Pozycjonowanie strony www pod kątem SEO

Jednym z czynników decydujących o sukcesie marketingowym firmy jest dobrze wypozycjonowana strona www. Pojawianie się strony w jednym z pierwszych wyników wyszukiwania, napędza ruch i zainteresowanie wokół firmy. A pamiętajmy, że coraz więcej osób wybiera usługi tego wykonawcy, którego pełna oferta i namiary znajdują się w Internecie. Esencją pozycjonowania jest z kolei optymalizacja serwisu pod kątem SEO. Czym jest SEO? Czym różni się optymalizacja od pozycjonowania? Czy możliwe jest samodzielne wypozycjonowanie strony?

Czym jest SEO

SEO to skrót od „Search Engine Optimization“. Zabieg ten polega na swoistym dopasowaniu treści strony internetowej do „preferencji“ wyszukiwarek. Rzecz w tym, aby użytkownik Internetu wpisując dane hasło, został skierowany na naszą stronę. Działania SEO kojarzą się przede wszystkim ze sprytnym wpleceniem w tekst na stronie tak zwanych słów kluczowych, ale to nie wszystko. Zabieg ten wymaga również zmiany wyglądu serwisu, dokonania pewnych modyfikacji kodu strony i tak dalej. Optymalizacja jest bazą do rozpoczęcia pozycjonowania strony.

Czym optymalizacja różni się od pozycjonowania?

Tak naprawdę optymalizacja stanowi jedynie ułamek działań podejmowanych w ramach pozycjonowania strony www. Obok SEO pozycjonowanie zasadza się bowiem na content marketingu (marketingu treści), link buildingu (linkowania) oraz analityce internetowej. Tymczasem niejednokrotnie te dwa pojęcia są ze sobą mylone, co wielu adeptów tej sztuki wprowadza w błąd.

Optymalizacja – najważniejsze elementy

O czym zatem należy pamiętać w kontekście pozycjonowania? Jakie są najważniejsze elementy SEO? Stronę optymalizuje się pod kątem treści na stronie oraz poprzez modyfikację jej kodu. Ta pierwsza część obejmuje przede wszystkim wyposażenie strony w unikalną treść (niekoniecznie szczególnie oryginalną, ale taką, która nie pojawia się na innych stronach). Treść musi zostać odpowiednio wyróżniona, przy pomocy hierarchii nagłówków, pogrubień i tak dalej. Dodatkowo menu strony musi być intuicyjne i sprawnie kierować użytkownika z jednej strony na drugą (wewnętrzne linkowanie). Z kolei drugim filarem są działania w obrębie kodu strony. Chodzi o to, aby serwis spełniał standardy W3C. Strona musi wyświetlać się poprawnie, a także szybko (bez długiego ładowania strony).

Dlaczego działania w obrębie SEO muszą być starannie przemyślane i zaplanowane?

Działania w obrębie SEO muszą być starannie przemyślane i zaplanowane, ponieważ musimy w tym zakresie osiągnąć „złoty środek“. Złe jest zarówno kiepskie zoptymalizowanie strony, jak i przeoptymalizowanie strony. Przykładowo – jeżeli słowa kluczowe będą pojawiały się w każdym zdaniu, to treść serwisu przestanie być czytelna. Ważne jest takie wplecenie słów kluczowych, aby pasowały one do całości – były logicznie i spójnie umiejscowione. Jeżeli sami nie czujemy się na siłach, aby tworzyć tekst na stronę, dobrym pomysłem jest oddanie tego zadania profesjonalnym copywriterom.

Szkolenia WordPress, SEO, AdWords, Google Analitics

Specjaliści Warto Szkolić prowadzą szkolenia, służące nie tylko postawieniu serwisu internetowego „od zera“, ale również uzyskaniu przez tę stronę odpowiedniej pozycji. Nasi kursanci mają możliwość zdobycia szerokiej wiedzy na temat wszelkich narzędzi tworzenia internetowej kampanii reklamowej.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przyciągać i zatrzymywać klientów w e-sklepie – relacja ze szkolenia

Wyzwania współczesnego rynku a rola eksperckiej wiedzy Dynamiczny rozwój technologii oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że prowadzenie dochodowego biznesu w sieci staje się coraz większym wyzwaniem. Obecnie sama obecność w internecie nie gwarantuje sukcesu, a sprzedaż e-commerce wymaga zaawansowanego podejścia, łączącego psychologię, marketing oraz analitykę. Przedsiębiorcy, którzy chcą utrzymać się na powierzchni, muszą zrozumieć, że walka o uwagę klienta toczy się na wielu płaszczyznach jednocześnie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu w agencji SEO – relacja ze szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu jako kluczowy element nowoczesnego marketingu internetowego Współczesny marketing internetowy przechodzi głęboką transformację, w której rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów wymusza na firmach zmianę dotychczasowych strategii komunikacyjnych. Klienci coraz częściej szukają produktów i usług, które są przyjazne dla środowiska, co niestety stwarza pole do nadużyć zwanych ekościemą. W dobie algorytmów Google promujących treści wysokiej jakości (E-E-A-T), agencje marketingowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie dużymi projektami w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Profesjonalizacja zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych Organizacje pozarządowe robią coraz większe i trudniejsze rzeczy. To już nie tylko prosta działalność społeczna, ale skomplikowane zadania, w których obracamy sporymi pieniędzmi z grantów. Aby to wszystko spiąć i nie popełnić błędów, potrzebna jest konkretna wiedza, a nie tylko dobre chęci. Właśnie dlatego jedno z aktywnych stowarzyszeń zgłosiło się do naszej firmy z prośbą o przeszkolenie ich kadry. Zależało im na uporządkowaniu wiedzy…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.