Szkolenie Komunikacja i Asertywność oraz podsumowanie całego cyklu szkoleniowego dla sieci sklepów AF-Lider

Dzisiaj sprawozdanie ze szkolenia „Komunikacja i Asertywność w relacjach zawodowych” dla AF-Lider,  oraz podsumowanie całego cyklu szkoleń, które przeprowadziliśmy dla tej sieci sklepów.

 

Cele szkolenia „Komunikacja i Asertywność”

Celem szkolenia było przede wszystkim poznanie metod wdrażania zachowań asertywnych w życie. Jednak równie ważne było samo uświadomienie uczestnikom samej potrzeby budowy postawy asertywnej w kontaktach z klientem. Bez tego nie zapewnilibyśmy dobrego poziomu przełożenia szkolenie-codzienna praca.

W dalszej kolejności skupiliśmy się na zapoznaniu z najczęstszymi metodami manipulacji i praw psychicznych, które mogą być świadomie i nieświadomie stosowane przez klientów. W tym wypadku celem było uświadomienie i nauka pracowników obrony przed tymi zabiegami.

Przebieg szkolenia „Komunikacja i Asertywność”

W trakcie szkolenia uczestnicy mieli okazję rozwinąć umiejętności:

  • komunikowania,
  • obrony własnych granic,
  • artykułowania próśb i oczekiwań,
  • wyrażania własnego zdania oraz pozytywnych i korygujących informacji.

Uczestniczki były bardzo zaangażowane w pracę, a z ich szczególnym zainteresowaniem spotkał się indywidualny trening asertywności. W jego trakcie uczestniczki mogły samodzielnie zmierzyć się ze zróżnicowanymi sytuacjami, wymagającymi wykorzystania poznanych podczas szkolenia narzędzi (np. komunikat JA). Wypracowana podczas wcześniejszego spotkania atmosfera i zaufanie grupy do trenera pomogła uczestniczkom otworzyć się na siebie i na trenera, co wyraźnie przełożyło się na jakość rezultatów szkolenia.

 

Efekty szkolenia „Komunikacja i Asertywność”

Niewątpliwe wszyscy uczestnicy zakończyli szkolenie bogatsi o zrozumienie jak ważną rolę postawa asertywna odgrywa w pracy zawodowej.  A co chyba nawet ważniejsze, z głębokim przekonaniem, że jest to kompetencja, nad którą trzeba i chcą pracować.

 

Cykl szkoleniowy dla AF-Lider – krótkie podsumowanie

To już ostatnie sprawozdanie z całego cyklu szkoleniowo-doradczego dla AF-Lider, w skład którego weszły:

 

  • Trening w miejscu pracy dla pracowników jednego ze sklepów sieci (4 marca),
  • Doradztwo w zakresie profesjonalnej obsługi Klienta oraz merchandisingu spożywczego dla kierowników i pracowników sklepów sieci (9 marca),
  • Szkolenie z zakresu asertywności i komunikacji w relacjach zawodowych dla kierowników (10 marca),
  • Oraz zamykający cykl Dzień gier integracyjnych (17 marca).

Nasz cykl spotkań rozpoczęliśmy od zajęć praktycznych – treningu w miejscu pracy. Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na jednym z działów sprzedażowych: mięsno-wędliniarskim. Dlaczego rozpoczęliśmy cykl treningowy właśnie od zajęć praktycznych na terenie sklepu? Pozwoliło nam to lepiej poznać uczestników szkolenia, przyjrzeć się stylowi pracy i komunikacji na linii pracownik-klient oraz pracownik-kierownik sklepu.  W ten sposób przygotowaliśmy grunt pod kolejne spotkania, które wymagały już głębszej współpracy i zaufania do osoby trenera prowadzącego. Były to doradztwo z zakresu obsługi klientów oraz ćwiczenie asertywności i komunikacji.

 

Podsumowując cały cykl szkoleniowy, trzeba powiedzieć, że grupa uczestników AF-Lider to osoby, które są najlepszym przykładem na to, jak proces szkoleniowy może przełożyć się na zmianę postaw względem rozwoju osobistego i motywację do pracy nad kompetencjami miękkimi – z każdym kolejnym spotkaniem widać było coraz większą świadomość możliwości i chęć „wyciągnięcia” dla siebie jak największej wartości.

Serdecznie dziękujemy za tych kilka dni udanej współpracy!!!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.