Merchandising - Zasady Ogólne

Merchandising - Zasady Ogólne

Program szkolenia:

Zakres tematyczny/cele szkoleniowe

Program szkolenia

  

Otwarcie warsztatu

Zbudowanie poziomu otwartości i zaufania wśród uczestników poprzez poznanie się i określenie celów oraz zasad funkcjonowania w grupie szkoleniowe.

  • Poznanie się uczestników i trenera
  • Przedstawienie założeń i celów warsztatów
  • Przedstawienie metod pracy podczas szkolenia
  • Zbudowanie odpowiedniej atmosfery do współpracy i wymiany doświadczeń
  • Określenie indywidualnych celów uczestników zakotwiczonych w temacie szkolenia
  • Zakontraktowanie zasad wspólnej pracy podczas szkolenia
  

Zakres tematyczny/cele szkoleniowe

Program szkolenia

  

Drzewo decyzyjne klienta w procesie zaspakajania potrzeb

  • Zwiększenie świadomości wpływy merchandisingu na decyzje zakupowe konsumentów na poziomie sklepu i poznanie praktycznych narzędzi do zwiększania sprzedaży.
  • Zdobycie wiedzy z zakresu podejmowania decyzji zakupowych przez klienta
  • Poznanie drzewa decyzyjnego w procesie zaspakajania potrzeb poprzez kupowanie produktów.
  • Etapy podejmowania decyzji zakupowych i wpływ merchandisingu na każdym z etapów.
  • Racjonalność, a emocje w czasie podejmowania decyzji.
  • Wpływ merchandisingu na zjawisko dysonansu pozakupowego.
  • Merchandising, jako technika zwiększająca lojalność konsumenta do produktu, marki, jaki i miejsca dokonywania zakupów.
  

Zakres tematyczny/cele szkoleniowe

Program szkolenia

  

Jak zachowuje się konsument w sklepie?

Zdobycie wiedzy z zachowania się konsumenta w sklepie.

 

  • Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły konsumenta.
  • Wpływ otoczenia sklepowego na sposób poruszania się w sklepie.
  • 10 behavioralnych zasad konsumenta w sklepie min. strefa dekompresji, gorące i zimne miejsca ekspozycyjne, skanowanie półki.
  

Zakres tematyczny/cele szkoleniowe

Program szkolenia

  

Efektywne wykorzystanie powierzchni sprzedażowej w sklepie

Zdobycie wiedzy z efektywnego wykorzystania powierzchni sprzedażowej.

  • Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły konsumenta.
  • Strefy sprzedaży w sklepie
    • strefa wejścia
    • „rozbiegu”
    • strefa zakupów
    • strefa kasowa
    • strefa wyjścia
    • strefa dekompresji
    • strefa gorąca ekspozycji
    • zimne miejsca ekspozycyjne
    • skanowanie półki.
    • “Martwe” strefy w sklepie
  

Zakres tematyczny/cele szkoleniowe

Program szkolenia

  

Promocje konsumenckie i dodatkowe ekspozycje

Zwiększenie świadomości wpływu promocji i dodatkowych ekspozycji na decyzje zakupowe konsumentów na poziomie sklepu i poznanie praktycznych narzędzi do zwiększania sprzedaży.

  • AIDA – technika zwiększająca efektywność i efektowność działań promocyjnych.
  • “wyróżnij się albo zgiń” – jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji..
  • Parametr wrażliwości cenowej i jego wpływ na efektywność promocji.
  • Promocja – inwestycja, czy wydatek?
  

Zakres tematyczny/cele szkoleniowe

Program szkolenia

  

Czy cena na pewno jest najważniejsza dla konsumenta?

  • Zrozumienie roli komunikacji cenowej w sklepie przy podejmowaniu decyzji zakupu.
  • Poznanie wpływy oddziaływania materiałów reklamowych (POSM) twardych i miękkich, na decyzje zakupowe.
  • Zdobycie praktycznej wiedzy z obszaru tworzenia, budowania dodatkowych ekspozycji (paletowych, słupkowych, standów) w celu zwiększenia sprzedaży.
  • Zdobycie umiejętności posługiwania się i wykorzystania materiałów reklamowych zgodnie z ich przeznaczeniem w celu zwiększenia sprzedaży i budowania lojalności konsumenta.
  • Najlepsze praktyki i błędy przy komunikacji cenowej.
  • Materiały reklamowe (POSM) – sztuka czy rzemiosło?
  • Kategoryzacja ze względu na przeznaczenie POSM.
  • Najlepsze praktyki i błędy przy stosowaniu materiałów reklamowych.
  • Efekt koncentracji i rozproszenia na przykładzie stosowania POSM.
  • Co ważniejsze ilość, czy jakość?
  • Niekonwencjonalne i nowatorskie przykłady stosowania materiałów reklamowych.
  

Zakres tematyczny/cele szkoleniowe

Program szkolenia

  

Cross-merchandising

Poznanie techniki cross merchandisingu, jako sposobu na zwiększenie sprzedaży.

  • Zjawisko cross – selingu w obsłudze klienta – zasady
  

Zakres tematyczny/cele szkoleniowe

Program szkolenia

  

Zakończenie szkolenia

  • Podsumowanie treści szkolenia.
  • Indywidualne Plany Działania.
  • Ankieta szkoleniowa
  • Certyfikaty

Wszystkich zainteresowanych szkoleniami z zakresu merchandisingu zapraszamy do kontaktu z biurem pod adresem: [email protected]

Szkolenia dofinansowane

Jako firma szkoleniowa napiszemy, złożymy wniosek o dofinansowanie i pozyskamy środki na szkolenie. Usługa jest zupełnie bezpłatna.
Pomagamy w pozyskaniu środków na sfinansowanie kursu w ramach BUR (usługi rozwojowe), oraz KFS (Krajowego Funduszu Szkoleniowego).

Zobacz nasze przykładowe szkolenia

Merchandising - Zasady Ogólne

Przykładowy program: Merchandising - Zasady Ogólne

Merchandising - Projektowanie Sklepu

Przykładowy program: Merchandising - Projektowanie Sklepu

Narzędzia Visual Merchandisingu

Przykładowy program: Narzędzia Visual Merchandisingu

Category Management

Przykładowy program: Category Management (zarządzanie kategorią produktów)

Lat doświadczenia
Zadowolonych Klientów
Godzin szkoleniowych