Żagiel Finanse. Komunikacja sprzedawca-klient i nauka asertywności
18 marca przeprowadziliśmy dla Żagiel Finanse doradztwo „Asertywność i komunikacja w relacjach zawodowych”. W spotkaniu wzięli przedstawiciele zespołu handlowego Żagiel Finanse.
Cele doradztwa
Żagiel Finanse to spółka zajmująca się sprzedażą ubezpieczeń i kredytów. W najbliższym czasie firma planuje rozwój działu sprzedaży, a co za tym idzie zatrudnianie kolejnych przedstawicieli handlowych. Dlatego też firma odniosła podwójną korzyść ze spotkania: przeszkoliła swoich obecnych pracowników oraz przygotowała ich do przekazania wiedzy nowym, wkrótce mającym się pojawić w firmie pracownikom.
W trakcie doradztwa skupiliśmy się na zdobyciu umiejętności radzenia sobie z manipulacją oraz asertywnego zachowania w stosunku do żądań zgłaszanych przez klienta.
Przebieg spotkania doradczego
W trakcie spotkania zrealizowaliśmy spotkanie doradcze oraz mini-szkolenie: grę terenową ćwiczącą asertywność uczestników. Samo doradztwo podzielone było na dwa główne bloki tematyczne: Po pierwsze: Asertywność. Po drugie: Manipulacja. Każdy z nich podzielony był na pomniejsze podgrupy. Poniżej cały schemat zrealizowanego spotkania doradczego:
……. ASERTYWNOŚĆ
- Podstawy zachowań asertywnych
- Asertywne radzenie sobie z krytyką
- Asertywna odmowa
- Asertywne wyrażanie próśb
………. MANIPULACJA
- Podstawowe definicje i pojęcia na temat manipulacji
- Kto manipuluje i dlaczego?
- Metody manipulacji i najważniejsze prawa psychiczne na których one bazują
- Sposoby przeciwdziałania manipulacji
Na koniec spotkania trener stworzył dla każdego z uczestników indywidualne plany wdrożenia nabytych umiejętności.
W ramach doradztwa omówiliśmy w szczególności:
- techniki asertywnej komunikacji (metoda zdartej płyty, zamglenie, rozmydlenie, konkretność, asertywna odmowa, stawianie granic),
- oraz metody manipulacji, sposoby ich rozpoznawania oraz radzenia sobie z nimi.
Efekty spotkania doradczego
W trakcie spotkania pracownicy poznali specyfikę przekonań, które mają wpływ na komunikację i pewność siebie w relacjach z klientem, a także narzędzia pozwalające na pozytywną komunikację w relacjach sprzedażowych. Uczestnicy ostatecznie ocenili całość usługi doradztwa za przydatną oraz wyrazili chęć kontynuacji spotkań.
Dziękujemy firmie Żagiel Finanse za udział w spotkaniu.
Trenerzy „Warto Szkolić”