,

Jak radzić sobie ze stresem?

Jak radzić sobie ze stresem?

Spośród wielu umiejętności pożądanych przez pracodawców bardzo często pojawia się praca pod presją np. czasu. Nie chodzi tu jednak o to jak szybko jesteś w stanie wykonać daną czynność, lecz czy wytrzymasz towarzyszący jej stres. Uczucie to mobilizujące ludzi pierwotnych do walki z drapieżnikiem dziś sprawia, że zbliżone reakcje odczuwamy podczas wystąpień publicznych lub choćby w obliczu niezapłaconych rachunków. Czasem pomaga nam zmobilizować się do działania, a z drugiej strony zdarza się, że zestresowani uciekamy od działania. Jak jednak sprawić by stres stał się naszym sprzymierzeńcem?

Przede wszystkim musimy zadbać o środki, bez których panowanie nad stresem bywa niewiarygodnie trudne. Należą do nich zdrowie, wysoka (adekwatna) samoocena, przyjazne otoczenie społeczne, możliwość otrzymania pomocy w danej sytuacji oraz wiedza i odpowiednia postawa życiowa. Środki te warto gromadzić cały czas i nigdy nie jest ich zbyt dużo.

Czy zdajesz sobie sprawę z tego jak bardzo twój charakter wpływa na poziom twojego stresu? Najbardziej stresujące życie prowadzą osoby o wysokiej agresji, tendencją do tłumienia emocji, o wysokiej ambicji i z tendencją do dominacji. Wypracowując w sobie dystans, cierpliwość, elastyczność i zmniejszając swoją potrzebę kontroli i osiągnięć można znacząco zmniejszyć udział stresu w swoim życiu.

Chwile dla siebie są ważne. Należy rozsądnie gospodarować czasem, znajdując zarówno momenty dla ludzi, jak i te, które spędzimy w samotności. Może to być okazja do kontaktu z naturą lub do rozpoczęcia regularnych treningów sportowych.

Dla wielu ludzi religia jest sposobem na obniżenie poziomu stresu, jeśli tobie również daje ona spokój ducha, korzystaj z tego. Każda forma medytacji jest dobra, pozwala bowiem skupić się na czymś odległym od naszych codziennych zadań.

Umiejętność znajdowania celu i sensu w życiu jest kolejnym aspektem ułatwiającym nam spokojne życie. Więcej informacji na temat prawidłowego stawiania sobie SMARTowych celów, znajduje się w odpowiednim artykule na naszej stronie.

Pamięć o tym, że długotrwały stres jest szkodliwy dla naszego zdrowia zarówno psychicznego, jak i fizycznego jest bardzo ważna. Nie zapominajmy jednak, że nie jesteśmy w stanie całkowicie się go pozbyć. Traktujmy niewielką dawkę stresu jako przyjemną motywację do działania i nie pozwólmy jej nigdy osiągnąć wyższego poziomu.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 × two =