Czym jest adaptive learning?

platforma e-learningowa

 

W ostatnim wpisie mówiliśmy o trendach cyfryzacji w branży szkoleniowej. Adaptive learning to bardzo ciekawy nurt tej cyfryzacji. Co zatem oznacza? Czym różni się zwyczajna platforma e-learningowa od platformy adaptive learning?

Co to jest Adaptive learning?

Adaptive learning (po polsku nauczanie adaptacyjne) to dostosowanie materiału oraz sposobu jego przekazu do potrzeb, poziomu wiedzy oraz oczekiwań uczestnika szkolenia. Oznacza to, że platforma dopasowuje przekazywane treści, a czasem także sposób ich prezentacji indywidualnie do uczestnika.

Dzięki temu przy pomocy platformy adaptive learning przeszkolić można pracowników o różnym poziomie wyjściowej wiedzy oraz doświadczenia. Z założenia platforma powinna posiadać rozwiązania, które, dzięki algorytmom i udziałowi sztucznej inteligencji, same będą w stanie dostosować ofertę edukacyjną do każdego uczestnika.

Uczestnik zaś dzięki temu otrzymać ma szkolenie,  które idealnie odpowie na jego potrzeby: odświeży obszary, które tego wymagają, rozwinie nowe kompetencje, a jednocześnie nie znudzi i przyniesie satysfakcję z procesu uczenia przy optymalnym poziomie włożonego w nie wysiłku. Wydaje się to być szczególnie cenne w aktualnych czasach, w których często pracownicy różnią się wykształceniem i doświadczeniem i  w których na porządku dziennym jest zmiana branży, stanowiska oraz rozwój zupełnie nowych kompetencji, zgodnie z potrzebami dynamicznie zmieniającego się rynku. Adaptive learning wydaje się być więc bardzo trafnym, choć raczej nie zaskakującym trendem.

Adaptive learning w klasycznej branży szkoleniowej

W branży szkoleniowej już od jakiegoś czasu wyraźnie widać dążenie do indywidualizacji oferty szkoleniowej dla Klienta. Najlepsze firmy szkoleniowe wiedzą, jak ważne jest skrupulatne dostosowanie oferty (materiału, metod szkoleniowych, formy szkolenia) do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Badanie potrzeb rozwojowych oraz ewaluacja oczekiwań i możliwości uczestników szkoleń powinny być zatem oczywistym działaniem podczas realizacji współpracy szkoleniowej.

Można zatem powiedzieć, że sama idea adaptive learningu nie jest czymś nowym w branży szkoleniowej. Nowe elementy tego rozwiązania to wprowadzenie jej do e-learningu, a także wykorzystanie do tego procesu nowych technologii, takich jak inteligentne algorytmy oraz sztuczna inteligencja.

Rozwijające się trendy indywidualizacji w branży platform e-learningowych są szczególnie ważne w aktualnej sytuacji dynamicznych zmian, związanych z zmienianiem się trendów oraz wymogami pandemicznymi. Mogą bowiem stanowić świetną odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie wykorzystania technologii w metodach szkoleniowych.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.