Szkolenie Komunikacja i Asertywność oraz podsumowanie całego cyklu szkoleniowego dla sieci sklepów AF-Lider

Dzisiaj sprawozdanie ze szkolenia “Komunikacja i Asertywność w relacjach zawodowych” dla AF-Lider,  oraz podsumowanie całego cyklu szkoleń, które przeprowadziliśmy dla tej sieci sklepów.

 

Cele szkolenia “Komunikacja i Asertywność”

Celem szkolenia było przede wszystkim poznanie metod wdrażania zachowań asertywnych w życie. Jednak równie ważne było samo uświadomienie uczestnikom samej potrzeby budowy postawy asertywnej w kontaktach z klientem. Bez tego nie zapewnilibyśmy dobrego poziomu przełożenia szkolenie-codzienna praca.

W dalszej kolejności skupiliśmy się na zapoznaniu z najczęstszymi metodami manipulacji i praw psychicznych, które mogą być świadomie i nieświadomie stosowane przez klientów. W tym wypadku celem było uświadomienie i nauka pracowników obrony przed tymi zabiegami.

Przebieg szkolenia “Komunikacja i Asertywność”

W trakcie szkolenia uczestnicy mieli okazję rozwinąć umiejętności:

  • komunikowania,
  • obrony własnych granic,
  • artykułowania próśb i oczekiwań,
  • wyrażania własnego zdania oraz pozytywnych i korygujących informacji.

Uczestniczki były bardzo zaangażowane w pracę, a z ich szczególnym zainteresowaniem spotkał się indywidualny trening asertywności. W jego trakcie uczestniczki mogły samodzielnie zmierzyć się ze zróżnicowanymi sytuacjami, wymagającymi wykorzystania poznanych podczas szkolenia narzędzi (np. komunikat JA). Wypracowana podczas wcześniejszego spotkania atmosfera i zaufanie grupy do trenera pomogła uczestniczkom otworzyć się na siebie i na trenera, co wyraźnie przełożyło się na jakość rezultatów szkolenia.

 

Efekty szkolenia “Komunikacja i Asertywność”

Niewątpliwe wszyscy uczestnicy zakończyli szkolenie bogatsi o zrozumienie jak ważną rolę postawa asertywna odgrywa w pracy zawodowej.  A co chyba nawet ważniejsze, z głębokim przekonaniem, że jest to kompetencja, nad którą trzeba i chcą pracować.

 

Cykl szkoleniowy dla AF-Lider – krótkie podsumowanie

To już ostatnie sprawozdanie z całego cyklu szkoleniowo-doradczego dla AF-Lider, w skład którego weszły:

 

  • Trening w miejscu pracy dla pracowników jednego ze sklepów sieci (4 marca),
  • Doradztwo w zakresie profesjonalnej obsługi Klienta oraz merchandisingu spożywczego dla kierowników i pracowników sklepów sieci (9 marca),
  • Szkolenie z zakresu asertywności i komunikacji w relacjach zawodowych dla kierowników (10 marca),
  • Oraz zamykający cykl Dzień gier integracyjnych (17 marca).

Nasz cykl spotkań rozpoczęliśmy od zajęć praktycznych – treningu w miejscu pracy. Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na jednym z działów sprzedażowych: mięsno-wędliniarskim. Dlaczego rozpoczęliśmy cykl treningowy właśnie od zajęć praktycznych na terenie sklepu? Pozwoliło nam to lepiej poznać uczestników szkolenia, przyjrzeć się stylowi pracy i komunikacji na linii pracownik-klient oraz pracownik-kierownik sklepu.  W ten sposób przygotowaliśmy grunt pod kolejne spotkania, które wymagały już głębszej współpracy i zaufania do osoby trenera prowadzącego. Były to doradztwo z zakresu obsługi klientów oraz ćwiczenie asertywności i komunikacji.

 

Podsumowując cały cykl szkoleniowy, trzeba powiedzieć, że grupa uczestników AF-Lider to osoby, które są najlepszym przykładem na to, jak proces szkoleniowy może przełożyć się na zmianę postaw względem rozwoju osobistego i motywację do pracy nad kompetencjami miękkimi – z każdym kolejnym spotkaniem widać było coraz większą świadomość możliwości i chęć „wyciągnięcia” dla siebie jak największej wartości.

Serdecznie dziękujemy za tych kilka dni udanej współpracy!!!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.