Marketing w branży meblowej

Sklep meblowy nie jest miejscem odwiedzanym przez nas codziennie. Stanowi jednak konieczność w trakcie urządzania nowego mieszkania i remontu. Dostępne na rynku salony meblowe obfitują w rozmaite towary, którymi można pięknie udekorować dom. Z punktu widzenia pracownika, zarządzanie tą branżą jest bardzo ciężkim orzechem do zgryzienia. Wiąże się z dużymi kosztami wynajmu lokalu, dostawy produktów i reklamy. A co więcej, nie ma pewności, czy biznes będzie należycie prosperował. Aby skutecznie rozwinąć swoją firmę, warto najpierw zastanowić się, na co zwraca uwagę potencjalny klient.

Zaczyna się od strony internetowej
W dobie dzisiejszego dostępu do Internetu, jest to pierwszy i najważniejszy krok. Powinna być one przejrzysta i perfekcyjnie zaprojektowana. Każdy występujący na niej błąd odstraszy potencjalnego klienta. Wszystko musi więc działać bez zarzutu. Na stronie internetowej powinny znaleźć się podstawowe informacje o firmie, kontakt z obsługą klienta, zrozumiały cennik oraz przykładowe aranżacje przestrzeni, które będą stanowić inspirację dla kupujących. Bardzo ważne jest także umieszczenie dokładnej lokalizacji salonu na stronie www.

Aranżacja salonu
Istnieją sklepy meblowe, do których ludzie wchodzą tłumami, a są też takie, dla których wizyta chociaż jednego klienta w ciągu dnia jest spełnieniem marzeń. Czy tak dzieje się przez przypadek? Bardzo duże znaczenie ma tutaj układ sklepu, oświetlenie, kolorystyka i oczywiście muzyka. Salon meblowy nie jest miejscem, w którym klienci spędzają kilka minut i robią szybkie zakupy. Często wymaga to poświęcenia większej ilości czasu. Istotne jest więc, aby jak najbardziej uprzyjemnić im pobyt, co z kolei skłoni ich do większych zakupów. Miejsca słabo oświetlone i źle zaprojektowane przestrzennie będą odstraszać klientów.

Drobne dekoracje wypełniające pomieszczenie
Bardzo sprytnym zabiegiem jest stworzenie przykładowych wizualizacji, które będą stanowić inspirację dla klientów. Tworząc ją należy dopasować nie tylko meble, ale także drobne dekoracje, np. doniczka, lampka, dywan czy ładna figurka. Wymaga to dużych umiejętności, zmysłu estetycznego i kreatywności. Tak stworzona wizualizacja musi wywołać efekt „wow”. Wówczas klienci poczują silną chęć skompletowania całego zestawu.

Obsługa klienta
Na obsługę klienta składają się zarówno ekspedienci, jak i dział reklamacji. Zakup mebli to bardzo poważna sprawa, wymagająca zwykle dużego nakładu finansowego. W związku z tym każda drobna usterka jest zawsze zgłaszana. O wizerunku firmy świadczą więc jasne warunki współpracy, na podstawie których klient będzie wiedział, kiedy reklamacja zostanie uwzględniona, a kiedy nie. W tym przypadku świetnie sprawdzą się szkolenia z umiejętności załatwiania reklamacji. Pozytywne rozpatrzenie sprawy lub zaproponowanie innego, korzystnego rozwiązania sprawią, że odwiedzający będą kojarzyć markę z zaufaniem i częściej będą tam robić zakupy.

Szkolenia
Szkolenia z merchandisingu niosą salonom meblowym wiele korzyści. Uczestnicy dowiadują się zarówno w jaki sposób zaaranżować sklepową przestrzeń oraz witrynę, jak i poznają mechanizmy psychologii konsumenta. Czym kieruje się wybierając daną markę i na jakie detale zwraca uwagę. Specjaliści przedstawią również skuteczne metody perswazji oraz właściwe rozmieszczenie poszczególnych ekspozycji. Takie warsztaty z pewnością wpłyną pozytywnie na skuteczność biznesu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.