Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Szkolenie odbyło się w Toruniu 22 grudnia ubiegłego roku, a wzięli w nim udział współwłaściciel firmy Crystal oraz szef działu produkcji.

Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Szkolenie odbyło się w Toruniu 22 grudnia ubiegłego roku, a wzięli w nim udział współwłaściciel firmy Crystal oraz szef działu produkcji.W związku z tym, że szkolenie miało tak kameralny charakter, dużo czasu poświęciliśmy na dyskusję zagadnień omawianych podczas szkolenia, według potrzeb zgłaszanych przez uczestników.

Cele szkolenia

Głównym celem spotkania była poprawa efektywności zarządzania zespołem w branży produkcyjnej, z naciskiem na polepszenie komunikacji kierownik-pracownik, oraz poznanie skutecznych metod motywowania.

Schemat szkolenia

Szkolenie obejmowało następujące elementy:

1. Prawidłowa komunikacja przełożony-pracownik z uwzględnieniem etapów rozwoju pracowników.

2. Umiejętne motywowanie z rozróżnieniem na poszczególne typy osobowości pracowników, w tym narzędzia motywacji pozytywnej i negatywnej (nagrody i kary).

3Radzenie sobie z trudnymi relacjami interpersonalnych w zespole.

W pierwszej kolejności, po realizacji bazowej, teoretycznej części szkolenia, uczestnicy wyrazili potrzebę zgłębienia tematu motywowania pracowników. Przeprowadziliśmy więc z uczestnikami burzę mózgów, która zakończyła się stworzeniem banku narzędzi motywacji finansowych i pozafinansowych. Dzięki dyskusji uczestnicy uświadomili sobie jak wiele poza pieniężnych środków motywujących, których do tej pory nie stosowali, jest w zasięgu ręki.

Kolejnym elementem było poznanie osobowości własnych i pracowników, a następnieprzekazanie wiedzy umożliwiającej  samodzielne rozpoznawanie typów charakteru pracowników i wdrażanie metody zarządzania Insights.

W ramach polepszania jakości komunikacji uczestnicy ćwiczyli również sposoby prawidłowego przekazu informacji zwrotnej z wykorzystaniem metody Fuko, na przykładach z branży produkcyjnej. Omówione zostały również etapy rozwoju pracowników wg reguły przywództwa sytuacyjnego Blancharda.

Na koniec uczestnicy szkolenia poznali podstawowe zasady zarządzania zadaniami w czasie, w tym  m.in. koncepcję Eisenhowera skupiającą się na priorytetyzacji działań.

Rezultaty

Uczestnicy podkreślali przydatność szkolenia, które według ich własnej opinii, pozwoli na lepszą komunikację i skuteczniejsze motywowanie pracowników.

Głównym efektem szkolenia jest uświadomienie sobie przez uczestników korzyści wynikających ze zmiany podejścia od pojmowania pracowników jako jednolitego zespołu do zauważenia grupy indywidualnych jednostek o różnych potrzebach sposobu komunikowania zadań, motywowania czy prezentacji informacji zwrotnej. Z tą wiedzą, uzupełnioną ćwiczeniami symulującymi rozmowy z konkretnymi pracownikami, uczestnicy spotkania będą w stanie w lepszym stopniu zrozumieć motywy zachowań poszczególnych członków zespołu, i przekuć tę wiedzę na zwiększenie ich efektywności i zadowolenia z pracy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.