,

E-merchandising

E-merchandising

Pojęcie merchandisingu jest powszechnie znane. Zazwyczaj kojarzymy tego typu działania z dużych sieci handlowych, czy też sklepów spożywczych. Merchandising jako dziedzina ewoluuje. W tradycyjnym handlu stosuje się szereg narzędzi, które mają pomóc w realizacji założonych celów. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ma on również zastosowanie w sieci. Działania związane z merchandisingiem w sieci są doceniane ze względu na ich wymierne przełożenie na wzrost sprzedaży, a merchandising w sklepie internetowym jest jednym z kluczowych czynników, które wpływają na jego komercyjny sukces. W Internecie stosuje się techniki podobne do tych, które stosowane są w punktach tradycyjnych. Podstawowa technika, to sterowanie ruchem nabywców, a w przypadku sklepów internetowych chodzi tu o przemyślane zaprojektowanie ścieżek, którymi potencjalny klient będzie się poruszał na poszczególnych stronach. Ważnym elementem merchandisingu sieciowego jest także przedstawienie produktu, na które składa się odpowiednia fotografia i opis oraz szybki sposób dotarcia do niego w katalogu sklepu. Co do właściwego rozmieszczenia towaru, to tak jak w przypadku punktów tradycyjnych dotyczy ono alejek i regałów, tak w odniesieniu do sklepu internetowego, dotyczy schematu nawigacji oraz listy towarów w danej kategorii produktowej. Oczywiście działania e-merchandisingowe nie oznaczają od razu konieczności wprowadzania ogromnych zmian. Zadowalające efekty można uzyskać poprzez niewielkie zmiany, choćby lepsze jakościowo zdjęcia, dokładniejsze opisy produktów, czy też recenzje, bądź wyniki testów konsumenckich. Warto jednak zainwestować na pewnym etapie działalności w tzw. e-merchandisera, który będzie zajmował się najważniejszymi i niezbędnymi kwestiami typu: analiza wskaźników sprzedażowych, widoczności i pozycjonowanie oferty, analiza treści opisujących dane produkty, zestawienie cen produktów marki na tle produktów konkurencji, czy też analiza efektywności działań promocyjnych. Pamiętać należy jednak, że taka osoba powinna posiadać wiedzę z dziedziny sprzedaży i marketingu.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 − eight =