Męskość w biznesie: biznesowy dress code dla mężczyzn

Mężczyźni, podobnie jak kobiety, muszą przykładać wagę do swojego profesjonalnego wizerunku. Mimo że dysponują węższym zakresem dostępnych krojów i barw niż Panie, również są narażeni na garść wpadek podczas doboru stroju.

Dlatego Panowie muszą wykazać się starannością i wyczuciem planując swój wizerunek.

Najpewniejszym strojem dla Panów jest dobrze skrojony i dobrany do sylwetki garnitur. Mężczyźni, wybierając go powinni poruszać się w obszarze profesjonalnych kolorów, takich jak granat, grafit i szarości. Wbrew powszechnie panującego przekonania codzienny strój biznesowy nie powinien być czarny. Czerń jest zarezerwowana na okazje wieczorowe, jak np. kolacje biznesowe czy bale charytatywne.

Podstawą każdego męskiego stroju biznesowego jest idealnie wyprasowana koszula. Powinna być wykonana z wysokiej jakości materiałów, najlepiej z bawełny (ewentualnie z domieszką). Przy dobieraniu koszuli do garnituru świetnie sprawdza się reguła kontrastu. Do granatowego garnituru pasują koszule białe, ecru i białoniebieskie. Grafitowy dobrze jest zestawić z jednobarwnymi koszulami w kolorze białym, ecru, bladoniebieskim, jasnoróżowym i bladoszarym.

Do garnituru należy dobrać odpowiednio współgrający z nim krawat. Powinien być raczej w ciemnym kolorze i posiadać delikatny jedwabny połysk.

Wybierając buty najlepiej postawić na smukły, klasyczny półokrągły kształt. Dlatego niezalecane są buty o kwadratowym i szpiczastym kształcie, a także te zdobione przeszyciami, suwakami i innymi dodatkami.

Jeśli w miejscu pracy akceptuje się większą swobodę stroju u mężczyzn świetnie sprawdzą się tzw. zestawy koordynowane. Takie zestawy obejmują marynarkę i spodnie w innym, ale pasującym do siebie kolorze. Mężczyźni mogą na przykład zestawić granatową marynarkę z szarymi spodniami.

W swobodniejszych stylizacjach świetnie sprawdzą się także spodnie typu chinos w klasycznych kolorach: bordowym, piaskowym, musztardowym i granatowym. Można także pozwolić sobie na bardziej urozmaicony fason marynarki, np. kratkę lub jodełkę.

Mężczyźni powinni jednak pamiętać, że sami muszą odnaleźć kroje i kolory, które najlepiej podkreślą atuty ich cery i sylwetki. Ponadto powinni pamiętać, że dobrze dopasowany strój poprawia samopoczucie i pomaga czuć się pewniej w codziennych zawodowych sytuacjach.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.