Efektywna ekspozycja promocji

Promocyjne ceny często skłaniają klientów do zakupów, których by na co dzień nie dokonywali. Dlatego wszelkiego rodzaju upusty czy rabaty są cenione przez sklepy jako dobra strategia marketingowa i sposób przekonania ludzi do danego rodzaju produktów. Wielu strategów ma jednak problem z efektywnym wyeksponowaniem informacji o promocji lub promocyjnych towarów, przez co potencjalne zyski są o wiele mniejsze, niż mogłyby być. Jak zaradzić temu problemowi? Warto wysłać na szkolenie osoby odpowiedzialne za ekspozycję towaru – w ten sposób mogą poznać najnowsze trendy merchandisingowe oraz kilka przydatnych wskazówek. Niektóre za nich prezentujemy w dalszej części artykułu.

Ekspozycja promocji przy kasie

Bardzo często sprawdza się eksponowanie towarów w promocji przy kasie. Jeśli chodzi o sklep spożywczy lub inny stacjonarny rodzaj sprzedaży, ludzie zwykle muszą poczekać chwilę w kolejce do kasy. To wtedy ich wzrok pada na dodatkowe towary, które do tego są w przecenie. Wtedy też sporo osób podejmuje impulsywne decyzję o ich zakupie. To mogą być batoniki, napoje, gumy do żucia, ale też i wiele innych rzeczy, które są na tyle drobne, że ich zakup nie jest problemem. Ale jednocześnie promocja jest na tyle spora, że cena staje się atrakcyjna. O ekspozycji najczęściej kupowanych produktów piszemy tutaj. A o ekspozycji produktów przeznaczonych dla dzieci tutaj.

Bannery na stronie internetowej

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, będziesz potrzebował nieco innego rodzaju zachęty. Zwykle będą to bannery lub krótkie informacje na głównej stronie sklepu, informujące o obowiązującej promocji na dany towar. Z drugiej strony, wielu Internautów korzysta z sieci, posiadając wtyczkę AdBlock, która blokuje reklamy. Musisz więc uważać, aby swoją informację zaprezentować w takiej postaci, która nie zostanie wyłapana jako reklama, inaczej wiele osób może ją zupełnie przegapić! Zastanów się także nad eksponowaniem promocji w specjalnej gazetce lub newsletterze rozsyłanym e-mailowo do ludzi zainteresowanych Twoim sklepem.

Degustacja

Jeśli Twój towar można zjeść, wypić lub można sprawdzić jego działanie w ciągu kilku sekund, to oznacza, że można zorganizować ekspozycję promocji na specjalnym standzie. Zatrudnij hostessę lub hosta, którzy będą oferować klientom degustację i informowali o tym, że dany produkt właśnie można zakupić w promocyjnej cenie, przy okazji odpowiadając na ich pytania i rozwiewając potencjalne wątpliwości.

Dobrej jakości wizualizacje

Najważniejsze jednak w każdej promocji jest posiadanie dobrej jakości wizualizacji: zdjęcia, grafiki, filmy. Wszystko co prezentuje dany produkt, powinno wyglądać dobrze. Zwykłe zdjęcie puszki z napojem nie zachęci do jej wypicia, ale jeśli wykona je specjalista od tego rodzaju fotografii, prawdopodobnie będzie to wyglądało świetnie. Zastrzeżenie co do dobrej jakości dotyczy też towarów, które zostały reprezentacyjnie wystawione np. przed kasą lub przed wejściem do sklepu. Puste atrapy puszek słabej jakości nie zachęcają do zakupu oryginalnego produktu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.