkolenie dla firmy Wolfa Poland z zakresu technik sprzedaży

Szkolenie odbyło się w siedzibie klienta, w Chocianowicach koło Kluczborka i trwało jeden dzień. Wzięli w nim udział pracownicy działu sprzedaży, zarówno sprzedawcy stacjonarni, jak również przedstawiciele handlowi.

Szkolenie dla firmy Wolfa Poland z zakresu technik sprzedaży

Szkolenie odbyło się w siedzibie klienta, w Chocianowicach koło Kluczborka i trwało jeden dzień. Wzięli w nim udział pracownicy działu sprzedaży, zarówno sprzedawcy stacjonarni, jak również przedstawiciele handlowi.

Wolfa to wysoko wyspecjalizowana, niemiecka firma średniej wielkości z branży hi-tech. Jest obecna na rynku od pięćdziesięciu lat i  zatrudnia 90 osób. Zajmuje się produkcją komponentów dla branży budowlanej, zarówno przeznaczenia mieszkalnego, gospodarczego jak i przemysłowego.

Cele szkolenia

Produkty firmy Wolfa są zaawansowane technologicznie i wysokiej jakości, co odbija się na ich cenie. Sprzedaż tego typu produktów wymaga dużych umiejętności. W szczególności ważne jest zrozumienie potrzeb klienta i dostosowanie do nich komunikatu sprzedażowego, łącznie z solidnym przygotowaniem odpowiedzi na potencjalne zastrzeżenia klienta. Właśnie na tych punktach skupiło się szkolenie zorganizowane przez firmę „Warto szkolić”.

Produkty Wolfa można kupić w Polsce od niedawna, sieć sprzedaży na terenie naszego kraju dopiero się rozwija. Dlatego też firma zdecydowała się na przeszkolenie zatrudnionych w Polsce pracowników pod kątem technik sprzedażowych. Głównym celem szkolenia było polepszenie komunikacji na linii sprzedawca-klient.

Schemat szkolenia

Szkolenie było podzielone na dwie części tematyczne, z czego każda zawierała część wykładową, oraz warsztatową:

– część pierwsza: poznanie problemów i potrzeb klienta,

– część druga: poznanie umiejętności i technik sprzedaży.

Było to pierwsze szkolenie sprzedażowe firmy Wolfa, dlatego naszą pracę z zespołem rozpoczęliśmy od zaprezentowania podstawowych koncepcji sprzedażowych, a więc od przedstawienia dwóch podejść do sprzedaży produktu: tradycyjnego, opartego na produkcie, oraz współczesnego, opartego na kliencie. Pracownicy odpowiadali na pytania takie jak: W jaki sposób mój produkt może rozwiązać problemy klienta? Jakie cele może pozwolić osiągnąć? Uczestnicy zidentyfikowali również potrzeby poszczególnych rodzajów klientów firmy Wolfa: deweloperów, inwestorów, wykonawców, oraz instalatorów.

Druga część szkolenia miała na celu zapoznanie pracowników firmy Wolfa ze sprawdzonymi technikami sprzedażowymi. Zaprezentowane zostały zagadnienia:

  • umiejętnego zadawania pytań,
  • prezentacji oferty z wykorzystaniem języka korzyści,
  • radzenia sobie z najczęściej występującymi zastrzeżeniami ze strony klienta,
  • sprzedaży wiązanej,
  • elementy negocjacji (czterostopniowy proces negocjacji).

Następnie, uczestnicy zidentyfikowali główne problemy, których doświadczają podczas codziennego kontaktu z klientem, a następnie przy pomocy trenerów firmy “Warto szkolić” zastanawiali się nad możliwymi rozwiązaniami.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Głównym efektem szkolenia była zmiana podejścia do procesu sprzedaży, z zorientowanego na sprzedaż konkretnego produktu, na rozpoznawanie potrzeb klienta, które nasz produkt może zaspokoić. Dzięki odbytemu szkoleniu, pracownicy identyfikują się ze swoimi klientami, potrafią spojrzeć na produkt ze strony klienta. Taka zmiana może zaowocować lepszą relacją i daje miejsce do poszukiwania lepszych rozwiązań.

Uczestnicy szkolenia uzyskali:

  • wiedzę na temat alternatywnego podejścia do sprzedaży, opartego na analizie potrzeb i celów klienta (customer-centered, w odróżnieniu od product-centered),
  • wiedzę z zakresu zasad obsługi okołosprzedażowej,
  • podstawowe umiejętności praktycznego zastosowania technik sprzedaży,
  • umiejętność zadawania pytań klientom,
  • umiejętność radzenia sobie z zastrzeżeniami klientów, w tym w szczególności:

– umiejętność przekazywania informacji o produkcie z wykorzystaniem język korzyści,

– propozycje  rozwiązań dla konkretnych zastrzeżeń przytaczanych przez klientów.

Dziękujemy firmie Wolfa za okazane zaufanie, a uczestnikom szkolenia życzymy wielu udanych transakcji sprzedażowych.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.