Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie

We wrześniu zakończyliśmy kilkunastodniowy cykl doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie. W sumie w zajęciach wzięło udział dziewiętnaście osób, kierownicy i pracownicy sklepów. Pokazaliśmy jak na układać towar i na nowo zaaranżować przestrzeń sklepową, tak aby była ona zgodna z zasadami merchandisingu –> pozwoliła na podniesienie sprzedaży.

Cele doradztwa

Celem doradztwa była przebudowa przestrzeni sklepowej w oparciu o zasady merchandisingu.

Przebieg doradztwa

Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych “Plasterek” przeprowadziliśmy w formie analityczno-warsztatowej na terenie dwóch punktów sieci. Trener analizował ułożenie towarów w poszczególnych sekcjach sklepowych i demonstrował pracownikom, jak produkty powinny zostać ułożone, aby zwiększyć przychód. Następnie, kolejno dla każdej sekcji produktowej, pracownicy mieli okazję ułożyć na nowo towar pod czujnym okiem trenera 🙂

W ramach całego doradztwa omówiliśmy najważniejsze zagadnienia z zakresu merchandisingu:

  • Podział towarów na grupy asortymentowe
  • Efekt masy towarowej
  • Strefy oddziaływania: strefa zimna/ciepła
  • Dokładanie towaru, zasada FIFO
  • Sezonowość, promocje
  • Estetyka i czystość

Rezultaty doradztwa

Po pierwsze: diametralna zmiana w ladzie nabiałowej

W pierwszym ze sklepów w szczególności poprawy wymagała lada nabiałowa, w której towary nie były pogrupowane wg kategorii produktów, a towary wysokomarżowe i z krótką datą ważności nie zostały odpowiednio wyeksponowane. W rezultacie naszego spotkania w sklepie pojawił się następujący, nowy układ produktów w ladzie:

doradztwo merchandising

Tak jak w ladzie nabiałowej, tak i w całym sklepie zarekomendowaliśmy ułożenie poszczególnych kategorii produktów towarów w pionach (patrz grafika powyżej). Wzrok klienta przebiega po półkach poziomo, tak więc idąc wzdłuż alejki, w ten sposób zobaczy pełną szerokość oferty. Ponadto zaproponowaliśmy następujące zmiany w pozostałych sekcjach sklepowych:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Po drugie: nowy układ regałów w sklepie

Z kolei w drugim ze sklepów głównym zidentyfikowanym problemem był układ regałów w sklepie. Po naszej rekomendacji właściciel zdecydował się na przebudowę przestrzeni sklepowej w następujący sposób:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Dzięki prostemu zabiegowi przedzielenia długich ciągów regałów klient będzie mógł łatwiej poruszać się po sklepie. W jaki sposób? Na przykład wrócić po zapomniany wcześniej produkt, bez konieczności przepychania się.

Serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie i udział w naszym doradztwie biznesowym dla sklepów spożywczych. Jesteśmy pewni, że poprzez zastosowanie rekomendowanych działań, sieć „Plasterek” zwiększy sprzedaż i przychód.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady negocjacji w biznesie – wszystko co musisz wiedzieć

Negocjacje w biznesie – sztuka osiągania korzystnych porozumień Negocjacje w biznesie to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznych działań handlowych, zarządzania relacjami z klientami i dostawcami oraz osiągania długoterminowego sukcesu. Umiejętność negocjowania wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od ustalania cen i warunków współpracy po budowanie strategii rozwoju i ekspansji na nowe rynki. Znajomość zasad negocjacji pozwala nie tylko osiągnąć korzystne warunki finansowe,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego z technikami sprzedaży usług – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego – fundament budowania doświadczeń w branży hotelarskiej Obsługa gościa hotelowego stanowi dziś kluczowy element sukcesu w branży hotelarskiej. Współczesny klient nie oczekuje jedynie wygodnego noclegu – jego doświadczenia zaczynają się od pierwszego kontaktu z hotelem i obejmują cały proces, od rezerwacji, przez powitanie w recepcji, aż po wykwaterowanie. Goście chcą czuć się wyjątkowi i docenieni, dlatego standardowe podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa komputera dla urzędników i pracowników sądu – relacja ze szkolenia

Obsługa komputera – kluczowa umiejętność w pracy urzędnika sądowego W dzisiejszych czasach obsługa komputera to nieodzowna umiejętność w każdej dziedzinie zawodowej. Szczególnie w pracy urzędników i pracowników sądów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo danych i umiejętność korzystania z zaawansowanych narzędzi cyfrowych mają kluczowe znaczenie, kompetencje w zakresie obsługi komputera stają się podstawą efektywnej pracy. Nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja wspierają pracowników…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.