Korzyści ze szkoleń dla branży kulinarnej

Branża gastronomiczna jest bardzo rozwojowym biznesem, niemniej jednak stanowi ciężki orzech do zgryzienia. Związane jest to nie tylko z nieustannie rosnącą konkurencją i walką o każdego klienta, ale także ze sprawami organizacyjnymi – aranżacją funkcjonalnej przestrzeni, sanepidem oraz dostawą wysokiej jakości, świeżych produktów. Oprócz tego pozostaje jeszcze kwestia personelu, który, odpowiednio wykwalifikowany, potrafi przynieść firmie spore zyski. W jaki sposób zdobyć takie kwalifikacje? Najlepiej podczas specjalnego kursu, dedykowanego branży gastronomicznej!

Biznes od kuchni

Kuchnia to serce każdego domu i restauracji. W niej przygotowywane są posiłki, które mają zachwycić przybyłych gości. A żeby właśnie takie były, potrzebny jest profesjonalny szef kuchni. To stanowisko bardzo odpowiedzialne i wymaga wysokich kompetencji. Zawodowy kucharz to przede wszystkim osoba odporna na stres i opanowana. Oglądając programy kulinarne w telewizji, nierzadko widzimy jakie piekło rozgrywa się w trakcie gotowania. Nie dość, że jedzenie ma być smaczne i pięknie wyglądać, to jeszcze musi być wydane na czas. Dlatego też, jedną z bardzo przydatnych umiejętności, jest zarządzanie czasem. Osoby aspirujące na stanowisko szefa kuchni, powinny także mieć za sobą szkolenie ze skutecznej komunikacji. To bardzo ułatwia pracę w kuchni.

Kelner – wizytówka restauracji

Pierwszą i jednocześnie ostatnią osobą, którą widzi klient w placówce gastronomicznej, jest kelner. Jest on głównym elementem wizerunku całego lokalu. Powinien odznaczać się nienagannym ubiorem i pozytywnym nastawieniem. Podstawową umiejętnością personalną każdego kelnera jest opanowanie emocji i odporność na stres. Duży ruch w lokalu przeważnie wywołuje presję, która negatywnie wpływa na obsługę klienta. Specjalne szkolenia poświęcone właśnie kontroli emocji podniosą jakość obsługi oraz przyczynią się do lepszego samopoczucia kelnera. W nieco bardziej wyszukanych restauracjach niezbędna jest znajomość zasad savoir – vivre, które również można poznać w trakcie takich warsztatów.

Barman, barista, somelier

Stanowisko someliera z reguły pojawia się w wysokich rangą restauracjach, natomiast barman i barista to zawody zdecydowanie bardziej popularne. Głównym zadaniem wymienionych osób jest przygotowanie napojów, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Zaraz po kucharzach, wymagają uczestnictwa w szkoleniach. W ich trakcie mogą się nauczyć różnych sposobów przygotowywania i ozdabiania napojów, rodzajów alkoholi oraz kawy. Dodatkowym asem podczas szkolenia jest możliwość nauczenia się technik perswazji i prezentowania produktu.

Korzyści ze szkoleń

Szkolenia to niezbędny element prawidłowego funkcjonowania każdego punktu gastronomicznego. Przede wszystkim dlatego, że znajomość podstawowych zasad rządzących tym biznesem, przyczynia się do większych utargów. Właściwa obsługa klienta, zdolność negocjacji, zarządzania czasem i skuteczna komunikacja to tylko kilka umiejętności, których można się nauczyć podczas takich warsztatów. Są jednak one niezbędne, aby podnieść kwalifikacje pracowników i jakoś oferowanych usług. Dodatkową, niezwykle ważną korzyścią ze szkolenia, jest umiejętność aranżacji restauracyjnej przestrzeni.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak wspierać rozwój pracowników w obszarze logistyki? Przewodnik po kluczowych szkoleniach

Rozwój kompetencji w obszarze logistyki jako motor przewagi konkurencyjnej Przez dekady logistyka była postrzegana jako dziedzina precyzyjnych schematów i powtarzalnych procesów, gdzie kluczem do sukcesu była optymalizacja i standaryzacja. Dziś, w erze nieustannych zakłóceń, gwałtownych zmian rynkowych i rosnącej presji na elastyczność, samo trzymanie się procedur przestaje wystarczać. Prawdziwą przewagę konkurencyjną budują zespoły, które potrafią myśleć nieszablonowo, adaptować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.