Żagiel Finanse. Komunikacja sprzedawca-klient i nauka asertywności

Żagiel Finanse. Komunikacja sprzedawca-klient i nauka asertywności

18 marca przeprowadziliśmy dla Żagiel Finanse doradztwo „Asertywność i komunikacja w relacjach zawodowych”.             W spotkaniu wzięli przedstawiciele zespołu handlowego Żagiel Finanse.

Cele doradztwa

Żagiel Finanse to spółka zajmująca się sprzedażą ubezpieczeń i kredytów. W najbliższym czasie firma planuje rozwój działu sprzedaży, a co za tym idzie zatrudnianie kolejnych przedstawicieli handlowych. Dlatego też firma odniosła podwójną korzyść ze spotkania: przeszkoliła swoich obecnych pracowników oraz przygotowała ich do przekazania wiedzy nowym, wkrótce mającym się pojawić w firmie pracownikom.

W trakcie doradztwa skupiliśmy się na zdobyciu umiejętności radzenia sobie z manipulacją oraz  asertywnego zachowania w stosunku do żądań zgłaszanych przez klienta.

Przebieg spotkania doradczego

W trakcie spotkania zrealizowaliśmy spotkanie doradcze oraz mini-szkolenie: grę terenową ćwiczącą asertywność uczestników. Samo doradztwo podzielone było na dwa główne bloki tematyczne: Po pierwsze: Asertywność. Po drugie: Manipulacja. Każdy z nich podzielony był na pomniejsze podgrupy. Poniżej cały schemat zrealizowanego spotkania doradczego:

……. ASERTYWNOŚĆ

  1. Podstawy zachowań asertywnych
  2. Asertywne radzenie sobie z krytyką
  3. Asertywna odmowa
  4. Asertywne wyrażanie próśb

………. MANIPULACJA

  1. Podstawowe definicje i pojęcia na temat manipulacji
  2. Kto manipuluje i dlaczego?
  3. Metody manipulacji i najważniejsze prawa psychiczne na których one bazują
  4. Sposoby przeciwdziałania manipulacji

 Na koniec spotkania trener stworzył dla każdego z uczestników indywidualne plany wdrożenia nabytych umiejętności.

W ramach doradztwa omówiliśmy w szczególności:

  • techniki asertywnej komunikacji (metoda zdartej płyty, zamglenie, rozmydlenie, konkretność, asertywna odmowa, stawianie granic),
  • oraz metody manipulacji, sposoby ich rozpoznawania oraz radzenia sobie z nimi.

 

Efekty spotkania doradczego

W trakcie spotkania pracownicy poznali specyfikę przekonań, które mają wpływ na komunikację i pewność siebie w relacjach z klientem, a także narzędzia pozwalające na pozytywną komunikację w relacjach sprzedażowych. Uczestnicy ostatecznie ocenili całość usługi doradztwa za przydatną oraz wyrazili chęć kontynuacji spotkań.

Dziękujemy firmie Żagiel Finanse za udział w spotkaniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

            

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × three =