Pozycjonowanie strony www pod kątem SEO

Jednym z czynników decydujących o sukcesie marketingowym firmy jest dobrze wypozycjonowana strona www. Pojawianie się strony w jednym z pierwszych wyników wyszukiwania, napędza ruch i zainteresowanie wokół firmy. A pamiętajmy, że coraz więcej osób wybiera usługi tego wykonawcy, którego pełna oferta i namiary znajdują się w Internecie. Esencją pozycjonowania jest z kolei optymalizacja serwisu pod kątem SEO. Czym jest SEO? Czym różni się optymalizacja od pozycjonowania? Czy możliwe jest samodzielne wypozycjonowanie strony?

Czym jest SEO

SEO to skrót od „Search Engine Optimization“. Zabieg ten polega na swoistym dopasowaniu treści strony internetowej do „preferencji“ wyszukiwarek. Rzecz w tym, aby użytkownik Internetu wpisując dane hasło, został skierowany na naszą stronę. Działania SEO kojarzą się przede wszystkim ze sprytnym wpleceniem w tekst na stronie tak zwanych słów kluczowych, ale to nie wszystko. Zabieg ten wymaga również zmiany wyglądu serwisu, dokonania pewnych modyfikacji kodu strony i tak dalej. Optymalizacja jest bazą do rozpoczęcia pozycjonowania strony.

Czym optymalizacja różni się od pozycjonowania?

Tak naprawdę optymalizacja stanowi jedynie ułamek działań podejmowanych w ramach pozycjonowania strony www. Obok SEO pozycjonowanie zasadza się bowiem na content marketingu (marketingu treści), link buildingu (linkowania) oraz analityce internetowej. Tymczasem niejednokrotnie te dwa pojęcia są ze sobą mylone, co wielu adeptów tej sztuki wprowadza w błąd.

Optymalizacja – najważniejsze elementy

O czym zatem należy pamiętać w kontekście pozycjonowania? Jakie są najważniejsze elementy SEO? Stronę optymalizuje się pod kątem treści na stronie oraz poprzez modyfikację jej kodu. Ta pierwsza część obejmuje przede wszystkim wyposażenie strony w unikalną treść (niekoniecznie szczególnie oryginalną, ale taką, która nie pojawia się na innych stronach). Treść musi zostać odpowiednio wyróżniona, przy pomocy hierarchii nagłówków, pogrubień i tak dalej. Dodatkowo menu strony musi być intuicyjne i sprawnie kierować użytkownika z jednej strony na drugą (wewnętrzne linkowanie). Z kolei drugim filarem są działania w obrębie kodu strony. Chodzi o to, aby serwis spełniał standardy W3C. Strona musi wyświetlać się poprawnie, a także szybko (bez długiego ładowania strony).

Dlaczego działania w obrębie SEO muszą być starannie przemyślane i zaplanowane?

Działania w obrębie SEO muszą być starannie przemyślane i zaplanowane, ponieważ musimy w tym zakresie osiągnąć „złoty środek“. Złe jest zarówno kiepskie zoptymalizowanie strony, jak i przeoptymalizowanie strony. Przykładowo – jeżeli słowa kluczowe będą pojawiały się w każdym zdaniu, to treść serwisu przestanie być czytelna. Ważne jest takie wplecenie słów kluczowych, aby pasowały one do całości – były logicznie i spójnie umiejscowione. Jeżeli sami nie czujemy się na siłach, aby tworzyć tekst na stronę, dobrym pomysłem jest oddanie tego zadania profesjonalnym copywriterom.

Szkolenia WordPress, SEO, AdWords, Google Analitics

Specjaliści Warto Szkolić prowadzą szkolenia, służące nie tylko postawieniu serwisu internetowego „od zera“, ale również uzyskaniu przez tę stronę odpowiedniej pozycji. Nasi kursanci mają możliwość zdobycia szerokiej wiedzy na temat wszelkich narzędzi tworzenia internetowej kampanii reklamowej.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.