Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności

Osiąganie sukcesu w sprzedaży nieodłącznie wiąże się z zasadami efektywnej komunikacji interpersonalnej. Bazuje on bowiem na zdobyciu praktycznych umiejętności prowadzenia wizyty handlowej oraz tworzenia wizerunku firmy. Z reguły nie są to nasze wrodzone cechy. Efektywnej komunikacji trzeba się nauczyć, co wymaga niemałego wysiłku. Specjaliści Warto Szkolić pomagają jednak uczynić pierwszy krok w stronę biznesowego sukcesu i pokazują w jaki sposób nabyć pożądane w tym świecie cechy.

Elementy efektywnej komunikacji interpersonalnej.

Efektywna komunikacja interpersonalna posiada wiele elementów. Przede wszystkim chodzi o podniesienie umiejętności skutecznego komunikowania się z klientami – w formie tradycyjnej, pisemnej oraz telefonicznej. Rozmowa handlowa powinna bowiem mieć określony schemat i język. Ze strony klienta z pewnością spotkamy się natomiast z zastrzeżeniami, z którymi musimy sobie jakoś poradzić, przedstawiając kontrargumenty i przekonując rozmówcę do własnego stanowiska. Skuteczna komunikacja to również swoiste przywiązanie klienta do sprzedającego.

Dlaczego ludzie popełniają w tym zakresie błędy?

Nasze szkolenia są również odpowiedzią na potrzeby świata biznesu. Wiele osób popełnia bowiem w tym zakresie wiele błędów, które skutkują osłabieniem kontaktów biznesowych oraz zmniejszeniem zysku firmy. Na czym te błędy polegają? Na nieumiejętnym przekazywaniu określonych komunikatów, braku asertywności, empatii, spójności dyskusji i tak dalej.

Dlaczego asertywność?

W tym wszystkim niezwykle ważnym narzędziem jest asertywność, w psychologii określana jako podstawowy składnik inteligencji emocjonalnej. Obejmuje ona zdolność rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych oraz innych osób, a także umiejętność radzenia sobie z różnymi stanami emocjonalnymi. W jaki sposób przydaje się to podczas rozmów biznesowych? Umiejętność wyrażania własnych opinii, konstruktywnej krytyki, a także swoich potrzeb pozwala na zyskanie wizerunku spójnego i skutecznego managera, osiągającego sukces w biznesie. To z kolei przekłada się na możliwość wpływania na proces komunikacji i zmianę przekonań rozmówcy. Kim jest zatem osoba asertywna? To ktoś kto potrafi wyrażać swoje uczucia – robi to w sposób stanowczy i zdecydowany, ale mimo wszystko z poszanowaniem zdania innych osób (bez zbędnego pouczania i wywyższania się) oraz bez agresji. To również ktoś, kto potrafi dyplomatycznie i z gracją odmawiać.

Szkolenia Warto Szkolić

W swojej ofercie posiadamy szkolenie z zakresu technik NLP i psychosemantyki w biznesie, a także szkolenie dotyczące profesjonalnej obsługi klienta, które poruszają zarówno zagadnienie efektywnej komunikacji interpersonalnej, jak i temat asertywności. Wykłady teoretyczne łączymy z praktycznymi warsztatami, dzięki czemu możemy skuteczniej i w ciekawszy sposób przekazywać wiedzę naszym kursantom. Dodatkowo wskazujemy na przydatne w tym zakresie narzędzia. Jeżeli jesteś ciekawy czym jest submodalność, kim był Milton Erickson, jaki jest związek pomiędzy biznesem a hipnozą i czego dotyczy piramida Robertasa Ditisa – skontaktuj się z nami.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.