Realizacja filmów szkoleniowych – jak to wygląda w praktyce?

Filmy szkoleniowe są coraz częściej wybieraną formą wdrażania nowego pracownika w życie firmy. Dzieje się tak nie tylko z uwagi na ogromną oszczędność czasu, ale także lepszej przyswajalności wiedzy. Świeży pracownik może w każdym miejscu i o każdej porze obejrzeć materiał, powtarzając go aż do zapamiętania wszystkich niezbędnych informacji. Podobnie sytuacja ma się z filmowaniem szkoleń zewnętrznych. Realizacja filmów szkoleniowych jest wbrew pozorom sporym przedsięwzięciem. Wymaga określonego nakładu finansowego, dobrego przygotowania merytorycznego oraz czasu. Niemniej jednak ten jednorazowy wydatek może także posłużyć jako doskonała forma marketingu – potencjalni klienci widząc cały asortyment produktów oraz sprawne działania w obrębie firmy, są bardziej skłonni zdecydować się na współpracę.
Od czego zacząć realizacjęPrzygotowania do realizacji takiego materiału to praca bardzo odpowiedzialna i wymagająca sporej dawki kreatywności. Przede wszystkim dlatego, że należy umieścić najważniejsze informacje, w najbardziej przyswajalnej formie, w krótkim czasie. Najczęściej jest to około 20 minut, ponieważ jest to maksymalny czas koncentracji ludzkiego umysłu. Dłuższe filmy są bardziej męczące i odnoszą odwrotny skutek. Decydując się na współpracę z firmą specjalizującą się w kręceniu filmów szkoleniowych, można oczywiście liczyć na jej pomoc. W tym celu należy przede wszystkim określić, jakim budżetem dysponujemy, co powinno znaleźć się w materiale wideo oraz wskazać grupę docelową naszego projektu.

Praca na planie

Przystąpienie do nagrywania materiału następuje po dokładnych przygotowaniach merytorycznych. W zależności od wymagań i skomplikowania projektu, prace mogą potrwać od jednego do nawet kilku dni. Miejsce, w którym odbywa się realizacja filmu, uzależnione jest od wymagań klienta. Choć ten etap jest najbardziej interesujący, jest jednocześnie najbardziej wymagający. Konieczne jest zaangażowanie takich osób jak operator kamery, oświetleniowiec, makijażysta czy dźwiękowiec. W tym przedsięwzięciu wykorzystywany jest sprzęt wysokiej jakości, istnieje także możliwość nagrywania z użyciem drona.

Ostatni etap

Po ciężkich pracach na planie przychodzi czas na ostatni krok, a mianowicie montaż. Obróbka graficzna oraz połączenie wszystkich elementów decydują o ostatecznej postaci projektu. Nieraz konieczne jest wymazanie drobnych niedociągnięć, rozjaśnienie lub wyeliminowanie niektórych partii. Ostateczna wersja projektu trafia do klienta i czeka na zatwierdzenie.

Jednorazowy wydatek, wiele korzyści

Dobrze przygotowane filmy szkoleniowe stanowią doskonała alternatywę dla realnych wykładów, ponieważ oszczędzają sporo czasu. Mogą też stanowić urozmaicenie w trakcie rzeczywistych szkoleń, ponieważ oddziałują zarówno na zmysł słuchu jak i wzroku, co zwiększa zainteresowanie publiczności. Są też zdecydowanie bardziej atrakcyjne, niż kolorowe ulotki i książki. Ta nowoczesna forma, choć kosztowna, jest dobrą inwestycją na długie lata.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.