,

Techniki radzenia sobie z trudnym klientem. Szkolenie dla sklepów Czwórka i OLMATFresh

Techniki radzenia sobie z trudnym klientem. Szkolenie dla sklepów Czwórka i OLMATFresh

W październiku i listopadzie przeprowadziliśmy cykl doradczo-szkoleniowy dla sklepów Czwórka i OLMATFresh w Pabianicach (woj. łódzkie). Po doradztwie z zakresu merchandisingu (sprawdźcie jak zmieniliśmy układ towarów na lepiej sprzedający - klik!) przyszedł czas na kolejny ważny temat dla każdego pracownika sklepu: najważniejsze zasady obsługi klienta oraz techniki radzenia sobie z trudnym klientem.

Wszystkie spotkania realizowaliśmy w miejscu pracy uczestników: na terenie sklepów, a udział w nich wzięli zarówno doświadczeni, jak i początkujący pracownicy.

Cele szkolenia

Głównym celem cyklu szkoleniowego była praktyczna nauka podstaw obsługi klienta, a w konsekwencji podniesienie jej jakości.

Przebieg szkolenia

Cykl spotkań podzieliliśmy na dwa bloki tematyczne: obsługa klienta oraz współpraca w zespole. Pierwszy miał charakter typowo szkoleniowy (choć jak zawsze w "Warto Szkolić" z dużą dawką ćwiczeń praktycznych z codziennej pracy uczestników wziętych :] ). Drugi z kolei poprowadziliśmy w formie gier integracyjnych.

Realizując pierwszy z nich, temat obsługi klienta, podzieliliśmy pracowników na dwie grupy: o krótkim i długim stażu pracy. Dla każdej z nich poprowadziliśmy szkolenie pod nieco innym kątem: dla pierwszej z podstaw obsługi klienta, a dla drugiej z obsługi klienta trudnego.

W trakcie tego szkolenia uczestnicy nabyli następujące kompetencje:

szkolenie obsługa klienta

 

Z kolei w ramach drugiej, integracyjnej części szkolenia, uczestnicy dowiedzieli się jaką rolę każdy z nich odgrywa w zespole (przywódca, dobra dusza itp.). Była to także świetna okazja, aby lepiej się poznać i odkryć swoje mocne strony.

Które tematy najbardziej przydatne według uczestników?

Uczestnikom w szczególności spodobała się nauka rozpoznawania typów klientów. Wskazali, że dzięki tej wiedzy, będą w stanie lepiej dopasować styl komunikacji do potrzeb klienta, szczególnie jeżeli chodzi o klienta trudnego, w rozmowie z którym zawodzą formułki stosowane w komunikacji z typowym klientem.

Z kolei w naszej opinii, trenerów, kluczowe było odkrycie przez uczestników, na czym tak naprawdę polega wysokiej jakości obsługa klienta:

Bardzo istotne było uświadomienie pracownikom, że obsługa klienta to rozumienie potrzeb klienta oraz akceptacja jego sposobu postrzegania świata.

Rezultaty szkolenia

Poprawa jakości obsługi klienta to główny efekt pierwszej części szkolenia. A dokładniej? Już mówimy: zarówno lepsze zrozumienie potrzeb typowego klienta, jak i radzenie sobie z klientem trudnym.

Natomiast druga, integracyjna część szkoleń dała uczestnikom zrozumienie i większą akceptację różnic pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu. Te umiejętności przełożą się  na lepszą współpracę w zespole pracowniczym.

Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepów OlmatFresh i Czwórkaza udział w całym cyklu szkoleniowym. Daliście radę! Powodzenia!

Trenerzy "Warto Szkolić"

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fifteen + six =