Notyfikacje web push – dlaczego warto je wykorzystać?

Notyfikacje web push to nowoczesna forma marketingu internetowego, która dostępna jest na rynku od 2015 roku. Przyczyną jej powstania były efekty badań nad ludzką koncentracją. Jak podaje portal BBC, w ciągu 17 lat jej średni czas spadł do 8 sekund. Tak krótki czas uwagi wymagał wprowadzenia skutecznych i innowacyjnych metod, które w 100% są w stanie go wykorzystać. Tym sposobem okazały się powiadomienia web push. Głównym zadaniem tej skróconej formy przekazu jest wzbudzenie ciekawości i zachęcenie do odwiedzin naszej strony.

Czym są powiadomienia web push?

Powiadomienia web push to małe, prostokątne okienka pojawiające się w rogu ekranu. Składają się z grafiki, tytułu i właściwej treści. Ich celem jest informowanie odbiorców o nowościach, które właśnie pojawiły się na naszej stronie. Mogą to być informacje o rabatach, nowej kolekcji ubrań czy ciekawej ofercie nieruchomości – wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Największą zaletą notyfikacji jest to, że pojawiają się nawet wówczas, gdy odbiorca ma wyłączoną przeglądarkę. Umożliwia to dotarcie do większej liczby użytkowników, w porównaniu do mailingu.

Jak dokładnie działa ta technologia?

Web push monitoruje zachowania odbiorców w czasie rzeczywistym i umożliwia dostosowanie właściwiej oferty zgodnie z ich upodobaniami. Zaletą niektórych platform web push jest brak pośrednika w postaci One Signal, który zastrzega sobie prawo do sprzedaży danych osobowych osobom trzecim. W związku z tym użytkownicy aplikacji i ich klienci mogą czuć się bezpieczni. Web push nie wykorzystuje także plików cookies. W jaki więc sposób identyfikuje swoich odbiorców? Poprzez przeglądarkę, z której korzystają. Mogą oni też w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania tych wiadomości.

Najciekawsze funkcje

Oprócz śledzenia zachowań odbiorców, wiele platform oferuje tzw. marketing automation. To nic innego jak zautomatyzowane scenariusze działania. Dzięki nim użytkownicy mogą np. tworzyć spersonalizowane wiadomości, segmentować odbiorców za pomocą funkcji „tagowania”, wysyłać przypomnienia po dłuższej nieobecności bądź informować klientów o porzuconym koszyku i umożliwić im dokończenie zakupów zaledwie jednym kliknięciem. Tak rozbudowane formy działania umożliwiają szybsze budowanie bazy klientów nawet pięciokrotnie!

Gdzie można wykorzystać web push?

Ta przełomowa forma internetowego marketingu może być wykorzystana wszędzie, gdzie tylko przedsiębiorca chce zachować stały kontakt z klientem. Może to być branża e-commerce, jak i portal edukacyjny. W przypadku sprzedaży pomaga generować większe zyski, przez chociażby cross selling, natomiast poradniki mogą informować swoich czytelników o najnowszych artykułach.

Korzyści nowej technologii

Web push to niezwykle skuteczne rozwiązanie. W przeciwieństwie do tradycyjnych form, stworzenie kampanii zajmuje tylko kilka chwil, a ryzyko trafienia do spamu wynosi 0%. Natomiast sam proces pojawienia się okienka wywołuje w odbiorcy natychmiastowe podjęcie decyzji o tym, czy kliknąć w przedstawioną ofertę. Właściwie skomponowane powiadomienie zwiększa wskaźnik kliknięć aż o 20%.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przyciągać i zatrzymywać klientów w e-sklepie – relacja ze szkolenia

Wyzwania współczesnego rynku a rola eksperckiej wiedzy Dynamiczny rozwój technologii oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że prowadzenie dochodowego biznesu w sieci staje się coraz większym wyzwaniem. Obecnie sama obecność w internecie nie gwarantuje sukcesu, a sprzedaż e-commerce wymaga zaawansowanego podejścia, łączącego psychologię, marketing oraz analitykę. Przedsiębiorcy, którzy chcą utrzymać się na powierzchni, muszą zrozumieć, że walka o uwagę klienta toczy się na wielu płaszczyznach jednocześnie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu w agencji SEO – relacja ze szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu jako kluczowy element nowoczesnego marketingu internetowego Współczesny marketing internetowy przechodzi głęboką transformację, w której rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów wymusza na firmach zmianę dotychczasowych strategii komunikacyjnych. Klienci coraz częściej szukają produktów i usług, które są przyjazne dla środowiska, co niestety stwarza pole do nadużyć zwanych ekościemą. W dobie algorytmów Google promujących treści wysokiej jakości (E-E-A-T), agencje marketingowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie dużymi projektami w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Profesjonalizacja zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych Organizacje pozarządowe robią coraz większe i trudniejsze rzeczy. To już nie tylko prosta działalność społeczna, ale skomplikowane zadania, w których obracamy sporymi pieniędzmi z grantów. Aby to wszystko spiąć i nie popełnić błędów, potrzebna jest konkretna wiedza, a nie tylko dobre chęci. Właśnie dlatego jedno z aktywnych stowarzyszeń zgłosiło się do naszej firmy z prośbą o przeszkolenie ich kadry. Zależało im na uporządkowaniu wiedzy…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.