Działania PR dla mikro, makro i średnich firm

PR, czyli public relations to wpływanie na kształt stosunków społecznych poprzez użycie różnego rodzaju działań o charakterze marketingowym, promocyjnym, w celu zbudowania odpowiedniego wizerunku danego podmiotu. Działania z zakresu public relations stanowią esencję działalności zarówno mikro, makro, jak i średnich firm.

Współczesny PR

Skuteczność podejmowanych działań PR jest uzależniona przede wszystkim od znajomości aktualnych trendów. Na przykład w dzisiejszych czasach nie sposób budować strategii działania poza wpływem internetu i nowych mediów. Zmieniająca się rzeczywistość narzuca nam określony schemat działania i jednocześnie podsuwa skuteczne mechanizmy i techniki. Takie jak chociażby stworzenie własnego centrum informacyjnego (custom publishing, blogi, serwisy), użycie storytellingu. Tego typu działania jeszcze kilka lat temu nie istniały w świadomości PR-owców.

Content marketing

Głośno mówi się o tym, że pojawienie się zagadnienia content marketingu, znacząco wpłynęło na sposób patrzenia nie tylko na marketing w ogólności, ale również na public relations. W pewnym sensie połączył marketing z PR, dzięki czemu działania w obu tych przestrzeniach stały się bardziej spójne. Najłatwiej przedstawić to w sposób obrazowy. Jeżeli bierzemy do ręki określony produkt, który chcemy sprzedać, osiągając jak największy zysk, to z jednej strony zajmie się nim marketingowiec, który najlepiej zna specyfikę i właściwości tego produktu, z drugiej strony działania podejmie PR-owiec, który najlepiej zna specyfikę rynku i potrafi precyzyjnie określić grupę docelową i jej potrzeby. W połączeniu z odpowiednią treścią, contentem, całość działań stworzy spójną strategię.

Czy wielkość firmy ma znaczenie?

O ile rozwinięty dział PR w dużym przedsiębiorstwie jest codziennością, o tyle w mniejszych podmiotach zagadnienie odpowiedniego PR-u niejednokrotnie bywa pomijane lub zmarginalizowane. Tymczasem małe firmy również wymagają podejmowania określonych działań w tym zakresie. Oczywiście, będą istniały pewne różnice pomiędzy strategią w odniesieniu do dużego konsorcjum a niewielką, kilkuosobową firmą, ale nie można o nich całkowicie zapominać. W zasadzie katalog używanych do tego celu narzędzi i technik jest jednolity. Zasadnicza różnica tkwi natomiast w skali ich zastosowania.

Szkolenia z zakresu PR

Specjaliści Warto Szkolić przeprowadzają kompleksowe szkolenia z zakresu public relations. Celem kursu jest przede wszystkim pokazanie przedsiębiorcom, w jaki sposób prowadzić działania PR. Dzięki warsztatom i wykładom, prowadzonym przez naszych specjalistów, uczestnicy mają okazję poznać najnowsze trendy i możliwości public relations, potrafią wykorzystać możliwości nowych mediów, a także znają sposoby na dotarcie do dziennikarzy, stworzenie skutecznej informacji prasowej oraz potrafią korzystać ze storytellingu, brand journalismu i SEO PR. Nasze szkolenia skierowane są nie tylko dla PR-owców, zatrudnionych w firmach, ale również do właścicieli firm, menadżerów, freelancerów i osób odpowiedzialnych za szeroko rozumianą komunikację w firmie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.