Żagiel Finanse. Komunikacja sprzedawca-klient i nauka asertywności

18 marca przeprowadziliśmy dla Żagiel Finanse doradztwo „Asertywność i komunikacja w relacjach zawodowych”.             W spotkaniu wzięli przedstawiciele zespołu handlowego Żagiel Finanse.

Cele doradztwa

Żagiel Finanse to spółka zajmująca się sprzedażą ubezpieczeń i kredytów. W najbliższym czasie firma planuje rozwój działu sprzedaży, a co za tym idzie zatrudnianie kolejnych przedstawicieli handlowych. Dlatego też firma odniosła podwójną korzyść ze spotkania: przeszkoliła swoich obecnych pracowników oraz przygotowała ich do przekazania wiedzy nowym, wkrótce mającym się pojawić w firmie pracownikom.

W trakcie doradztwa skupiliśmy się na zdobyciu umiejętności radzenia sobie z manipulacją oraz  asertywnego zachowania w stosunku do żądań zgłaszanych przez klienta.

Przebieg spotkania doradczego

W trakcie spotkania zrealizowaliśmy spotkanie doradcze oraz mini-szkolenie: grę terenową ćwiczącą asertywność uczestników. Samo doradztwo podzielone było na dwa główne bloki tematyczne: Po pierwsze: Asertywność. Po drugie: Manipulacja. Każdy z nich podzielony był na pomniejsze podgrupy. Poniżej cały schemat zrealizowanego spotkania doradczego:

……. ASERTYWNOŚĆ

  1. Podstawy zachowań asertywnych
  2. Asertywne radzenie sobie z krytyką
  3. Asertywna odmowa
  4. Asertywne wyrażanie próśb

………. MANIPULACJA

  1. Podstawowe definicje i pojęcia na temat manipulacji
  2. Kto manipuluje i dlaczego?
  3. Metody manipulacji i najważniejsze prawa psychiczne na których one bazują
  4. Sposoby przeciwdziałania manipulacji

 Na koniec spotkania trener stworzył dla każdego z uczestników indywidualne plany wdrożenia nabytych umiejętności.

W ramach doradztwa omówiliśmy w szczególności:

  • techniki asertywnej komunikacji (metoda zdartej płyty, zamglenie, rozmydlenie, konkretność, asertywna odmowa, stawianie granic),
  • oraz metody manipulacji, sposoby ich rozpoznawania oraz radzenia sobie z nimi.

 

Efekty spotkania doradczego

W trakcie spotkania pracownicy poznali specyfikę przekonań, które mają wpływ na komunikację i pewność siebie w relacjach z klientem, a także narzędzia pozwalające na pozytywną komunikację w relacjach sprzedażowych. Uczestnicy ostatecznie ocenili całość usługi doradztwa za przydatną oraz wyrazili chęć kontynuacji spotkań.

Dziękujemy firmie Żagiel Finanse za udział w spotkaniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

            

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.